Vraagje mok

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Ontsmettingsmiddel??

Betadine (shampoo)
8 (44%)
Biotex
2 (11%)
Iets anders
8 (44%)

Totaal aantal stemmen: 18

GingerMorgan

Vraagje mok

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 21:21

Met wat voor spul ontsmetten jullie de mok voordat je er mokzalf op smeert?
Meestal eenmalig nodig maar toch ff vragen Knipoog
Wat werkt beter?

Starbreeze

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:24

Zal ik ff dé tip tegen mok/rasp hier neer planten? Tong uitsteken

meng een halve pot uiercreme/zalf met 5 eetlepels zwavelbloempoeder.
Weekje smeren en weg is de mok Lachen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:27

Anders: gewoon goed schoonborstelen en dan rode (!) prodent eroverheen, spul werkt geweldig en is goedkoper dan alle dure middeltjes ook! Lachen

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:28

prodent = tandpasta dan hé!

brechje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:52

ik smeer droogzetters (koeien) op de mok......dat is hier echt nummer 1! werkt veel beter dan al die zalfjes en middeltjes! Ik heb een paard verloren aan mok> bloedvergiftiging, ik neem dus geen risico meer met langdurig proberen om het weg te krijgen!

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:14

Per paard werkt weer wat anders..mijn paard had verwaarloosde mok toen wij hem kregen nu hebben wij hem 1,5 en hij heeft het nog steeds maar wij hebben nu pas de oplossing voor hem en dat is teershampoo. Afentie de mok plekken ermee wassen en bij mijn paard is het na al die jaren gewoon bijna weg!

Carmuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:51

Bij osn op stal smeren ze er een soort zwarte olie op, ik weet niet meer precies hoe het heet, maar het is olie.Het werkt super, en binnen een paar dagen topt een week is het weg!!!

Suus

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:57

Ik zit nu al een week of 8 met mok, maar dan op het pijpbeen achter. Ik moest koelen en daarna bandageren ivm een peesverkalking. Binnen de korste keren had ze mok. Ik smeer al 8 weken hydrocortiderm maar het wil niet weggaan. Het is een plek van ongeveer 3 bij 1 cm. Ik ga maar eens wat van bovenstaande tips proberen geloof ik...

sabineG

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:12

Tandpasta zou ik er niet opsmeren.... is mentol en dat bijt als het open is.... smeer het maar eens bij jezelf op een wondje... auw......

Ik gebruik curemok van VSM. zij pillen en werken super!!! Mok komt van binnenuit en dit werkt ook van binnenuit.... WIl je dit niet dan is wassen met life bouy zeep(1,25 euro) bij het kruitvat de ideale oplossing... Is een ouderwets soort zeep... Ruikt een beetje naar teer maar werkt perfect. En dan zinkzalf oid. er op om het droog te houden...

Maar ik gebruikte alleen curemok en Remco heeft er ondanks een bagger paddock totaal geen last meer van...

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:16

wow al 8 weken Hydrocortiderm, dacht dat je dat maar 3 weken max. mocht gebruiken!!!!

Ik heb *anders gekozen, ik gebruik Muck-Itch uit USA, werkt super het was met een week helemaal weg. Bij mij werkte de Sebacil en Betadine en weet ik allemaal niet. Tandpasta zou ik er ook niet opsmeren, dan maar minder goedkoop.....

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:19

Ik heb vorig jaar gesmeerd met Dry Cow, maar smeerde me het ongans, kreeg het er echt niet mee weg...

Nu heeft meneer er nu wéér last van... Vanavond was de DA er (want meneer liep stokkreupel) en ik heb meteen m'n kans gegrepen en gevraagd wat ik aan z'n mok kan doen. Hij zei alleen maar dat ik het 1x met betadine moest wassen en dan goed drooghouden. Mag dan wel een DA zijn, maar ik heb er weinig vertrouwen in dat het dan zómaar weggaat.

Even een vraag aan een bovenstaand iemand: waar kun je zwavelbloempoeder kopen en wat kost het? En dan echt uierzalf (die vette bagger) of uiercreme?

Wat ik ook nog las hierboven (de zwarte olie). Dat is verlopen olie. Werkt perfect, maar de kans op bloedvergiftiging is heel groot, dus ik zou er wel mee uitkijken.

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:29

Ontsmetten en vet houden met zalf, dan komt er ook geen viezigheid bij.

Cheveyo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 00:42

maar dan heb je ook nog droge en natte mok.

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 07:52

Per paard is het weer anders mok is nooit hetzelfde en per paard werkt dus een ander middel. Mijn paard had toen we hem kochten over zijn hele benen mok. In de koten was door de VA behandeld helemaal in het verband enzo dus dat was weg maar de benen niet na anderhalf jaar alles geprobeerd te hebben was teershampo de oplossing.

Hij krijg ook Cure-Mok pillen maar dat helpt vaak neit om er vanaf te komen (meer als voorkoming)

Zo heb je ook nog al die mokzalven, uierzalf, vaseline ga zo maar door maar dat hielp bij mijn paard niet bij een ander paard helpt het misschien weer wel. En tja ik ga me paard niet van de wei houden omdat hij mok heeft en dan natte benen krijgt. Ondanks dat hij elke dag in de wei staat is hij er nu met de teershampoo zo goed als helemaal vanaf na die 1,5 jaar eindelijk! Nu zijn friezen er natuurlijk ook wel gevoelig voor maar je meot gewoon het juiste middel voor jou paard zien te vinden...

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 08:32

GROENE BADEDAS!!!
Dat adviseerde de dierenarts mij, toen mn paardje erge mok had.
Betadine was te aggressief en groene badedas kun je ook puur aanbrengen en laten zitten zonder dat het gaat irriteren

Scubadoo

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 08:55

Dit had ik gisteren in een andere topic gepost, lijkt me hier ook wel van toepassing.

awdewilde schreef:
Ik ben al ruim een jaar aan het tobben met hartnekkige mok bij mijn merrie en ik heb al heel veel geprobeerd. Ik heb nu iets gevonden wat lijkt te werken. Het is een poeder wat door het eten moet en het wordt geproduceerd en verkocht door een bedrijfje in Friesland : www.napro.nl Ik gebruik het nu krap 2 weken, de benen worden niet meer dik in rust en de huid is niet meer rood en warm. De korstjes die er al een jaar opzitten beginnen nu los te laten.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:16

Malaseb van de DA. Dat eerst gebruiken, 10 minuten in laten werken. Dan afspoelen, goed drogen en de mokzalf van de DA erop. Werkt prima!

Jantien

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:57