Opleiding politie te paard

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peeky

Opleiding politie te paard

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 11:03

Ik vroeg me af of er hier ook Bokkers zijn die politie te paard zijn zeg maar en of het bevalt? En wat voor opleiding je hiervoor moet doen? En of er veel mensen zijn die zich aangetrokken voelen tot die beroep? Just curious Lachen

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:10

Mij lijkt dat ook erg leuk om te doen maar volgens mij moet je gewoon eerst agent zijn en dat je pas later door kan solliciteren naar politie te paard dus het is nog niet zeker dat je het kan worden volgens mij.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:10

Ik heb stage gelopen bij de bereden politie in Boxtel en dit is wat me toen is verteld:

je moet de gewone politie opleiding doen, dan ik geloof 3 of 4 jaar 'de straat op' het gewone politie werk doen dus, en dan kan je je inschrijven voor bv hondenbrigade of bereden politie enzo, en dan is het afwachten of je ingeloot wordt.

wat ik in Boxtel begreep is dat ze na max 2 jaar weer naar een andere 'afdeling' van de politie gingen, ze bleven iig na het inloten niet de rest van hun leven politieagent-te-paard zegmaar

Ilindra weet hier veel van, die zit bij de politie, alleen werkt ze met de honden ipv de paarden van de politie als ik het goed heb hoor Knipoog

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:28

ik heb daar ook al over nagedacht en er zit veel kans in dat ik het ook ga doen later. Lachen een vriend van op de cross en de manege doet dit ook. maar heb er met hem nog niet over gepraat Scheve mond maar als ik hoor want hij allemaal moet doen en wat hij allemaal mag wil ik er direct aan beginnen.
denk wel dat de opleiding niet simpel moet zijn Scheve mond

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:44

Ik ben idd hondengeleider bij de politie.
Je moet eerst solliciteren bij de politie, wordt je na alle testen aangenomen ga je minimaal 3 jaar naar school (aantal jaar ligt aan het nivo waarop je gaat instromen).
Kom je van school af moet je minimaal 4 jaar op straat hebben gewerkt daarna kun je solliciteren als er een functie bij de beredenen is.
Hoe het daarna gaat ligt eraan waar je terecht komt.
Bij elke afdeling is dat weer anders geregeld.
In Arnhem is het bijv. een nevenfunctie, je werkt een paar dagen in de normale dienst en zit een ppar dagen op het paard (deze paarden komen van stal Mansour, zijn niet in eigendom van de politie).
In Nunspeet werk je voor heel Noord Nederland en ben je vaak meerdere dagen van huis.
Zo is elke afdeling weer anders en zijn ook bij alle afdelingen de eisen weer anders, varierend van minimaal Lnivo tot absoluut nog nooit gereden Haha!

Ga nooit alleen voor de paarden/honden naar de politie, de kans dat er terecht komt is heel klein.
Vind je het wel leuk om bij zware verkeersongevallen staan?
Ga je over je nek bij het idee van een treinlijk?
Hoe reageer je als je in een grote vechtpartij terecht komt?
Kun je je geduld bewaren bij dronken droppies?
Kun je tegen burenruzie "geneuzel"?
Hoe kijk je tegen zedenzaken aan?
Dat is toch een greep uit de zaken waar je regelmatig mee te maken krijgt.

Ik werk dus niet met paarden omdat ik daar echt niets aanvind.
Met een paard ben je ontzettend beperkt in je werk, je kunt nergens naar binnen, kan niemand meenemen en je hebt letterlijk je handen niet vrij.
Het enige wat je kunt is een beetje afschermen en mensen op afstand houden.

Met een hond is het veel mooier werken, ze zijn vele malen intelligenter en het werk is veel uitdagender, je kunt er alle kanten mee op en ze maken minstens zoveel indruk.
Bovendien heb je geen gedram van mensen die willen aaien (of ze moeten heel dronken zijn Haha! ).

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:21

en dat is dus de redenw aarom ik van gedachten ben veranderd, ik heb een hekel aan dronken mensen, kan erg slecht tegen verkeersongelukken, en treinlijken moet ik al helemaal niet aan denken!

bovendien mocht ik in Boxtel mee om te paard door t dorp te gaan, werd toen al niet goed van het gezeur: mag ik ff het paard aaien Clown
dus nee, ik denk niet dat het iets voor mij is Knipoog

bovendien is mijn stage-begeleidste Jolanda verongelukt topen ze een auto ging verzetten na een ernstig ongeluk, andere auto ramde door de afzetting heen en zij kon het niet meer navertellen, haar paard liep voorop met de rouwstoet, veel andere paarden van de berede politie Boxtel liepen ook mee,maar dat risico loop je dus ook nog eens, dta je tijdens je werk verongelukt
vader van mn buurjongen uit veldhoven is neergeschoten tijdens zn werk(ook politieagent) nou zit aan ieder beroep, en eigenlijk aan alles wat je doet wel risico's vast, maar toch! de mentaliteit in NL gaat hard achteruit, daar moet je als agent ook maar zin in hebben Scheve mond

ikkemetwikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:08

ik heb me ook laten vertellen,dat ze liever mensen hebben die NOG helemaal niet kunnen rijden,dan mensen die DENKEN dat ze al een "Anky" zijn!!
ik weet niet of dit ook zo is?

