camping boszicht in laag soeren

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Emaartje

camping boszicht in laag soeren

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 01:43

hallo allemaal!!!de beste wensen voor het nieuwe jaar Lachen maar wie is er aleens op ruitervakantie geweest naar camping boszicht in laag soeren!! Cool en wie kan me er wat meer over vertellen over de omgeving,hoelang het rijden is naar de heide enz???want cissie en ik hebben geboekt voor in begin juni samen met onze paarden..en wil de ervaringen wel weten!!alvast bedankt..gr emaartje *LOL*

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 10:19

LEUK!!!!! Ik heb daar altijd gewoond!!! Woon nu sinds een jaar in de big city. Maarre je rijdt vanuit boszicht regelrecht het bos in, daar kun je hele tochten maken. Alleen naar de hei??? hebben jullie ook nog een trailer tt je beschikking daar? Want dan kun je naar de Posbank, groot natuurgebied in Rheden. Oh hoor net van mn vriend dat je idd wel via dat bos daar kunt komen, zal denk ik wel een aantal uren rijden zijn. Maar dat weten ze daar vast wel.
Heeeel veel plezier alvast en als je nog vragen hebt??? Anytime....

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:58

Ik ben er afgelopen zomer geweest en ga aankomende zomer weer (in juli). Het zijn hele aardige mensen! De hei is toch wel redelijk ver weg. Ben een keer naar het randje van de hei gereden en dat was ruim een uur, maar dat was ook echt een rotweg met allemaal stenen en takken op het ruiterpad. Dat vind ik zelf wel jammer dat de hei niet echt dicht in de buurt is, verder is het er super rijden OK dan!

lkaw

Woonplaats: Jaaa, in het pittoreske Middenmeer...... maar dan 6 km erbuiten....

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:59

Boszicht is helemaal top!

De accommodatie is goed, maar de uitrijmogelijkheden zijn echt super. Je kunt vanaf Boszicht naar de Posbank rijden o.a. via de Veluwetrail. Die wordt aangegeven met de speciale Veluwetrailbordjes. Je bent dan wel een tijdje onderweg. Maar het loont zich de moeite. Want je rijdt dan echt door de mooiste gebieden.

Oh, wat ben ik jaloers dat je daar naartoe gaat. Ik moet helaas nog even wachten voordat mijn paard oud genoeg is Verdrietig , maar dan gaan we ook beslist weer daar naar toe.

Oh, let even op. Je hebt daar wel je ruiterbewijs nodig, met gele plaatjes !

Veel plezier en geniet ze.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 13:17

ruiterbewijs? Bloos ?is ons niet gezegt want dat hebben we niet!!! Verward

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:21

je kunt het gewoon proberen zonder ruiterbewijs en dan maar hopen dat je niet wordt aangehouden door de boswachter.... Cool . Het is mijn vriendin 3x gelukt, dus het kan wel Bloos

Wij zijn er nooit een boswachter tegengekomen en ik ben meerdere ruiters tegengekomen zonder "gele plaatjes".

Ik weet dat de eigenaren van Boszicht ze in ieder geval hebben.... Schijnheilig (dus misschien kun je iets regelen) Schijnheilig

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 13:56

oke alvast bedankt!!!ikaw wanneer ben jij bij boszicht geweest dan?wat voor stallen had jij toen?ben je lang geweest

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 13:58

en wie zijn er nog meer geweest???meer reacties welkom

lkaw

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 14:03

Ik ben er twee keer geweest. 1x in het voorjaar (maart 2004, brrr) en 1 x in het najaar (oktober 2003, zonnetje.. OK dan! .).
Wij zaten in de boerderij en hadden nog de oude stallen.
Tegenwoordig zitten er nieuwe eigenaren in (hele aardige en vriendelijke mensen) en die hebben er nieuwe stallen neergezet. Ik had voor afgelopen september weer geboekt, maar omdat mijn paard een ongeluk had gehad (afgekeurd) heb ik toen moeten afzeggen. Dus de nieuwe stallen heb ik nog niet mogen bewonderen. Maar dat ga ik in de toekomst absoluut nog wel een keer doen.... *LOL* .

