Merano, ranger, LAK enz. ==> zadelmarkt!!!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Auke07

Merano, ranger, LAK enz. ==> zadelmarkt!!!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 21:21

Ik weet het Bloos , hier zijn al veel topics over geweest en er zijn ook zoekfuncties!
Ik heb alles proberen te bekijken en lezen, maar ik heb nou nog
niet echt een idee van hoe de zadels van zadelmarkt.nl zijn.

Wie heeft een zadel van één van de in de titel staande merken???
of andere zadels van zadelmarkt...

Ik zou graag willen weten wat jullie van deze zadels vinden en of jullie een ander zo'n zadel aan zouden raden!!
Ik heb namelijk eigenlijk een nieuw vz- of dressuurzadel nodig maar ik heb jammergenoeg niet echt zoveel geld Haha!
en bij de zadelmarkt zijn zadel niet duur, dus vandaar!!!!!!!

alvast super bedankt voor jullie reacties!!!!

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:15

wij hebben een zadel van zadelmarkt liggen! een vzh-zadel die best intensief gebruikt wordt! er wordt zeker 3x per week mee gereden over de weg of in de bak. hij ligt op een paardje die veel beweegd en het zadel hebben we nu denk k 2 jaar ofzo! (ik weet het niet precies)
de kwaliteit is best wel goed, ja je kunt het niet vergelijken met een kieffer zadel maar het is een kwaliteits-prijs verhouding!
je hoort op bokt echt hele slechte ervaringen met zadelmarkt maar er zijn sommige die nooit op een zadel van daar gereden hebben maar ze hebben wel de grootste verhalen dat het fout is enzo! ik zou zeggen, ga een keertje kijken en ga eens op wat zadels zitten en als je het niets vind dan koop je het gewoon niet! dan kun je gaan zoeken voor een 2de-handszadel maar ik zou zeker gaan kijken als ik jou was!

het dressuurzadel van merano lijkt mij wel wat! als ik een dressuurzadel ga kopen ga ik zeker naar zadelmarkt om daar eens te kijken!

Nogmaals!: de kwaliteit is minder als een kieffer maar wat wil je voor die prijs? dus je kunt er geen super goed zadel vinden (zoals kieffer of ander goed merk) maar het zijn ook geen super slechte zadels!

patsur

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:18

ik heb idd ook veel slechte dingen gehoord over zadelmarkt. Ik verwacht ook niet dat de kwaliteit top is in vergelijking met de prijs.. maar je kunt er eens gaan kijken en even aan de leerkwaliteit voelen.. Vraag of het zadel zeer intensief gebruikt kan worden, enz.
Wintec is toch ook niet heel duur? Misschien kun je eens kijken naar zo'n zadel, die zijn ook makkelijk te onderhouden!

Ukster

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:20

ik heb een vzh zadel daar gekocht, het paste in het begin wel goed op mijn pony. maar na een half jaar zijn de kussens dus al ingezakt. opgevuld en hij zit weer goed. ik vind het een fijn zadel en zit lekker.

Fangio

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 22:26

Mijn verzorgpaardje heeft ook een zadel van zadelmarkt. Een veelzijdigheidsgeval. Het ligt goed op zijn rug en ik zit er ook wel lekker op. We rijden er bijna iedere dag mee. In de bak en op buitenrit. Het is nu ongeveer een jaar oud en ziet er nog goed uit. Ik vind het zelf een goede prijs/kwaliteit verhouding. De beugelriemen die bij het zadel zaten zijn trouwens wel van een hele goede kwaliteit. Veel beter als van het zadel.

Zelf maakt het me trouwens niet zoveel uit van welk merk het zadel is. Nu voel ik me ook minder schuldig als ik us te dicht langs een boom cross in het bos Haha! . Een kras op dit zadel is toch minder erg dan een kras op een zadel dat 10x zo duur was...

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 01:02

patsur schreef:
Wintec is toch ook niet heel duur? Misschien kun je eens kijken naar zo'n zadel, die zijn ook makkelijk te onderhouden!

wintec zijn idd ook niet zo duur! maar daar heb ik hele slechte ervaringen mee! (je wil nie weten hoe onze wintec er na een paar jaar uit ziet ) maar je hoort er wel goede berichten over

luuntje

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 10:18

Een paar jaar gelden heb ik ook een zadel bij zadelmarkt gekocht.
Het bleef schuiven op mijn paard en het kraakte de hele tijd (zelfs na veelvuldig invetten).
Persoonlijk zou ik er niet weer een zadel kopen.

