ophalen dode pony ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

elssofie

ophalen dode pony ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 21:26

Oudejaar was voor ons geen avond vol plezier. Onze pony is overleden. Veel tranen en veel verdriet. Maar nu , waar moeten wij met een ponycadaver naar toe. Rendac? Heeft iemand daar ervaring mee. Wat is de kostprijs. Sorry , niet alle onderwerpen zijn even plezierig. Graag reactie van Belgen.

Dank

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:46

Jeetje zeg wat een ellendig oud en nieuw zul je gehad hebben, ik wens je heel veel sterkte de komende tijd.

Nu even antwoorden op je vraag:
Ja Rendac bellen dat je een dood dier hebt en dan zul je hem of haar dus bij de weg afgedekt neer moeten leggen, of zodat ze er met de vrachtwagen goed bij kunnen zonder fratsen.
De kosten waren 2 jaar geleden 15 euro voor het ophalen van onze pony.

Sterkte meid.

wever

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:57

ten eerste gecondoleerd Ach gut

ik denk dat je rendac moet bellen ja, dan komen ze het lijk ophalen met de vrachtwagen, en bij osn is ze gevraagd of ze het rustig aan in konden takelen..(als je er bij staat is het niet een prettig idee dat het lijk zo erin word gegooit)

Alize

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:06

Hey!
erg jammer!
hebben wij ook al voorgehad, enkel niet op nieuwjaar!
Wij belden naar de organisatie "tvuilblik" ( niet zo een geschikte naam vind ik :s ) maar ik weet niet of dat nu de echte naam is, lijkt mij onlogisch eigelijk, maar goed
veel sterkte

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:11

kan dat ook niet naar de slacht?
mss beetje drastisch maar weet anders niets

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:34

Dank voor julie reacties,

Onze buren zeiden dat er een prijsverschil is tussen landbouwers en particulieren. Weet iemand hier iets van?

Dank

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:36

Dank voor julie reacties,

Onze buren zeiden dat er een prijsverschil is tussen landbouwers en particulieren die rendac of filbeluik bellen. Weet iemand hier iets van?

Dank

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:37

ja klopt er is een verschil , maar als particulier betaalde ik dus 15 euro, jij krijgt een acceptgiro thuis gestuurd.

Nee een paard wat al dood is kan niet meer naar de slacht, daarbij ligt het paardje nu al een dag bij huis en kunnen ze hier niets meer mee, en moet het dus vernietigd worden (om het oneerbiedig te zeggen).

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:38

ow wat erg

wij hebben velede jaar een pony bij ons op de manege ook naar rendac gedaan. gewoon bellen en dan aan de kant van een wegje ofzo leggen en een deken of iets overleggen. de kosten weet ik niet meer precies. ik denk ook rond de 15 euro

sterkte

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:39

Ik adviseer je niet te gaan kijken als ze hem ophalen, het is echt geen prettig gezicht.
Je moet de mooie herinneringen houden van je paard.
Het paardje is al dood dus voelt er echt niets meer van, maar het zien opgrijpen van je eigen paardje is geen pretje en blijft bij sommige diep in het geheugen.

Nogmaals sterkte

elssofie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 22:47

Dank, 't is zo al erg genoeg. Onze dochter heeft al vele tranen gelaten en dit gaat nog lang duren, ze was nochtans heel sterk toen onze pony haar laatste adem uitblies. Maar de wegtakeling zal ik haar nog besparen. Rendac zal nu nog dicht zijn denk ik hé, zal maandagmorgen pas kunnen bellen. Dan is het kadaver al 3 dagen oud. '

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:47

daar heb je 100% gelijk in nadezda Scheve mond
bij mij en onze lesgeefster op de manege kwam het ook zwaar aan.we kwamen juist van wandeling en zagen in de verte hoe ze pompi optilden en we begonnen allebei te wenen Huilen
en dat was dan ons eigen paardje niet Scheve mond
vind ook dat je de mooie herinneringen moet houden
maar het blijft je eigen keuze

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:56

Jeetje zeg........sterkte de komende tijd!

Je kunt misschien HR Service Nederland B.V bellen (rendac)
tel: ma t/m vr van 8.00 tot 18.00 uur nummer: 0900-9221 of kijken op www.rendac.nl

nadezda

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 22:59

Je kan gewoon nu meteen bellen (het ophalen gebeurd inderdaad niet eerder dan maandag of later).
De code die je mee moet geven is 51 (paard).
Waarschijnlijk krijg je een bandje maar daar kun je op inspreken.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:50