Eigen paard.. En dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

imka

Eigen paard.. En dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 21:46

Hey allemaal..
Ik heb even een vraagje.. Ik ga binnenkort (nou ja over een poos) een eigen paard aanschaffen maar voordat dat gebeurt wil ik heel graag weten hoe je dat het beste kan doen.. Hoe weet ik dus dat het t paardje van mijn dromen is om het zo maar te zeggen Haha! en wie moet ik meenemen.. Enzenz.. Dus wat er allemaal moet gebeuren of wat het beste is voor je het paard dus daadwerkelijk koopt.. Ik hoop veel reacties te krijgen of verhalen over eigen ervaringen.. Jullie zouden me erg helpen hierbij.. Bedenk wel, ik heb dus niemand uit mijn gezin die dus maar iets over paarden weet.... Behalve ikzelf dan Knipoog

Zofy

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:54

Je kan een instructrice meenemen of een goede kennis die er meer ervaring in heeft. Verder vind i khet verstandig paard eerst op proef te nemen en gelijk te laten keuren door de dierenarts.
Hoe je het weet of het paard van je dromen is .. dat merk je denk ik snel genoeg. Naar veel paarden kijken dan kom je vanzelf de juiste tegen! Veel succes

wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:59

neem iemand mee die serieus ervaring heeft met paarden Lachen
Kijk goed naar de benen enz. en laat hem keuren.. Alleen nemen als hij/zij goedgekeurd wordt..
en je hoeft niet meteen het eerste te beste paard dat je tegenkomt mee te nemen he Lachen

paardjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:00

ja, idd, warneer de klik er is tussen jou en het paard!

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:22

ik denk dat je dat wel voelt als je je paard tegen komt. Zo van....DAT IS HEM!! (had ik tenminste wel)

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:54

Vraag iemand mee die vaak paarden koopt.
Laat je paard keuren op verborgen gebreken!!!
Neem het paard niet als je denkt: Ik weet het niet zeker!!!

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:03

ik zou de dierenarts sowieso meenemen en iemand die veel ervaring met paarden heeft, die dus kan zien of het een geschikt paard voor jou is. En natuurlijk uitproberen he en veeeeel verschillende paarden gaan bekijken.
Zodat je echt keus hebt, je kunt ook van te voren een lijstje opstellen van eisen waar je paard aan moet voldoen (kleur? meer dressuur of springen, hoe groot ongeveer, moet het al een bepaald niveau hebben?)dat soort dingen, succes!!

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:10

vincentlover schreef:
ik zou de dierenarts sowieso meenemen

Ehm.. ik denk niet dat de DA zo meegaat als je vraagt: Ik wil een paard kopen, ga je mee? Die heeft het denk ik wel druk. Ze kan beter aan de eigenaren van het paard vragen of 'ie is goedgekeurd.

loutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:12

de dierenarts laat je pas komen als je het paard wilt keuren toch...

Idioteque

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:12

Idd. Neem iemand mee die er echt veel verstand van heeft (bijvoorbeeld je instructrice) Als het echt klikt het paard laten keuren.
En een week op proef is meestal ook wel fijn.

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 12:16

als je een handelaar kent zou ik die ook meenemen. die hebben er meetal ook veel verstand van en kunnen jals het moet ook afdingen Schijnheilig