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 11:23

bedankt voor de reacties!! Ik ga idd een keer kijken!! Maar ik heb iemand horen zeggen dat bij de zadels van zadelmarkt het bovenste laagje van leer is en daar onder van samengeperstkarton, is dat zo??

blupie

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 11:29

ik heb donderdag daar ene zadel gekocht een dresuur ik vind het wel lekker zitten

796285

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:25

Ik koop zowieso geen zadel van een winkel die beweerd dat 'het zadel zich nog wel aanpast aan het paard' - of andersom. En ik zou ook niet vertrouwen op hun 'expertise' om me te vertellen of een zadel past of niet. Voor veel mensen past een zadel al als het paard niet accuut dood neervalt zodra ze het zadel erop leggen.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 12:57

Een zadel maken kost 20-30 uur manarbeid en materiaalkosten. Stel dat de materiaalkosten van een zadelmarktzadel 50 euro zou zijn en een zadel 150 euro moet kosten; dat is al in de hogere prijsklasse bij hen. Dat betekend dat de maker dus 100 euro krijgt voor voor het maken. Dat is dus 5 euro per uur!!!!!! (in het gunstigste geval) Dit kan alleen maar door lage-lonen landen en/of kinderarbeid.
Bovendien tel ik nu heeeel kort door de bocht want ik kijk niet eens naar de transportkosten, kosten van zadelmarkt en de winst die ze moeten maken om domweg bedrijf te kunnen zijn.

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 14:45

ikke schreef:
Een zadel maken kost 20-30 uur manarbeid en materiaalkosten. Stel dat de materiaalkosten van een zadelmarktzadel 50 euro zou zijn en een zadel 150 euro moet kosten; dat is al in de hogere prijsklasse bij hen. Dat betekend dat de maker dus 100 euro krijgt voor voor het maken. Dat is dus 5 euro per uur!!!!!! (in het gunstigste geval) Dit kan alleen maar door lage-lonen landen en/of kinderarbeid.
Bovendien tel ik nu heeeel kort door de bocht want ik kijk niet eens naar de transportkosten, kosten van zadelmarkt en de winst die ze moeten maken om domweg bedrijf te kunnen zijn.

Precies! Ik heb er ook een zadel weggehaald en ik was er niet blij mee. Het zadel na 6 weken (gelukkig) kunnen verkopen en een goede tweedehands gekocht. De mensen hebben het beste met je voor.... ja, als hún beurs er maar voller door wordt.
Nee, geef mij maar een duurder zadel. Dan weet ik sowieso wat ik daar aan heb. De Merovech kun je daar trouwens wel weg halen want die wordt ook bij andere ruitersportzaken verkocht, dus daar heb ik wel vertrouwen in. Al die andere 'merk'-zadels vertrouw ik voor geen meter.
Bedenk dat kwaliteit een heel ruim begrip is. Kwaliteit zoals Kieffer (bijv.) mag je van verwachten dat het minstens 20 jaar mee gaat. Zadelmarkt heeft ook kwaliteit, ja, maar niet voor 20 jaar. Houd daar rekening mee.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Bij je paard of bij je beurs. Knipoog

Katja

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 14:51

[VMR] Faq. (bandages, zadels, rijbewijs BE)
Katja schreef:

Zadels.

Hieronder staan een aantal linken van topics over zadels per merk en nog een aantal algemene topics.
Bij zadels geldt net als bij veel dingen alle waar naar z'n geld. Je kunt niet verwachten dat een zadel van €150,- net zo goed is als eentje van €1500,- maar aan de andere kant hoeft de duurdere ook niet 10x zo goed te zijn.
Het is maar net waar je het voor nodig hebt.

Laat je daarom altijd goed adviseren voor je een zadel aanschaft. Zoek een winkel uit met een goede reputatie en gebruik eventueel de zoekfunctie om te kijken wat anderen al over deze winkel geschreven hebben.
Als je zelf niet zo veel verstand hebt van zadels probeer dan ook om iemand mee te nemen die er wel verstand van heeft om een onpartijdige mening te kunnen geven.