De eerste keer hebben we ons aan de Veluwetrail gehouden. Dan maak je een enorme rit van wel een uur of 5 (afhankelijk hoe hard je gaat Knipoog ).
De tweede keer zijn we met een kaart van de omgeving gaan dwalen. En dat is ook absoluut de moeite waard *LOL* .

Het is een super start plek, heel veilig en paardvriendelijk. Absoluut een aanrader.

cissie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 23:57

Wat leuk die positieve reacties, alleen dat ruiterbewijs gedoe, hmm is vast wel een oplossing voor te vinden lijkt mij!

Ben ook erg benieuwd, de omgeving is idd prachtig!!!!!

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 23:57

ja kan bijna niet meer wachten.... Haha!

Jet

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:15

Is dat van dat ruiterbewijs nog steeds waar? Volgens mij heb ik ergens gelezen dat dat per 2005 afgeschaft was, maar ik zou dat gewoon even bij de camping navragen. Een telefoontje en je weet precies hoe het zit! Zo'n geel plaatje moest dan nog wel, maar als je daar een week zit, zal er ook wel een soort van weekabonnement zijn om er te mogen rijden.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 07:26

Ruiterbewijsverplichting is idd afgeschaft

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 08:41

Ilindra schreef:
Ruiterbewijsverplichting is idd afgeschaft

Geldt trouwens alleen voor de gebieden van Natuurmonumenten/Gelderschap hier in Gelderland.
Geloof wel dat Natuurmonumenten het voor heel Nederland gaat afschaffen, ze zien er geen meerwaarde meer in.
Elke grondeigenaar mag het voor zichzelf beslissen, Statsbosbeheer heeft er bijv. nooit aan meegedaan

_Michelle_

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 10:53

Mijn paard stond in een simpele stal die je ook vaak op paardenevenementen ziet, heb wel ergens een foto maar kan ik lastig bij. Ze hebben nieuwe stallen gebouwd maar ze hebben mij verteld dat die eigenlijk voor hun eigen paarden zijn en er komen pas paarden van gasten in als de rest vol zit, dat was dus het geval toen ik er was. Die nieuwe stallen zijn wel heel mooi! Mn paard stond toch alleen s nachts op stal dus maakt mij het niet zo veel uit watvoor stal ie dan heeft...

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 13:41

ik dacht het ook al te lezen op de site vna de nvvr dat het ruiterbewijs nie tmeer nodig was..ik hoop het..

wyko

Link naar dit bericht Geplaatst: 02-01-05 14:15

Mijn paard staat in Laag Soeren, zelf woon ik in Dieren, dorpje ernaast.
Dus ik rijd bijna elke dag daar door het bos, heide etc.

Sinds 1 januari moet je een penning/vergunning hebben voor het gebeid van natuurmonumenten hier in Laag Soeren en Posnabk etc. Deze penning kan je op verschillende plaatsen hier halen, misschien ook wel te bestellen bij natuurmonumenten. De prijs van de penning is 4 euro voor een week en 10 euro voor een jaar.
Als je in bezit bent van het ruiterbewijs krijg je 50%korting.
Maar het is mij onduidelijk of hier het ruiterbewijs nou nog verplicht is, in het natuurgebied de Loenermark heb je weer geen penning nodig en officieel wel het ruiterbewijs.
Ik heb het ruiterbewijs wel, maar in al die jaren dat ik hem heb, heb ik hem nog nooit hoeven laten zien. De kans dat je een boswachter tegenkomt is erg klein, en ik denk dat ze dan nu alleen maar controleren of je de penning/vergunning wel hebt.

Dus over het ruiterbewijs zou ik me niet zo druk maken.

Maar heel veel plezier als je hier op vakantie bent, want het is echt de moeite waard. Je kan urenlang rijden zonder wat tegen te komen en zo opeens tussen de zwijnen, reeen of herten staat.

Je kan vanaf de camping op de hei komen, het ligt eraan op wat voor tempo je rijdt, maar met 3 kwartier kan je al op de hei zitten.

Emaartje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 02-01-05 14:36

wyko bedankt voor je reactie ik heb je evne toegevoegd via msn mischien kunnen we er samen eens over praten over de veluwe