Het paard staat al met een halster buiten en zijzelf kan 'm redelijk goed te pakken krijgen. ze doet dit met brokjes.
Hier ben ik persoonlijk niet zo'n voorstander van maar goed.
vandaag echter moest dit paardje naar een andere wei.
Ik wilde dit zonder brokjes komen en ik kreeg 'm dus niet te pakken. of ja ik kan 'm aaien en als ik het halster vast wil pakken (heel rustig) rukt ie zich keihard vast zodra ie merkt dat ik 'm vastheb. Tijd om er een touw aan te klikken is er niet.
Probleem werd het pas met de 2 paarden waar hij bij in staat. deze weten inmiddels als het vrendje gepajt wordt zij brokjes krijgen toegeworpen.
Paard A was gewoon woest dat hij niets van mij kreeg en liep bijna over mij heen. Ik joeg 'm weg met het touw.
Toen hij nog geen brok kreeg sloeg ie regelmatig naar me.
Paard B hield het bij om me heen draaien en boos kijken.
Kortom deze paarden (ook pension) worden kwaad als ze geen brok krijgen.
ruim een uur later toch maar brok erbij gehaald. helaas niet gelukt.
alle paarden dan maar uit het land gehaald en het paard toen te pakken gekregen.
3 kwartier later stond ie eindelijk in het weiland waar hij hoorde te staan.
maar wel nadat ie 2 keer los gebroken was en we 'm weer met brok moesten pakken ofja de 2de keer is niet meer gelukt dus hij staat nu nogsteeds in het weiland met een halstertouw aan zijn halster.
Dit paard is nu ook aardig verwend aan het worden en hapt met regelmaat naar mijn vingers of in mijn kleding.
prutsmuts moet dus wat aan gedaan worden. dat het paard door de eigenaar zelf op deze manier verpest wordt is haar zaak maar andermans paarden worden ook de dupe.
De eigenaar kennende is dat zeker haar bedoeling niet maar wat nu want ik ben ook ideeloos over hoe het nu verder moet. De brokjes manier leek de oplossing maar is dat dus niet blijkt nu.
Hebben jullie nog ideeen?Paard is verder echt heel braaf in de omgang maar dat vangen

) dus dat shetje gapt dat dan snel.... Heel irritant dat beestje....

Tegenwoordig zet ik haar de avond van tevoren al in een smaller stuk wat we speciaal afgezet hebben voor de paarden. Het scheelt mij en haar een hoop ergernis. Veel geluk met het vinden van de juiste oplossing...