Ik mest elkedag die stal helemaal uit en gooi er elke dag een hele baal stro in.
Toch is de stal de volgende dag lijkt wel een slag veld alles helemaal vies heel veel mest (geen idee waar ze het vandaan halen zoveel krijgen ze an mij niet want ze zijn behoorlijk te dik
) en stro dathelemaal nat is van plas. en dan staan ze enkeld voor de nacht op stal.Nu had ik gelezen (wete niet meer waar) dat als de stal niet ontsmet en alles word er amoniac blijft lichen en viesig heid waar bacterien zich in kunnen nestelen en slechte invloed kunnen hebben op je paard.
Zoals dat als je paard het in ademd dat het last van zijn lucht wegen kan krijgen.
Nu is het zo dat als ik mijn stal uit mest haal ik altijd er nog een bezem door heen om die laatste resjes er uit te halen maar er blijven altijd nog wel natte plekken enzo en dta droog niet zo snel in de winter.
In de zomer spuit ik de stal helemaal schoon en gooi ik er een mideltje over heen (weet ff niet zo snel hoe het heet) maar die ontsmet dan de helestal.
Is dit genoeg of moet dit ook in de winter gebeuren?
Hoe zorg jij er voor dat die natte plekken van de stal vloer (bij mij van beton en heb er matten in liggen) weg zijn als je rn ieuwe stro in gooid.
Of hoef ik niet zo bang te zijn voor die bacterien?
Beetje rare vragen allemaal maar was bestel wel geschroken van wat er kan geberuern als je je stal niet helemaal goed schoon houd.
Oja ook lijkt het wel een sport wie het meeste tegen de muur aan kan mesten, is hier wat aan te doen?

Maar ik denk niet dat je in de winter ook de hele stal hoeft te ontsmetten.
Maar als dit hem is:
Je kunt het ook in een hoge druk reiniger doen. Ik ben benieuwd hoe lang het zo fris blijft ruiken!
Ik heb heel hard staan lachen maar het hielp echt goed!!
Toen heeft hij een strohakselaar gebouwd die ook nog eens de stof uit het stro haalt en nu hebben al onze paarden gehakseld stro in de stal!!