vraadnijd...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Nebbes

vraadnijd...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 14:02

Mijn paard heeft een beetje last van vraadnijd, en is ook heel snel jalours op andere paarden.
Als mijn paard eten heeft en de andere paarden op stal ook slaat hij vaak tegen de zijkant van zijn stal. Hij slaat best hard, en ik ben af en toe bang dat hij zichzelf nog es een keertje bezeerd hierdoor. Scheve mond
Wat kan ik hier tegen doen??

Jettie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:25

Een rubber mat tegen de wand plaatsen of hem op een 'vrijstaande' stal zetten, als dat helpt.

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:19

doet hij het nou ook nog dan??
cartoeshe is toch naar de andere stal.. Scheve mond

Babs

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 19:44

Hi, mijn paard heeft dit ook én ze staat ook nog eens achterin de stal. Ik heb de perfecte oplossing: voeren op de grond!! Evita eet nu veel rustiger en trapt niet meer tegen de muur. Ook heb ik aan de voor- en zijwanden rubbermatten (iets van de muur af), voor het geval ze nog eens wil trappen. Voor ik dit had gedaan is ze in een jaar tijd 4 x kreupel geweest (klein beetje, maar genoeg om niet te kunnen rijden) én heeft ze een blessure in haar hoefbeen opgelopen....4 maanden rust. Nu gaat het super! Uiteindelijk is voeren op de grond zelfs natuurlijker! Succes ermee!!

Nebbes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 19:57

igorlover schreef:
doet hij het nou ook nog dan??
cartoeshe is toch naar de andere stal.. Scheve mond

Nee, nou niet meer Lachen Ik vroeg het me gewoon af wat je daar nog meer aan kan doen....

Priscilla_xx

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 10:54

Nebbes schreef:
Nee, nou niet meer Lachen Ik vroeg het me gewoon af wat je daar nog meer aan kan doen....

oh haha, ik dacht al.. Knipoog

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 04-01-05 13:14

Babs schreef:
Hi, mijn paard heeft dit ook én ze staat ook nog eens achterin de stal. Ik heb de perfecte oplossing: voeren op de grond!! Evita eet nu veel rustiger en trapt niet meer tegen de muur. Ook heb ik aan de voor- en zijwanden rubbermatten (iets van de muur af), voor het geval ze nog eens wil trappen. Voor ik dit had gedaan is ze in een jaar tijd 4 x kreupel geweest (klein beetje, maar genoeg om niet te kunnen rijden) én heeft ze een blessure in haar hoefbeen opgelopen....4 maanden rust. Nu gaat het super! Uiteindelijk is voeren op de grond zelfs natuurlijker! Succes ermee!!

idd,gewoon op de grond het voer geven!!!
werkt goed!! Knipoog