Toegang Drunense duinen vergunning nodig...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mickey

Toegang Drunense duinen vergunning nodig...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 19:30

Onderstaand bericht las ik op de site van de KNHS
KNHSsite schreef:
Vanaf 1 januari 2005 heb je een vergunning nodig om toegang te krijgen tot de gebieden Nationaal Park Veluwezoom, Nationaal Park Loonse & Drunense Duinen en Bergherbos. Deze vergunning kost € 10,- per jaar. Houders van het Ruiter- en Koetsiersbewijs krijgen op vertoon van hun bewijs 50% korting op de aanschaf van deze vergunning. De vergunning is voor de drie gebieden en is een jaar geldig en wordt o.a. verkocht bij de VVV's.

Heeft iemand al zo'n vergunning gehaald? Kun je die meteen meenemen of moet dat op naam gebeuren.

En wisten jullie hiervan?
Laatst bijgewerkt door Mickey op 01-01-05 20:27, in het totaal 1 keer bewerkt

memory

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 19:59

Ja, dat was afgelopen jaar ook al Lachen.
De boswachter heeft die jaarkaarten gewoon langsgebracht toen maar ik geloof dat je ze nu zelf moet ophalen. Ik heb alleen geen idee waar.
Ze noemen het heel sjiek maar het is gewoon een rond leren flapje met een nummer die op jouw naam en adres wordt gezet.

Die van 2004 hangt nog aan mijn zadel, ik zou niet weten hoe ze de jaargang van die dingen controleren. Overigens ben ik na een jaar intensief rijden in de Loonse en Drunense duinen nog niet 1 keer gecontroleerd, maargoed het is ook meer voor de zekerheid. Aan die 10 euro kun je je ook geen buil vallen Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 20:26

Ik ben ook nog nooit gecontroleerd, maar ik hoor van steeds meer mensen dat ze wel gecontroleerd zijn en een boete hebben ontvangen.

Julie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:28

Wist ik nie.. maar het lijkt me super gaaf om daar te rijden!!

Fleury

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:33

Ik heb er ook gereden in mei en toen hebben we alleen een dagvergunning moeten kopen van 1 euro. Vind het voor die ene dag in het jaar ook wel beetje veel om 10 euro te betalen.

Murru

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:20

Meestal kan je die vergunningen halen bij bv manege Van Loon... hebben we ook wel eens een dagkaart gehaald.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 23:24

Ja ok, maar ik haal de tien keer wel hoor Haha!

Overigens krijg ik nu blijkbaar korting als ik mijn ruiterbewijs laat zien. Dus dan ben ik helemaal goed koper uit.
Ben alleen benieuwd of je bijvoorbeeld ook bij het cafe/restaurant de Roestelberg ook zo'n vergunning kunt halen. Daar parkeer ik namelijk meestal mijn trailer.

Inca

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 00:14

Ik geloof dat je hem ook bij de rustende jager kunt halen. Wij waren ook gecontroleerd. Gelukkig hadden we wel een dagkaart.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 00:16

dat is al jaren zo *LOL*

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 09:59

Eigenlijk al heel lang zo, maar misschien is het nu officieel verplicht.

Je kunt die dagkaarten bij de klinkert in drunen halen, of bij van loon in loon op zand.

Beter kun je een jaarvergunning kopen, krijg je een leren labeltje die je aan je zadel moet hangen. Het nummer wat er op staat correspondeert met de naam en staladres van je paard. Als je van je paard valt en je paard wordt ergens opgepikt, brengen ze hem eventueel als het nodig is, maaar stal terug.

Als je natuurbeheer belt, vertellen ze je waar de boswachter je kan ontmoeten om deze kaart te kopen. Als je opbelt, komt hij zelfs nog bij je aan de deur Knipoog

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 10:40

Ja Lielle, ik wist wel dat er eigenlijk van je verwacht werd dat je die dingen ergens ging betalen. Maar kon er nooit iets over vinden Haha!. Ne staat het dus bij de KNHS op de site, dus tja dan moet ik het wel weten Tong uitsteken

Maar ik zal eens bellen. Russel heb jij het nummer toevallig bij de hand? En zo ja zou je me dat dan willen pben ?

