Goed of niet goed

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Brechtje

Goed of niet goed

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 23:09

Een vriendin van mij op stal heeft pas een tinker die ze deelt met allemaal mensen (bekant heel dr familie) en die tinker heeft een super volle wintervacht en is best wel bang en gevoelig (meschien door verleden) Zo'n super tinker is het niet, hij is vrij bang voor vreemde en hij is vroeger zegmaar mishandeld, door verkocht en niet goed aangepakt en alles en is wel 10 x door verkocht. Nu hebben ze hem en gaan ze meteen in een bak hem kapot rijden, dat die helemaal zweet op zijn ogen, overal en werkelijk een zwembad. Dat is volgens mij niet goed? Ik denk eerder dat ze dat moet opbouwen zal ik dat haar ook vragen of ze dat moet doen, dat paard is niks gewend. hijs ook nooit bereden geweest en gooit je er altijd af en vorige eigenaar zegt ook dat er iemand langs is geweest dat rijden niks voor dat paard is. Maar hij kan het wel, met paar x op hol slaan achja. Maar dat beest is dus zeik en zeik water nat overal helemaal op zijn hoofd en alles en puft en puft en hij heeft geen conditie.

moet ze minder rijden enzo? Of longeren of weet ik veel, want dat beest is altijd waternat ze doet het nu al 2 maand ofzo altijd uur rijden maar toch zeik water nat

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 23:13

Opbouwend rijden, zoals je zegt.
Het paard loopt in gevaar om de maandagsziekte te krijgen en dan is hij nutteloos.
Ik zou er toch maar eens over proberen te praten met de eigenaar, je bedoeld het ook enkel goed.

Axel_Clauw

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 23:20

rustig opbouwen

Brechtje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 23:28

Ja maar dat wilt ze niet doen, ze zegt ja hij moet beweging hebben allemaal en dan zweet hij maar tot heel zijn hoofd en alles

DaphneL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 23:47

Als ik gereden heb is mijn paard ook nat op d'r hoofd hoor en ik ben bezig met opbouwen door een blessure, dus rijdt niet erg intensief, en ze heeft geen volledige wintervacht.
Van de zomer en vorig jaar dropen er ook weleens druppels zweet van d'r hals en was ze over heel d'r lijf nat en ze loopt ook best weleens te snuiven tijdens het uitstappen..
Ben ik nu slecht voor mijn paard?? Verward

Dat paard heeft een dikke vacht en het is nu best warm voor deze tijd van het jaar, dus hij is waarschijnlijk al snel nat. Een uur rijden zegt ook niet zoveel, wat doen ze allemaal in dat uur? Galopperen ze heel de tijd, of stappen ze veel..

Volgens mij is het een beetje overdreven om je veel zorgen te maken hoor.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 01:13

Brechtje schreef:
Ja maar dat wilt ze niet doen, ze zegt ja hij moet beweging hebben allemaal en dan zweet hij maar tot heel zijn hoofd en alles

Vertel haar over de maandagsziekte, dan zal ze zeker een toontje lager zingen.
Het is echt iets vreselijk voor een paard.

Careano

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 01:53

Ik ben het eens met RanouK, je moet rustig opbouwen. Ons paard is geopereerd en toen moesten we ook helemaal opnieuw opbouwen.. Dat gaat nu ook goed.. Dus het zal vast wel lukken, alleen ik denk dat ze niet begrijpt dat jij gelijk hebt.