milieuvriendelijkere verf bij petrie rijlaarzen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Pivanti

milieuvriendelijkere verf bij petrie rijlaarzen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 22:13

Hoi,

Ik las dat ze bij petrie milieuvriendelijkere verf gebruiken, en dat hierdoor de verf snel slijt (vooral aan de binnenkant en waar je je sporen met laarzenberschermers draagt), is dat zo???

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:20

Dat kan best.
Kijk maar naar de oude zadels, toen werd er echt superchemische troep gebruikt om ze te verven, maar die kleur hield super! Je ziet nu veel meer dat de verf eraf gaat, want die oude verf mogen ze niet meer gebruiken.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 22:30

O, dus dat is dan bij alle leren laarzen, niet alleen bij petrie?

Sandra84

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 00:47

In de winkel waar ik mijn laazen kocht zeiden ze dat ook, dat die oude verf niet meer gebruikt mocht worden en dat de nieuwe minder lang mooi blijft. Dat was bij Petrie laarzen, maar ze zeiden dat het gewoon was vanwege milieu-eisen dus neem aan dat ook andere laarzenfabrikanten zich daaraan moeten houden..
Wat er van waar is etc. weet ik niet, heb net al even op internet via google gezocht maar kan er niets over vinden.

Pivanti

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 13:36

oke bedankt! Lachen

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:54

Is tegenwoordig eigenlijk bij alle leersoorten , ook van zadels en hoofdstellen en toebehoren...zonde hoor.

Wel beter voor het milieu natuurlijk maar het slijt wel snel Scheve mond

GeJe

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 15:34

Had dit verhaal nog nooit gehoord, maar zal wel waar zijn. Ik denk alleen dat de verf van de merken Königs en Cavallo beter zal houden... is namelijk typisch Nederlands om allerlei (milieu)regeltjes in te voeren terwijl er in Europees verband nog niks geregeld is. Zou me dus niks verbazen als de Duitse merken nog de gewone ouderwets goed zwartende verf gebruiken Verward

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:03

Ben bang van niet