laarzen voor brede kuit

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Leeuwnie

laarzen voor brede kuit

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 10:02

Jaaaaahhh, ik zie een paar onderwerpen over laarzen staan, maar vind niet de info die ik hebben moet Lachen Lachen

Nóg maar een onderwerp hierover dan:

Heeft iemand ervaring met laarzen voor een brede kuit?? Ik heb vrij korte benen, maar een stevige kuit. Het liefst zou ik leren laarzen willen (en het liefst ook tweedehands, maar goed, ik zal niet té moeilijk doen Haha! )

In welke termen spreek je dan??? l, xl of maxi of een omtrekmaat??
Ik heb werkelijk geen idee want ik heb dit onderwerp altijd angstvallig vermeden en rij met stalschoenen (ik zag mezelf al in de winkel staan: "nee doet u nóg maar een maatje breder, wááát??? heeft u niet breder????" Haha! Haha! )

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:13

Leren laarzen zullen in jouw geval op maat gemaakt moeten worden, al zijn er best wel veel standaardmaten beschikbaar. Je zou je gewoon eens moeten adviseren in een goede ruitersportzaak over de voor- en nadelen van de verschillende soorten leer, de mogelijkheden, waar je ze voor wilt gebruiken en uiteraard de kosten.

Succes!

SillyB

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:37

en bij rubber heb je gewoon een extra brede kuit, (heet geloof ik l/xl in kuitmaat) en die zijn van zichzeld ook lager
Leren laarzen moet je eens kijken bij een goede ruitersportzaak inderdaad. Probeer ook een aantal merken(cavallo, petrie enz) uit, bij de ene standaardmaattabel kun je er net invallen (goedkoper dan maatlaarzen) en de ander net uit.
en het is helemaal geen vreemde vraag voor in de ruiterwinkel hoor, dat is hun beroep, der komen daar ook mensen voor een paardrijbroek in maatje 48.. (en daar val ik niemand mee aan!!)
succes!

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:11

Je hebt leren laarzen van mounting horse. Deze hebben een rits aan de achterkant, en ook nog een elastisch gedeelte. Deze komen in twee verschillende kuitbreedte maten voor. Mijn zus heeft ook best brede kuiten, maar met de brede kuitmaat past hij haar prima.
Ze zijn tevens bij divoza te koop. Hier een foto ervan:
Afbeelding

Mountain Horse high rider

soepel volnerf leder
uitneembare binnenzool
elastisch inzetstuk in de schacht
rits van boven naar beneden
water- en vuilafstotend

De de variant met de wijde kuit:
Afbeelding

Mountain Horse High rider wide (bst.nr.: 40039)

soepel volnerf leder
extra wijde schacht
uitneembare binnenzool
elastisch inzetstuk in de schacht
rits van boven naar beneden
water- en vuilafstotend

Hoop dat je hier wat aan hebt!!

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 13:18

Wendy_Kila schreef:
Je hebt leren laarzen van mounting horse. Deze hebben een rits aan de achterkant, en ook nog een elastisch gedeelte.

Hé wat een stoere laars!! Dat past wel een beetje in mijn stijl. Bedankt! OK dan!

KozieZ

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:35

Ik zou dan eens kijken op de site www.piafferuitersport.nl. Daar zijn ze véél goedkoper dan bij Divoza... (volgens mij zijn ze zelfs overal goedkoper dan bij Divoza)

Wendy_Komen

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:40

Dat zou best kunnen ja Haha! Ben ook niet zo´n hele grote fan van divoza, maar had het even als voorbeeld genomen..

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:42

NIEUW:Dezelfde soort laars is verkrijgbaar bij Petrie. Bij dit merk zijn per voetmaat in 3 verschillende kuitmaten verkrijgbaar. Ze kosten 199,= en in zwart of bruin verkrijgbaar.

Afbeelding

Mendi

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:54

Wat voor maat heb je? Ik heb nl nog een paar MH laarzen maat 42 met brede kuitmaat in de aanbieding....
Als je interesse heb PB je me maar even!

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:23

Kijk eens op www.rijlaarzen.nl Deze meneer levert rijlaarzen op maat, van alle merken! Vakkundig Knipoog

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:50

Jammer, ik heb maat 39, maar als iemand die maat nog in de aanbieding heeft, dan hou ik me natuurlijk aanbevolen Knipoog

Leeuwnie

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:54

GeJe schreef:
NIEUW:Dezelfde soort laars is verkrijgbaar bij Petrie. Bij dit merk zijn per voetmaat in 3 verschillende kuitmaten verkrijgbaar. Ze kosten 199,= en in zwart of bruin verkrijgbaar.

Dit is inderdaad ook een mooie laars. Beetje stoer, hou ik wel van!
Ik ga binnenkort maar eens de winkel binnen om * slik * laarzen te passen...