Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

een vriend van op de cross en de manege doet dit ook. maar heb er met hem nog niet over gepraat
maar als ik hoor want hij allemaal moet doen en wat hij allemaal mag wil ik er direct aan beginnen.
). 

Ilindra schreef:Ik ben idd hondengeleider bij de politie.
Je moet eerst solliciteren bij de politie, wordt je na alle testen aangenomen ga je minimaal 3 jaar naar school (aantal jaar ligt aan het nivo waarop je gaat instromen).
Kom je van school af moet je minimaal 4 jaar op straat hebben gewerkt daarna kun je solliciteren als er een functie bij de beredenen is.
Hoe het daarna gaat ligt eraan waar je terecht komt.
Bij elke afdeling is dat weer anders geregeld.
In Arnhem is het bijv. een nevenfunctie, je werkt een paar dagen in de normale dienst en zit een ppar dagen op het paard (deze paarden komen van stal Mansour, zijn niet in eigendom van de politie).
In Nunspeet werk je voor heel Noord Nederland en ben je vaak meerdere dagen van huis.
Zo is elke afdeling weer anders en zijn ook bij alle afdelingen de eisen weer anders, varierend van minimaal Lnivo tot absoluut nog nooit gereden![]()
Ga nooit alleen voor de paarden/honden naar de politie, de kans dat er terecht komt is heel klein.
Vind je het wel leuk om bij zware verkeersongevallen staan?
Ga je over je nek bij het idee van een treinlijk?
Hoe reageer je als je in een grote vechtpartij terecht komt?
Kun je je geduld bewaren bij dronken droppies?
Kun je tegen burenruzie "geneuzel"?
Hoe kijk je tegen zedenzaken aan?
Dat is toch een greep uit de zaken waar je regelmatig mee te maken krijgt.
Ik werk dus niet met paarden omdat ik daar echt niets aanvind.
Met een paard ben je ontzettend beperkt in je werk, je kunt nergens naar binnen, kan niemand meenemen en je hebt letterlijk je handen niet vrij.
Het enige wat je kunt is een beetje afschermen en mensen op afstand houden.
Met een hond is het veel mooier werken, ze zijn vele malen intelligenter en het werk is veel uitdagender, je kunt er alle kanten mee op en ze maken minstens zoveel indruk.
Bovendien heb je geen gedram van mensen die willen aaien (of ze moeten heel dronken zijn).
Mexx2 schreef:ik heb me ook laten vertellen,dat ze liever mensen hebben die NOG helemaal niet kunnen rijden,dan mensen die DENKEN dat ze al een "Anky" zijn!!
ik weet niet of dit ook zo is?