Voor de meeste merken kun je met behulp van de zoekfunctie nog veel meer topics vinden.

Ik heb even alle linken eronder wegehaald maar die staan natuurlijk wel in de FAQ.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 15:38

Citaat:
Bedenk dat kwaliteit een heel ruim begrip is. Kwaliteit zoals Kieffer (bijv.) mag je van verwachten dat het minstens 20 jaar mee gaat. Zadelmarkt heeft ook kwaliteit, ja, maar niet voor 20 jaar. Houd daar rekening mee.
Het is maar net waar je prioriteiten liggen. Bij je paard of bij je beurs. Knipoog

dat staat ook duidelijk op hun site vermeld dat je het dus absoluut niet kunt vergelijken met de kieffer! toch wordt dat elke keer weer gedaan! natuurlijk mag je van een zadel van €200 geen kwaliteit van 20 jaar verwachten maar dat doet toch ook niemand?

en het is geen leer met karton hoor! te minste niet bij ons zadel! maar ik raad je gewoon aan om te kijken en als je daar iets vind wat aan jou eisen voldoet zou ik het kopen en als het niet past moet je bellen en dan heb je nog een paar dagen om het te ruilen! alleen gaat dat moeilijk als ze niet echt bij je in de buurt zitten! als je de zadels gewoon niets vind dan weet je dat ook weer maar dan heb je iniedergeval gekeken en weet je zelf hoe die zadels er uit zien Knipoog

missnynke

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:02

ik heb ook een zadelmarkt zadel gehad (2, 5 jaar ) en die beviel ook goed. Veel beter dan de wintec die ik nu heb.
Dat er karton en gebruikt verband is zit zijn enkel roddels,
wel moet je goed opletten wat je koopt, en niet afgaan op de "verkooppraatjes' van de verkopers, die praten als brugman om een zadel te verkopen,
maar voor de rest zitten er hele leuke zadels tussen,
ik kan me idd wel voorstellen dat die in 3r wereldlanden zijn gemaakt.
Aan de ene kant keur ik dat af, aan de andere kant koop ik wel meer spullen die daar gemaakt zijn (intertoys, en andere frummels), dus ja

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 17:17

Ik had een kunsstof westernzadel van zadelmarkt.
Pasvorm is flut, en binnen een half jaar waren er al 2 schroefjes uitgebroken (dus niet gewoon los gegaan, maar ze konden niet meer terug)

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 18:07

Ik heb geen ervaring met zadelmarkt, maar omdat ik zelf heb overwogen daar een zadel te kopen heb ik een keer een advertentie op marktplaats gezet, om meningen te horen.
Ik heb heel veel negatieve reacties gehad. Maar wat ik nog veel vreemder vond, is dat mijn advertentie na een paard dagen verwijdert was, omdat ik slechte reclame maakte. Het enige wat er in stond was dat ik om ervaringen vroeg, verder niet. Ik heb dus niks negatiefs over ze gezegd.
Maar dezelfde dag kreeg ik een mailtje van zadelmarkt zelf, dat ik geen slechte berichten over hen moest versprijden, en dat de zadels wel een goedkopere prijsklasse zijn maar geen rotzooi (26 van de 32 reacties waren negatief trouwens). Dus ik een mailtje terug gestuurd dat ik alleen om ervaringen vroeg, en dat ik het raar vond dat ze advertentie hadden laten verwijderen omdat het volgens mij alleen maar goede reclame voor hen is, als ze echt degelijk spul hadden gehad. Daarop kreeg ik de reactie dat ik niet iedereen moest geloven (met de nadruk op pubermeisjes, terwijl de meeste mensen gewoon volwassen waren die hadden gereageert) en dat er natuurlijk wel eens een farieksfoutje tussen zat.
Omdat ik deze reactie erg verdacht vind heb ik er geen zadel gekocht.
Ik hab vaak gehoord dat de lak er af ging, de stiksels los lieten, de kussens snel inzakten, singelstoten en beugeriemen die afbraken, leer wat nooit soepel werd, maar stug bleef enz...
Ik zou eerder een goede tweedehands kopen...

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:33

Allegra: Ik heb exact hetzelfde gehad! Inclusief dreigbrief van die Leen (van Zadelmarkt)
Ik heb zo'n zadel gehad (ranger 2144), en dat was een ramp. Kon m gelukkig verkopen.