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:24

Het trok mij dus ook heel erg, zou alleen beetje geirriteerd raken van de mensen die mijn paard zouden willen aaien. Maar de kans is te klein dat je er alsnog toegelaten wordt. En zoveel zin heb ik nou ook weer niet om langs de kant van de weg mensen te flitsen ofzo...
Ik zou best die 4 jaar ervoor over hebben, als ik daarna ook maar zeker ben dat ik bij de bereden politie kan, en die garantie kunnen ze je niet geven. Ik vraag me ook af of ik wel door de medische keuring heen kom met mijn krakkige knie Bloos

BTW (offtopic)over overlijden op je werk, die kans heb je (na het zien van reclame laatst) als bouwvakker nog veel meer, en er zijn nog veel meer van dat soort gevallen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:32

Sanet schreef:
Ik zou best die 4 jaar ervoor over hebben, als ik daarna ook maar zeker ben dat ik bij de bereden politie kan, en die garantie kunnen ze je niet geven

Is minimaal 7 jaar, eerst 3 jaar opleiding (kortste opleiding) dan 4 jaar op straat.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:35

4 jaar op straat werken bedoelde ik... ik snap dat je sowieso eerst opleiding tot politie agent moet doen *LOL*

Marchador

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:39

ik wilde dit vroeger ook doen. Lachen
na wat info gevraagd te hebben bij mijn oom, tante en kennis kwam eruit dat ik eerst de politie opleiding gewoon moest volgen, een paar jaar als 'agent' werken en daarna pas in kon schrijven voor bereden politie.
maar ik hoorde ook dat het moeilijk is daar te komen Lachen

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:34

ik zit midden in de sollicitatie procedure van de politie ( dus niet bereden ) mij leek het ook geweldig om bij de bereden politie te komen. maar zoals Ilindra zegt heb je veel beperkingen op het paard.
maar er zitten ook leuke kanten aan, de wedstrijden enzo, demonstraties geven allemaal erg leuk!

cissy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:39

Daarbij komt nog dat ze liever geen mensen met veel liefde voor paarden hebben omdat het paard voor de politie geen knuffeldier maar een werktuig is.
Je moet dus echt wel je paard op een menigte af kunnen sturen terwijl je weet dat er mensen met messen en knuppels rondlopen die je lieftallige ros wel eens levensbedreigend kunnen beschadigen!
Je bent in eerste instantie wel politie agent dus zul je wel moeten en niet je paard wegsturen omdat het sielugh is.....

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:43

Ilindra schreef:
Ik ben idd hondengeleider bij de politie.
Je moet eerst solliciteren bij de politie, wordt je na alle testen aangenomen ga je minimaal 3 jaar naar school (aantal jaar ligt aan het nivo waarop je gaat instromen).
Kom je van school af moet je minimaal 4 jaar op straat hebben gewerkt daarna kun je solliciteren als er een functie bij de beredenen is.
Hoe het daarna gaat ligt eraan waar je terecht komt.
Bij elke afdeling is dat weer anders geregeld.
In Arnhem is het bijv. een nevenfunctie, je werkt een paar dagen in de normale dienst en zit een ppar dagen op het paard (deze paarden komen van stal Mansour, zijn niet in eigendom van de politie).
In Nunspeet werk je voor heel Noord Nederland en ben je vaak meerdere dagen van huis.
Zo is elke afdeling weer anders en zijn ook bij alle afdelingen de eisen weer anders, varierend van minimaal Lnivo tot absoluut nog nooit gereden Haha!

Ga nooit alleen voor de paarden/honden naar de politie, de kans dat er terecht komt is heel klein.
Vind je het wel leuk om bij zware verkeersongevallen staan?
Ga je over je nek bij het idee van een treinlijk?
Hoe reageer je als je in een grote vechtpartij terecht komt?
Kun je je geduld bewaren bij dronken droppies?
Kun je tegen burenruzie "geneuzel"?
Hoe kijk je tegen zedenzaken aan?
Dat is toch een greep uit de zaken waar je regelmatig mee te maken krijgt.

Ik werk dus niet met paarden omdat ik daar echt niets aanvind.
Met een paard ben je ontzettend beperkt in je werk, je kunt nergens naar binnen, kan niemand meenemen en je hebt letterlijk je handen niet vrij.
Het enige wat je kunt is een beetje afschermen en mensen op afstand houden.

Met een hond is het veel mooier werken, ze zijn vele malen intelligenter en het werk is veel uitdagender, je kunt er alle kanten mee op en ze maken minstens zoveel indruk.
Bovendien heb je geen gedram van mensen die willen aaien (of ze moeten heel dronken zijn Haha! ).

Het lijkt mij ook echt geweldig om met die intelligente honden te werken!! Mooie baan hoor1

droebel

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:06

Mexx2 schreef:
ik heb me ook laten vertellen,dat ze liever mensen hebben die NOG helemaal niet kunnen rijden,dan mensen die DENKEN dat ze al een "Anky" zijn!!
ik weet niet of dit ook zo is?

Dit heb ik ook eens gehoord. Het schijnt makkelijker te zijn om onervaren mensen op een goede manier te leren rijden dan mensen die al jaren rijden de rijtechnische fouten af te leren.