mijn paard loopt de wasplaats weer uit.......

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

tizzy

mijn paard loopt de wasplaats weer uit.......

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:01

hij is zo verschrikkelijk vervelend als ik hem op de wasplaats wil zetten loopt hij erin draait om en hij rend er net zo hard weer uit.. hengste ketting help soms dan wel maar het gaat nog steeds niet goed soms rent hij door de hele pension stal heen want hij is zo sterek en niet te houden.hij is 17 dus op voeden gaat een beetje slecht Schijnheilig in de poetsplaats zetten gaat wel want daar weet hij dat ze benen niet afgespoten maar hij heeft ehlemaal geen hekel aan water ..... maar tot nut oe zullen jullie wel denken een paard van 17 maar het gaat hier om een........ verschrikkelijk grote dikke haflinger ruin wat ik nu doe is hem erop zetten en staat hij geef ik hem een snoepje maard at werkt ook niet het mijn verzorg haflinger en hij is voor de rest harstikke lief maar in wasplaats zetten nee dat wil hij niet maar ik wel:P Verward Boos! Schijnheilig

looniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:04

als ej hem in de wasplaats zet spuit je hem dan altijd af of niet?
zowel, zet hem er gewoon in zonder af te spuiten en dat een paar keer,
zoniet weet ik het eigenlijk ook niet

wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:04

mischien nare ervaring gehad??
Anders als hij er in loopt meteen vastzetten Lachen of desnoods het bit in doen(ben je meetsal wel sterker)

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:28

ja meteen vast zetten dat lukt dus niet want zo dra hij maar 1 graden ze voet draait rent hij al weg het bit in doen zou leert hij het niet goed en looniej rare ervaring zou kunnen maar kan het me haast niet voorstellen maar echt bedankt

Maaikelove

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:53

Ga samen met iemand proberen, niet in je eentje!! Anders iemand voorzichtig met een zweep erachter laten lopen, voorzichtig sturen zegmaar, zodat je hem snel kunt vastzetten!!
Ga hem eens lekker poetsen op de wasplaats niet alleen naar de wasplaats om zijn benen af te spuiten!!
Vind hij dat ook eng?? Of heeft ie er gewoon een hekel aan??
Als je een bit indoet om hem mee te nemen naar de wasplaats ofzo, niet aan het bit vastzetten, want als ze dan gaan hangen trekken ze heel hun mond kapot :S

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 23:13

dat doet ie niet en met zen 2en doen we nu ook altijd omdat in je eentje toch nks word en hij gaat nooit hangen is hij te lui voor:P

Splash_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:17

Splash heeft het ook !

Zet hem op een plaats waar hij vertrouwd is, waar hij gewoon blijft staan. Begin eerst met poetsen en ga daarna met een emmer met water met een SPONS langzaam zn benen afsponsen en zo stapje voor stapje steeds verder.

Splash vind het nu niet meer eng om op die manier gewassen te worden , maar ik zet hem niet meer onder de slang, hij wordt er panisch voor en als je ik hem echt schoon wil hebben ben ik 2 uur bezig , maar ik ben liever 2 uur bezig dan dat mijn paard hysterisch wordt en zich bezeerd !

Splash is ook nog eens wit Clown

Maar wat ik dus wil zeggen ; ga uit die wasplaats en bouw vertrouwen op met een spons en veel geduld.
Succes

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:30

Ik vraag me of of hij misschien niet zo goed de natte bodem op durft. Of ga je er ook wel eens in als de bodem nog droog is? Je zou wat strok kunnen verspreinen (een handje) zodat hij kan zien dat het niet ineens dieoper wordt ofzo. Als hij eenmaal vaststaat natuurlijk weer het stro bij elkaar vegen en opruimen voordat je gaat spuiten, anders raakt de put verstopt.

tizzy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 20:40

ja dat is in ze stal en op de poets plaats maar daar loopt allebei het water niet weg want buiten staat hij nooit vast is ook geen beschikking toe jammer genoeg maar bedankt