Ik heb een haflo-arabier ruin van 5 jaar. Ik heb hem nu 2 jaar. Hij is (van af het begin al) erg schrikkerig, voor vanalles. Als het een beetje waait kan ik niet rijden omdat ik er geheid af lig als meneer weer eens onverwacht 4 meter opzei springt voor een ritselend blaadje. Hij stop midden in volle galop en springt opzei omdat hij een boomstronkje ziet wat hij al 80 keer van verschillende kanten gezien heeft, dat soort dingen.
Het is inmiddels zo ver dat ik serieus overweeg hem te verkopen, omdat hij niet bij mij past.
Wat moet ik doen? Afwachten of het minder word als hij ouder word? Of naar een trainingstal sturen (heb niet zo'n groot budget, maar ja).
En wie heeft er ervaringen met de trainingen van de mensen van Paard natuurlijk (Frans Veldman en Ilona Kooistra)? Hun desensibilatie methode (zie website) zal misschien wel wat helpen, maar omdat ik ook steeds banger word weet ik niet of het genoeg zal zijn...
Ik hou ongelofelijk veel van mijn lieve paard, maar ik gun hem ook een baasje wat meer met hem kan en durft, en waar hij ook meer aan heeft...
HELP
Ik weet het echt niet meer...

]