wat bedoelt ie nou??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

PatriesjeMR2

wat bedoelt ie nou??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 12:03

Hoi,

'k heb een lieve verzorgtinker, Bob.

Nu doet ie de laatste weken een beetje vreemd.
Als ik heb lekker heb geborsteld, gaat ie me likken, niet alleen m'n hand, maar ook mijn been en mijn trui...
Ook legt ie soms voorzichtig z'n hoofd op m'n schouder.

Heeft dit een bepaalde betekenis, of is ie gewoon lekker relaxed?

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:05

Met dat likken denk ik dat hij aangeeft dat hij zouttekort heeft. Heeft hij een liksteen?

En zijn hoofd op jouw schouder is een teken van ontspanning en dat hij je lief vind, maar ook een teken van dominantie. Het is erg schattig, maar mijn paard mag dat van mij niet...ik ben geen schuurpaal!

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:06

lekker relaxend Haha!
aan onze handen zit zout,en in deze periode likken ze er dus aan(tenminste zo heb ik het geleerd) Bloos

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:00

Ben het met Cassidy eens.

PatriesjeMR2

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:53

Bob heeft wel een liksteen, maar daar doet ie niks mee.
Misschien dat hij een nieuwe wel gebruikt.
Zouttekort is natuurlijk niet de bedoeling Scheve mond

'k weetniet of het hoofd op je schouder leggen dominantieafhankelijk is, kan me er wel wat bij voorstellen.
Bob doet 't niet altijd, terwijl ik dat bij dominantie wel zou verwachten.
Hij doet 't alleen als ik na het poetsen/rijden nog even bij 'm ben.

Ik hou 't er maar op dat ie lekker ontspannen is en vertrouwen in me heeft. Zolang het bij hoofd op de schouder leggen blijft en het niet duwen/schuren wordt vindt ik 't wel ok. Pling

anja88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 18:09

hij vindt je geil Cool

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 19:56

anja88 schreef:
hij vindt je geil Cool

Hee, dat is lekker nuttig commentaar!!

Mijn paard doet dit likken aan alles wat los en vast zit ook altijd. Ik heb haar een zoutblok gegeven maar ondanks dat ze hier wel eens wat aan likte bleef ze het doen. Ik geloof niet dat ze verder nog ergens een tekort aan heeft. Ze krijgt een normale hoeveelheid conditiebrok binnen en daarnaast staat ze in het weiland en krijgt een grote pluk hooi en kuil te eten.
Ik denk maar zo dat ze een soort van tic heeft.. Tong uitsteken

anja88

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 22:24

femskie schreef:
Hee, dat is lekker nuttig commentaar!!

Mijn paard doet dit likken aan alles wat los en vast zit ook altijd. Ik heb haar een zoutblok gegeven maar ondanks dat ze hier wel eens wat aan likte bleef ze het doen. Ik geloof niet dat ze verder nog ergens een tekort aan heeft. Ze krijgt een normale hoeveelheid conditiebrok binnen en daarnaast staat ze in het weiland en krijgt een grote pluk hooi en kuil te eten.
Ik denk maar zo dat ze een soort van tic heeft.. Tong uitsteken

Nee.. zeggen dat ie een soort van tik heeft dat is zeker relevant Haha!

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:22

Geil of tic?? ik denk gewoon zout te kort..

050206051012

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 01:25

Zouttekort idd

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 11:34

Misschien dat de DA er toch eens even naar moet kijken. Bij die van mij was in ieder geval niets aanwijsbaars het probleem. Vandaar dat ik op een soort tic uit kom. Ze doet het namelijk alleen thuis wanneer ik haar uit de wei haal en ik sta daar nog even. Zodra het zadel erop ligt of we zijn ergens anders dan doet ze het niet meer.
ik denk toch dat de TS meer heeft aan dit soort ideeen over het probleem dan de conclusie dat het paard geil moet zijn. Daar heb je toch niks aan?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 12:02

Geef hem eens elke dag een eetlepel zeezout door z'n voer. Anouar had ook een liksteen, maar daar deed hij niks mij. Hij likte niet overal aan, maar hij had een hele droge mond, dat was een gevolg van jodium tekort en dus ook zout tekort. Nu krijgt hij elke dag een beetje zeezout en hij heeft nergens meer last van.
En een beetje zout door het voer kan natuurlijk geen kwaat.

femskie

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 13:22

Hoe merkte je dat hij een hele droge mond had? Hoe kan je dat het beste bekijken?

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 14:48

Hij at best wel slecht en hij had een hele dikke bult achter z'n kaak. Dus ben toen naar de dierenarts gegaan om z'n kiezen te laten vijlen. Dus toen wilde de dierenarts zijn tong pakken om in z'n mond te kijken en die tong was helemaal ruw ipv glibberig. dat verklaarde ook waarom hij zo'n bult had. Dat was z'n speekselklier die veel te hard moest werken om jodium uit het bloed te halen (speeksel wordt van jodium gemaakt). Hij schuimde ook nooit echt met rijden en hij kon ook heel moeilijk aan de teugel lopen omdat die opgezette speekselklier hem in de weg zat.
Dus nu met een beetje zeezout (geen gewoon keukenzout omdat zeezout natuurlijker is en daarom makkelijker wordt opgenomen) is alles opgelost en eet hij weer goed en loopt hij ook veel lekkerder.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:41

Het kan gerust zijn dat je paard een tekort heeft, ook als je een zoutblok geeft. Je moet de rode hebben, die hebben namelijk nog toegevoegde mineralen. Een witte steen heeft die niet, gewoon zout over zijn voer heeft dat ook niet.

Sosha

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 15:49

Mijn paarden gebruikte nooit hun liksteen (maakte niet uit welke ik ze aanbood) maar groeven wel enorme gaten in de bak om aan de klei onder het zand te gaan likken. Toen heb ik de liksteen in de voerbak geknikkerd..... al snel was het gaten graven voorbij, dus ik denk dat ze echt wel wat nodig hadden.

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:20

Sosha schreef:
Mijn paarden gebruikte nooit hun liksteen (maakte niet uit welke ik ze aanbood) maar groeven wel enorme gaten in de bak om aan de klei onder het zand te gaan likken. Toen heb ik de liksteen in de voerbak geknikkerd..... al snel was het gaten graven voorbij, dus ik denk dat ze echt wel wat nodig hadden.

Bij paarden die hun liksteen niet wouden maar eigenlijk wel nodig hadden, maakte ik mijn eigen vinger altijd nat met een beter water uit de drinkbak en dan over de liksteen wrijven.. zodat de smaak ed wel aan mijn hand kwam.. meestal hadden ze dan wat sneller door waar het voor nodig was..

samoth

Link naar dit bericht Geplaatst: 31-12-04 16:44

anja88 schreef:
hij vindt je geil Cool

whaha die tinker is volgens mij een ruin, alleen hengsten doen dat Knipoog