In beslag genomen: en dan?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Uums

In beslag genomen: en dan?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 00:14

Enige tijd geleden is bij een fokker in Groningen een aantal paarden in beslag genomen. Heel verdrietig allemaal.

Maar wat gebeurt er nu eigenlijk met zulke dieren? Worden deze altijd geveild? En hoe kom je erachter waar & wanneer zoiets dan plaatsvindt? Of krijgt een eigenaar de gelegenheid om zich te rehabiliteren?

Eén van de paarden in kwestie is namelijk een volle broer van onze merrie... Verdrietig

Amazone2

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:18

Ik denk dat je het beste even bij de dierenbescherming kan informeren.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 00:39

De woordvoerder die ik aan de lijn had was niet meteen heel happig op het geven van informatie, helaas... Maar ik kan het nog eens proberen.

Princess

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:40

gewoon blijven proberen, zeg desnoods dat je geintereseerd bent in een van de paarden..

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:42

Welke instantie heeft ze inbeslag genomen en waarom?
Er zit nl. nogal wat verschil tussen inbeslagname door bijv. de belastingdienst of de AID of dierenbescherming enz...

amagun

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:46

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 17:46

Bedankt voor de tips.

Ilindra: ze zijn in beslag genomen omdat ze niet goed genoeg zouden worden verzorgd (de eigenaar vindt dat onzin en ik kan er geen zinnig oordeel over vellen omdat ik niet bij hen over de vloer kom. Het is een klant van ons en zo kennen we de paarden dan ook).

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 17:50

Als ze door de AID inbeslag zijn genomen is er ongetwijfeld en proces-verbaal opgemaakt en heeft de eigenaar een "Kennisgeving van Inbeslagname" (KVI) gekregen.
Als het goed is staat hierop precies hoe en waar hij bezwaar kan maken.
Dat is meestal bij de officier van justitie van het arrondissement waar zijn woonplaats onder valt.
Als het goed is zijn de dieren nu onder gebracht bij een "depothouder", de gegevens van deze mensen worden niet vrijgegeven.

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 17:55

O, vandaar. De eigenaar zelf wil ik ook niet lastig vallen met vragen, maar ik ben wel erg benieuwd naar waar die beestjes nu naar toe moeten. Er zitten zulke schatjes bij... Verdrietig

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:00

die van mij is ook in beslag genomen en is op de paardenmarkt verkocht
hij kan niet meer die paarden terug krijgen denk ik!!
wat is er precies gebeurt?
bij mijn paard was het omdat de eigenaar een overval had gepleegd en toen hij gearresteerd werd, toen werden al zijn bezittingen in beslag genomen en op de paardenmarkt verkocht!! gelukkig want hij is nu van mij!!

justicehcb

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:03

als de AID ze op haalt is het niet voor niks
meschien is het wel beter voor die paarden
succes met zoeken

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:23

mango schreef:
die van mij is ook in beslag genomen en is op de paardenmarkt verkocht
hij kan niet meer die paarden terug krijgen denk ik!!
wat is er precies gebeurt?
bij mijn paard was het omdat de eigenaar een overval had gepleegd en toen hij gearresteerd werd, toen werden al zijn bezittingen in beslag genomen en op de paardenmarkt verkocht!! gelukkig want hij is nu van mij!!

Die is dan inbeslaggenomen ivm de "Pluk ze wetgeving" deze wet is gemaakt om te zorgen dat criminelen geen geld/goederen overhouden aan hun misdrijven.
Geld van de opbrengsten gaat naar justitie/de staat.

Curly85

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:26

justicehcb schreef:
als de AID ze op haalt is het niet voor niks
meschien is het wel beter voor die paarden
succes met zoeken

Soms worden er wel degelijk paarden onterecht in beslag genomen. Zo kwamen er eerst 2 fjorden en 2 shetjes bij ons op stal die naar zeggen verwaarloost en vel over been waren. Dit was absoluut niet het geval. Ze waren in beslag genomen omdat ze buiten liepen zonder deken in de regen........ met een enorme wintervacht.
die zijn ookna 2 dagen terug naar de eigenaar gegaan

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 18:28

Curly85 schreef:
Soms worden er wel degelijk paarden onterecht in beslag genomen. Zo kwamen er eerst 2 fjorden en 2 shetjes bij ons op stal die naar zeggen verwaarloost en vel over been waren. Dit was absoluut niet het geval. Ze waren in beslag genomen omdat ze buiten liepen zonder deken in de regen........ met een enorme wintervacht.
die zijn ookna 2 dagen terug naar de eigenaar gegaan

Zeker weten dat die inbeslagname dan niet door de AID is gedaan.

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 21:23

bij in beslag name komen de paarden in een schutstal te staan.
een schutstal klinkt heel naar maar daar worden ze goed verzorgd hoor, meestal is dat een particulieren stal waar ook weggelopen paarden door de politie naar toe worden gebracht tot de eigenaar zich meld.
daarna wordt er gekeken wat er met de paarden wordt gedaan zijn ze verwaarloosd komt er een dierenarts aan te pas die de paarden weer op de been brengt of afmaakt als er geen redden meer aan is.
dan wordt gekeken of de eigenaar nog in staat is om voor de beesten te zorgen of niet.
zo niet komen ze in een veiling en kan men op de paarden bieden, de paarden die dan over blijven...... maar meestal wordt daar ook nog wel een plaatsje voor gevonden, zo niet ..... daarom is het zaak om goed te zijn voor je beesten, want wie de mensen leert kennen gaat van dieren houden.( amen )

Uums

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 01-01-05 16:16

Dat ze (gelukkig) goed verzorgd worden in zo`n schutstal wist ik Lachen , maar ik vroeg me af wie al die paardjes wil kopen als ze voor de veiling wegmoesten (dacht dat dat de bedoeling was namelijk)... Van de 27 paarden zijn er geloof ik 10 IHW-ers in beslag genomen. Daar heb je natuurlijk niet in één klap een nieuwe eigenaar voor gevonden. Vandaar mijn bezorgdheid.