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 20:37

Allegra schreef:
Ik heb geen ervaring met zadelmarkt, maar omdat ik zelf heb overwogen daar een zadel te kopen heb ik een keer een advertentie op marktplaats gezet, om meningen te horen.
Ik heb heel veel negatieve reacties gehad. Maar wat ik nog veel vreemder vond, is dat mijn advertentie na een paard dagen verwijdert was, omdat ik slechte reclame maakte. Het enige wat er in stond was dat ik om ervaringen vroeg, verder niet. Ik heb dus niks negatiefs over ze gezegd.
Maar dezelfde dag kreeg ik een mailtje van zadelmarkt zelf, dat ik geen slechte berichten over hen moest versprijden, en dat de zadels wel een goedkopere prijsklasse zijn maar geen rotzooi (26 van de 32 reacties waren negatief trouwens). Dus ik een mailtje terug gestuurd dat ik alleen om ervaringen vroeg, en dat ik het raar vond dat ze advertentie hadden laten verwijderen omdat het volgens mij alleen maar goede reclame voor hen is, als ze echt degelijk spul hadden gehad. Daarop kreeg ik de reactie dat ik niet iedereen moest geloven (met de nadruk op pubermeisjes, terwijl de meeste mensen gewoon volwassen waren die hadden gereageert) en dat er natuurlijk wel eens een farieksfoutje tussen zat.
Omdat ik deze reactie erg verdacht vind heb ik er geen zadel gekocht.
Ik hab vaak gehoord dat de lak er af ging, de stiksels los lieten, de kussens snel inzakten, singelstoten en beugeriemen die afbraken, leer wat nooit soepel werd, maar stug bleef enz...
Ik zou eerder een goede tweedehands kopen...

zulke reacties zie je dus heel veel als je even in het stiky kijk over zadelmarkt! ik vind het wel jammer dat sommige zulke berichten plaatsen terwijl ze nooit een zadelmarktzadel van dichtbij hebben gezien laat staan dat ze er mee gereden hebben! ik wil echt niet zeggen dat zadelmarkt super goed is maar om dit nou meteen te zeggen terwijl je het zelf niet meegemaakt heb?

maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je ga doen? ga je naar een 2de hands kijken of ga je toch even langs zadelmarkt?

Madelief28

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:40

ik had ook een ranger VZH zadel!! Na 1 maand gebruik vielen de singelslooten uitelkaar (fijngeperst karton leek het wel). Ook bleek toen dat de kussens waren opgevuld m scherpe dingen....Deze staken namelijk uit op een gegeven moment Boos! Hij lag na 3 maand (zelf nog 1x laten opvullen na 2 maand) in de prullebak!! nu heb ik een tweedehandse JC gekocht!!
Wat een verschil van kwaliteit zeg! OK dan!

Ik haal er echt nooit meer wat!!!

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 11:51

fancylover schreef:
maar ik ben eigenlijk wel benieuwd wat je ga doen? ga je naar een 2de hands kijken of ga je toch even langs zadelmarkt?

ik ga er denk ik kijken maar ik kijk zowiezo ook voor een tweedehandszadel!!

als ik hoor wat claudia23 zeg, dan begin ik al wel een btje te twijfelen aan zadelmarkt. Maar ik kan nergens een goed tweedehands zadel vinden bij me in de buurt, want ik wil liever geen zadel per post, ga hard zoeken dus!!!!!!!

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 11:54

Waarom noemt iedereen toch steeds Kieffer als voorbeeld van kwaliteit Verward Als dat al voor kwaliteit door moet gaan... Scheve mond

Auke07

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 03-01-05 11:59

wat bedoel je nou precies? kieffer is toch een goed merk??! of heb jij er geen goeie ervaringen mee?!

Ann

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 12:02

Kieffer is een redelijk middenklasmerk, maar zeker geen topkwaliteit wat de zadels betreft. De neopreen singels, chaps en ander toebehoren vind ik wel prima Lachen

Zadelmarktzadels vind ik bagger, dan nog liever geen zadel op mijn paard...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 03-01-05 13:42

Precies Ann, dat bedoel ik.
Als ik aan topkwaliteit denk, dan denk ik zeker niet aan Kieffer