Verzekeren van paardenspullen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pink_Horizon

Verzekeren van paardenspullen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 19:59

Iemand van jullie die hier ervaring of verstand mee van heeft?
Ik denk erover om zelf, of met de stal, een verzekering af te sluiten.
Maar ben erg benieuwd waar ik dit het beste kan doen en wat we voor prijs kunnen verwachten.

Iemand tips?

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:01

Informeer eens bij verschillende verzekeringbedrijven. Vraag info aan etc...
Maak voor jezelf een lijst met wat je persee verzekerd wil hebben en als 2e keus wat 'leuk meegenomen' is.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 21:05

Ik heb een zadel/tuigkamer bij m'n vader in huis waar aardig wat materiaal ligt.
Mijn vader heeft een aparte clausule in zijn inboedelverzekering waar de tuigkamer in genoemd wordt met een bedrag waarvoor alles verzekerd is.
Het meerbedrag aan premie betaal ik zelf.

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 22:41

En wat is daarvoor een normaal bedrag Ilindra? Hoewel een stal anders verzekerd wordt dan een deel van een huis natuurlijk...

Letizia

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:57

Wij konden door een klein extra bedrag extra te betalen onze kast (die dus niet bij ons thuis staat) er bij verzekeren, ik denk bij de inboedel, ik zal het eens precies na vragen bij m'n moeder, het ligt er een beetje aan waar je verzekerd bent.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:16

Pinky_girl schreef:
En wat is daarvoor een normaal bedrag Ilindra? Hoewel een stal anders verzekerd wordt dan een deel van een huis natuurlijk...

Ik betaal mijn vader 10% van zijn rekening.
Hij heeft hem net gehad en ik moest 18 euro betalen.
Het ligt dan wel in huis, dubbel achter slot en grendel met een paar afgerichte herders ervoor Haha!

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:20

Lia, als je je inboedel voor een bepaald bedrag hebt verzekerd, ik meen iets van 40.000 euro en je blijft daar mét je tuig meegerekend onder, dan is het automatisch meeverzekerd. Je moet het alleen melden dat het dan ééns in de zoveel tijd binnenligt.

Mijn tuig is op deze wijze verzekerd. Ik mag het achter hebben liggen, achter slot en grendel en ook binnen. Wordt het dan gestolen, ben ik gewoon verzekerd omdat ik kan aantonen dat mijn tuigage normaliter binnen opgeslagen ligt.
Ik moet wel zeggen dat wij ook binnen in huis een echte zadelkast hebben gemaakt, want je moet het natuurlijk wel echt kunnen aantonen.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:29

imker schreef:
Lia, als je je inboedel voor een bepaald bedrag hebt verzekerd, ik meen iets van 40.000 euro en je blijft daar mét je tuig meegerekend onder, dan is het automatisch meeverzekerd. Je moet het alleen melden dat het dan ééns in de zoveel tijd binnenligt.

Dat blijven we dus niet Haha!
Daarom is er een aparte clausule in de polis met taxatierapport.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 09:29

Let wel op het moet aan een aantal eisen voldoen. Ik heb mijn tuigage voor een klein bedrag bij de verzekering van mijn paarden zitten. De voorwaarde onderandere is dat het goed achter slot en grendel zat. Ik heb gelukkig een metalen kast met een goedgekeurd slot dus dat was geen probleem. Maar bv een houten kast met simpel slot accepteren ze niet. Bij mij is nu alles verzekerd als het maar uit het zichtligt en beschermt helaas een auto hoort daar niet bij. Vooral als er een trailer achterhangt.

Als je slim bent laat je ze langskomen om het te bekijken zodat je eventueel dingen kan aanpassen en niet achteraf met de problemen zit.

Dat van de inboedel verzekering klopt ook niet helemaal het scheelt wel als je idd je spullen bij huis hebt maar bv bij een pension stalling is die lastiger. Goed uitzoeken dus. Zelf heb ik nu alles bij de Interpolis en loopt super.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:03

Haha Lia, dan wordt het idd een ander verhaal.

Prisca, wij zitten ook bij Interpolis. Dat je dan evt. op een pensionstal staat met zadelkamer, maakt niet uit, ALS je maar kan aantonen dat je spullen bijv. eens per week thuis liggen. Al is het maar om ze te poetsen of iets dergelijks.
Wij hebben dat helemaal na laten pluizen, aangezien mijn spullen eerst achter op stal lagen en ze dan via het paard verzekerd moesten worden. Dat vond de verzekering niet verstandig, aangezien de spullen ook soms (en tegenwoordig altijd) binnenlagen en je ze anders zowat per stuk moest op geven.
Nu heb ik alleen de waardes van mijn zadels doorgegeven en het totaalbedrag van de te verzekeren paardenspullen. Zo kan het dus ook.

UrbanL

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 10:16

Nou ik neem zelden mijn zadel mee naar huis ik maak hem meestal gewoon op stal schoon. Ben erg blij dat we een goede kast hebben op stal. En dat aantonen dat hij thuis komt is ook lastig had het er toen ook over met die man "hoe toon je dat aan?". Ik betaal iets van 26 euro per jaar voor 2 zadels. Vind het wel fijn eigenlijk. Toen ik Leys liet keuren voor de verzekering heeft hij gelijk de kast meegenomen en die was helemaal top Haha!. Volgens mij nog veiliger als bij mij thuis Haha!.

Inboedel zit ook bij Interpolis en is jammer genoeg niet gekoppeld wel op het zelfde relatienummer. Hopelijk kan dat wel in de toekomst.

Imker

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:39

Bij mij was het simpel. Ik heb een zadelkast binnen, maar als je al een zadelsteun ergens aan een muur schroeft, is dat al bewijs genoeg.