gelpad

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

craz

gelpad

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 00:00

Hey

Zou graag een gelpad voor onder het zadel kopen maar heb totaal geen idee welke de beste zijn. Aangezien ze toch niet goedkoop zijn koop ik liever ineens een goede.
Die doorschijnend/ oranje gelpads bij divoza zijn die goed?
Lijkt mij precies gewoon plastiek te zijn.(zal natuurlijk wel aan de foto liggen Knipoog )

craz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 11:47

Niemand die hierover advies kan geven? Verward

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:58

Ik heb het niet zo op gelpads, dus heb er ook niet zo veel verstand van. Maar volgens mij zijn die van action wel goed.

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:00

Ik heb het ook niet zo op gelpads, heb liever dat m'n zadel gewoon goed ligt!

craz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 12:06

Ja ik weet het dat je zadel gewoon goed moet liggen.
Maar ik vroeg mij af of het zowiezo niet beter is om er een onder te leggen.
Ik heb geen zin om het voor de show te doen.
Alleen als het een verschil uitmaakt wil ik er een kopen.
Maar ik las juist dat Tinneke Bartels er ALTIJD een onder haar zadel legt en dan dacht ik, misschien is het dan toch nodig....? Verward
Ik geraak er echt niet meer wijs uit.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:09

Ik vind dat als je een gelpad onder het zadel legt en je gaat erop zitten trekt hij strak over de schoft. Daarom vind ik het geen goede dingen.
Je kan ook even de zoekfunctie gebruiken, want volgens mij zijn er best veel topics over de voor een nadelen van een gelpad.
Ik denk dat zo'n schapenvachtje beter is voor de rug.

krientje

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:13

Ik rij ook met gelpad, want ik vind dat mijn pony dan minder belast wordt in zijn rug, vooral bij doorzitten in uitgestrekte draf. Mijn zadel is goed , dus daar ligt het niet aan, maar ik merkte toen ik in de M1 moest doorzitten, dat hij zijn oren wat in de nek legde en niet meer zo swingend door zijn lijf liep . Sommige mensen hebben mij toen een gelpad aangeraden. Ik heb gewoon een zwarte gekocht bij hippoAssen, maar daar ben ik opzich niet zo tevreden mee, want hij is erg glad en als iemand anders mijn zadel onfatsoenlijk draagt, dan ligt dat ding er weer onderuit . mijn zus heeft een ruwere die zit beter. *LOL*

zoemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:27

Ik moest ook een gelpad gebruiken.
Nou ik vind het een rotding het zadel gaat sneller schuiven als je het direct op zijn rug legt, en als je het op het zadeldek legt kan je het zadeldek niet meer in de kamer van het zadel optrekken omdat ie zo zwaar is. Ik heb nou een schapenvacht bevalt veel beter en is ook zachter natuurlijk.

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:29

Anouar15 schreef:
Ik vind dat als je een gelpad onder het zadel legt en je gaat erop zitten trekt hij strak over de schoft. Daarom vind ik het geen goede dingen.
Je kan ook even de zoekfunctie gebruiken, want volgens mij zijn er best veel topics over de voor een nadelen van een gelpad.
Ik denk dat zo'n schapenvachtje beter is voor de rug.

juist zo'n bontje trekt bij mij strak op de rug van t paard
mn geldpad trek ik samen met het dekje goed de kamer in, en blijft perfect liggen!
nadeel van die bontjes is weer dat het zo dik is, en hoe meer je onder je zadel hebt, hoe smaller hij is voor je paard, en dus slechter past.
Ik gebruik wel altijd een gelpad omdat Q een gevoelige rug heeft, zo'n bontje verdeeld de druk misschien wel wat beter, maar is voor mij veel te dik om onder t zadel te leggen.

zoemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:32

Ik heb een bontpad vast op een dekje van hkm dus is niet zo dik wanneer je een zadeldekje én een bontpad gebruikt. En kan je ook makkelijk in de kamer optrekken.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:33

Ook gelpads kun je gewoon in de kamer trekken zonder dat het strak trekt op de schoft.
Imo zijn die van Action/Indra de enige goede. Dat Alfa spul enzo vind ik niks.

craz

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 31-12-04 13:04

Bedankt voor de reacties Knipoog
Denk dat ik toch ook eerder ga kiezen voor een gelpad, zo n bontje lijkt mij meer een modeverschijnsel en is volgens mij ook moeilijker in onderhoud.
Is er trouwens iemand die weet of de werking van zo'n gelpad wetenschappelijk bewezen is?

MvdB_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:17

Ik heb wel eens gelezen dat de gel in de pad warm wordt en zo de rugspieren warm houdt.

ingvdh

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:24

Er is een onderzoek geweest in het Bit met zadelonderleggers, daar kwamen de gelpads er niet zo best uit, de schapenvachtjes juist wel, daarom is iedereen zijn gelpad wezen inruilen voor een schapenvacht. Dat verklaard misschien de hype. De ruiterport zaak bij ons in de buurt vertelde dat hij de schapenvachtjes niet meer kon aanslepen na het uitkomen van die Bit en dat de verkoop van geldpads verminderd was.

Maar, als je zadel gewoon goed ligt zou ik er niets onderdoen.

zoemy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:51

Inderdaad, Als je zadel goed past hoeft er niks onder zei mijn zadelmaker. Er zijn natuuurlijk uitzonderingen voor paarden met een gevoelige rug bv. Net als die van mij

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:04

er bestaan ook bontjes die niet spannen op de rug *LOL*
die zijn echt goed *LOL*
waar de ruggegraat is, is er een streep zonder wol waardoor dat niet kan drukken *LOL*
zijn echt goed *LOL* en goedkoper dan de volledige bontjes