bevroren water

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

hesther

bevroren water

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 14:42

hoi
Op de plek waar ons weitje staat is geen water aanwezig en daarom pompen we het altijd op uit de grond in een heel groot vat met een kraantje er aan. Alleen als het hard en lang vriest gaat dat kraantje bevriezen. Huilen
Heeft iemand hier ervaring mee en oplossingen voor gevonden mee? Lachen vertel vertel Lachen
groetjes!

Helderder

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:05

Kun je er niet een soort van bal in doen dat het water in beweging blijft zodat het minder snel bevriesd?
Ik geeft het water gewoon in een emmer en dan doe ik er een bal in en dan bevriesd het haast nooit.

Succes!!

P_Tries

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 18:03

jaa dat van die bal is een goed idee..!!!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 18:12

het gaat hier om een kraan die bevriest, niet de waterbak zelf....

wij binden altijd isolatiemateriaal en een handdoek om de kraan heen, dat helpt wel eventjes

verder las ik hier laatst een topic over zakjes die je moet schudden en die dan tot 10 uur warm blijven(als opwarmer voor handen of voeten) wie weet dat zo'n zakje om de kraan binden ook werkt?

hesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 19:38

Ik bedoelde inderdaad het water bij het kraantje, het water in de bakken maken ze zelf wel kapot door er op te slaan Haha!

Dat isolatiemateriaal is inderdaad wel een goed idee, ik zal het de volgende keer eens proberen.
En ik ben ook wel benieuw naar die zakjes... ik nam de vorige keer steeds heel veel gekookt water mee, maar dat was een heel gedoe...

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:03

hesther

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 14:44

bedankt!!!:D:D

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:48

ehm....mijn ma deed eerst jerrycans met water vullen en een paar keer perdag vullen....savonds de bakken leeg gooien zodat het niet bevriest

vilana

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 15:22

je moet wel oppassen als je het water in de bak kapot slaat! je moet dan de stukjes ijs uit het water halen zodat ze er zich niet aan kunnen snijden!