Zouden paarden/andere dieren nooit last hebben van

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

StalDoorstap

Zouden paarden/andere dieren nooit last hebben van

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:49

:
Migraine, kiespijn etc etc?

Dat vraag ik me dus af na mijn kiezenavontuur van de laatste tijd.

Je ziet een paard wel eens ziek zijn, maar niet zo door een kies of hoofdpijn, misschien wel maar dat kunnen ze niet vertellen.

Wat een akelig idee eigelijk he!

Begrijp je wat ik bedoel?
Heb je wel eens een kat gezien met hoofdpijn?

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:50

Ik vraag het me ook weleens af. Of ze bijvoorbeeld weleens hoofdpijn hebben. Dat lijkt me vreselijk vervelend voor ze. Vooral omdat wij het waarschijnlijk niet merken. Zeker voor een paard, heb je hoofdpijn, moet je nog gaan rijden ook.
Laatst bijgewerkt door Ptries op 29-12-04 21:50, in het totaal 1 keer bewerkt

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:50

Paarden kunnen ih toch wel heel naar voeln door kiespijn ?

onze vorige kat tenminste wel, die beelk een rooten tandje te hebben die fleurde daarna weer helemaal op, toen hoij eruit was.

allegro

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:52

Ik denk wel degelijk dat ze daar last van kunnen hebben. Maar denk niet dat je het snel aan ze merkt.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:52

xx_Irisje schreef:
Paarden kunnen ih toch wel heel naar voeln door kiespijn ?

onze vorige kat tenminste wel, die beelk een rooten tandje te hebben die fleurde daarna weer helemaal op, toen hoij eruit was.

Nou ik heb toch altijd wel veel paarden, maar herinner me zo geen 10 met kiespijn, maar dat kunnen ze je ook niet vertellen he!

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 21:53

allegro schreef:
Ik denk wel degelijk dat ze daar last van kunnen hebben. Maar denk niet dat je het snel aan ze merkt.

Zou dat de natuur zijn?
Niet laten merken dat je zwak bent, want anders ga je ten onder.

Dan staan wij mensen toch al dicht van de natuur af?

xx_Irisje

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:58

Natasha schreef:
Nou ik heb toch altijd wel veel paarden, maar herinner me zo geen 10 met kiespijn, maar dat kunnen ze je ook niet vertellen he!

Sorry voor mijn erge spelfotuen daarnet Schijnheilig

je hoort toch regelmatig van paarden die niet lekker zijn vanwege haken enzo op hun kiezen?
of is dit niet wat je bedoelde.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 22:01

Niet lekker zijn van een bit dat drukt vanwege haken op de kiezen, slecht hooi eten, proppen maken, idd.
Maar zon kiespijn als ik heb gehad?
Of migraine?
Misselijk? Etc.

Morrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:11

misselijk kunnen paarden wel zijn, overgeven kunnen ze weer niet, lekker onhandig!

Ik denk dat ze wel kiespijn kunnen hebben, kijk maar eens hoe ze tegen een bit in kunnen gaan als de wolfskiesjes in de weg zitten!

Hoofdpijn, ik moet er niet aan denken, Morrie heeft zo'n enorm groot hoofd Ziek dan mag ie wel een hele strip ibuprofen hebben Ach gut

SanetJarig

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:21

Tsja...
Ik denk dat paarden zich redelijk lang sterk houden, niet willen laten merken dat ze pijn hebben. Het gaat in de natuur tenslotte toch over the survival of the fittest... en niet "fit" zijn betekend afzondering van de groep. En dat wil je niet hebben... Maar voor de rest als ze ergens last van hebben, dan merk je het "relatief" (verschilt natuurlijk) snel... met haken aan de kiezen, met last van benen of last van buik.. mja.. wat doe jij als je hoofdpijn hebt? Je gaat niet hard met je hoofd slingeren ofzo... Ik zou niet weten hoe ze dat duidelijk zouden moeten maken.. Haha!

Authentic

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 23:35

Natasha schreef:
Zou dat de natuur zijn?
Niet laten merken dat je zwak bent, want anders ga je ten onder.

Dan staan wij mensen toch al dicht van de natuur af?

Paarden zijn prooidieren, misschien dat het daardoor komt Verward , mensen zijn altijd jagers geweest... Toch? Blond

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:02

Paarden zijn idd wat harder dan de gemiddelde mens. En ze kunnen niet praten met woorden dat scheelt ook. Ze kunnen wel degelijk kiespijn en hoofdpijn hebben.
Door een kies lopen zenuwbanen en als die beschadigen heeft een paard (en ander dier) pijn. Vaak uit een paard zijn pijn door humeurig gedrag of trekt zich terug. Omdat veel mensen vinden dat paarden geen emoties hebben of kunnen hebben letten ze ook niet op op de signalen die een paard soms heel subtiel afgeeft en wordt het geinterpreteerd als "hij heeft geen pijn" of "hij stelt zich aan". Met hoofdpijn hetzelfde. Ook een paard heeft bijvoorbeeld bijholtes waarin ontstekingen kunnen gaan zitten. Die veroorzaken pijn en je krijgt hetzelfde verhaal. Ik heb ooit eens de hoofdpijn van een hengst op stal mogen voelen en dat was niet prettig.
Ik doe nl Reiki en dan kan het weleens voorkomen dat je zelf niet goed geaard bent. Je pakt dan de pijnen van de patient over. In dit geval een hengst die in een dip zat. Je wilt niet weten wat je dan voelt.
Mensen hebben ook wel wat vaker zulke klachten omdat mensen niet altijd even gezond eten waardoor je fysieke klachten als hoofdpijn kunt krijgen. Een paard drinkt geen koffie met teveel suiker aangevuld met chocolaatjes en rookt ook niet en dat zijn echte koppijnveroorzakers. Ook maken mensen zich vaak te druk over futiliteiten waardoor je ook hoofdpijn kan krijgen.

DunjaR

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:11

volgens de DA in Liende had het paard van mijn instructrice altijd
hoofdpijn, die had nl altijd opgezette aders in zn hoofd als tie
met zn kop naar beneden ging eten enzo heel zielig en sneu
hoe ze dat voor de rest konden zien weet ik niet hij heeft er voor gestudeerd ik niet Knipoog

Nic

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:20

Ik heb ook weleens gedacht: dan heb ik weer last van dit, dan heb ik weer een pijntje daar, hebben dieren dat ook?
Misschien omdat zij er niet zo over na kunnen denken en over kunnen praten dat ze het beter accepteren?
Ik bedoel, als je je rot voelt en je denkt de hele tijd "auw auw auw" dan gaat het vaak meer pijn doen dan dat het deed.
Een vriendin van mij zegt gewoon tegen zichzelf dat ze zich niet moet aanstellen en doorgaan en volgens haar gaat dan de pijn/ vermoeidheid/ griepje weg.
Het is mij ook weleens opgevallen dat ik als ik een wond heb en ik merk het niet, voel ik niks en als ik dan ineens een gapend gat of een snee in mijn lijf zie, dan denk ik: "Ooooo, WOND! PIJN!"

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 09:43

kiespijn denk ik wel, aangezien mijn pony stierlijk vervelend was in de tijd dat haar wolfskiesjes haar verveelde.

StalDoorstap

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 19:11

Tja, het blijft denk ik toch gissen wanneer een dier misselijk is of hoofdpijn heeft.......