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:00

Drunense duinen is niks nieuws, die werken al jaren met een vergunning. Ze doen daar overigens niet moeilijk over. De keren dat we met de NVVR er waren, hadden we gewoon de boswachter gewaarschuwd en die kwam gezellig langs en schreef de vergunningen uit. De laatste keer was dat 1 euro per dag. Daar hoef je je dus ook al niet druk om te maken.
Van de Veluwezoom was ook bekend dat ze naar een eigen systeem toe zouden gaan. Het Bergherbos ken ik niet, dus weet ik daar niks van. Wat dan wel een goede zaak is, is dat ze met een vergunning drie gebieden openstellen OK dan!
Heeft het eindelijk, na al die jaren, vorm van nut om het ruiterbewijs te halen, je krijgt "klant"korting *LOL* *LOL*

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 11:06

ikke schreef:
Heeft het eindelijk, na al die jaren, vorm van nut om het ruiterbewijs te halen, je krijgt "klant"korting *LOL* *LOL*

Dat bedacht ik me dus ook toen ik dat las Haha!

Pert

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:14

moet je dan een ruiterbewijs hebben om zo'n vergunning te halen? Verward

bij de rustende jager kun je ze idd ook halen..

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 11:16

Pert schreef:
moet je dan een ruiterbewijs hebben om zo'n vergunning te halen? Verward

bij de rustende jager kun je ze idd ook halen..

Daar hebben ze bij de Druinense Duinen in elk geval nooit naar gevraagd en als ik het goed heb begrepen is de Veluwezoom dat ook niet van plan; correct me when wrong.

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 11:25

Nee je hebt geen ruiterbewijs nodig volgens mij. Alleen als je er een hebt, blijk je dus korting te krijgen.

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:20

Ik woon op de veluwe, waar dus ook sinds 1 januari de penning/vergunning verplicht is (natuurmonumenten).
Ik heb de penning al gehaald en omdat ik het ruiter en koetsiersbewijs heb krijg je 50% korting, dus voor een jaar betaal ik 5 euro.
Je krijgt gelijk een bruin kaartje mee met een nummer erop, dat moet je aan je zadel/hoofdstel hangen. En op een formulier moet je het nummer en dan je naam en adres invullen.

Ik heb toen even met een man van natuurmonumenten gesproken, het was wel de bedoeling dat ze op de vergunning gaan controleren, alleen het is niet altijd haalbaar.

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:24

Dat zij nettere prijzen dan hier in de buurt.
Ik moet ongeveer €100,- uitgeven om overal te kunnen rijden dus gok maar op een bon da's een stuk goedkoper.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:37

Nee sorry Mickey heb geen tel nr. Ik kwam de boswachter tegen en die is toen die zelfde week bij mij thuis gekomen om de label af te geven Lachen

Maar ik heb wel iets gevonden : www.natuurmonumenten.nl

Natuurbeheer controleert wel, als je ze toevallig tegen komt. Ook zijn ze streng als je niet op de ruiterpaden rijdt (helaas mag wel iedereen op het ruiterpad )

Ik heb mij laten vertellen dat de Loonse en Drunense duinen een van de laatste natuurgebieden is waar je nog geen ruiterbewijs nodig hebt. Maar... het gaat wel komen, wanneer is nog niet bekend.

Rinske

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 17:20

Ik rij er ook vaak, maar heb er eerlijk gezegd nog nooit van gehoord Bloos!
Ga er snel maar een halen!

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 17:42

russel schreef:
Ik heb mij laten vertellen dat de Loonse en Drunense duinen een van de laatste natuurgebieden is waar je nog geen ruiterbewijs nodig hebt. Maar... het gaat wel komen, wanneer is nog niet bekend.

Toch een voordeel dat ik dat ding ooit gehaald heb Haha!