geleende trailer....verzekering?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

geleende trailer....verzekering?

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:59

Ik ben van plan om een trailer te lenen van een stalgenoot. Mijn paardje is helaas niet de makkelijkste op de trailer. Ze stapt er wel in, maar kan vervolgens in paniek raken, wat ervoor kan zorgen dat de trailer beschadigingen kan oplopen. Ik ben zelf WA verzekerd, dekt mijn verzekering de schade?
Wanneer dit niet zo zou zijn, zou ik graag willen weten hoe het zit met een trailer of veewagen die je huurt van een bedrijf.

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:23

Nee ! jouw verzekering dekt de schade niet ! het is risico-aanvaarding van de eigenaar.
Ik heb dit zelf aan de hand gehad toen een vriend van mij mijn paarden vervoerde naar Belgie.........heel fijn...kon fl 2.500 betalen want je hebt natuurlijk een "morele verplichting" om de schade te vergoeden, althans als je vrienden hebben op prijs stelt Haha!

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:24

kheb je gepbt omdat mijn antwoord niet echt boktisch verantwoord is Knipoog

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:08

Bedankt voor de antwoorden.
WA is toch voor schade die je aanricht aan een ander. Mijn paard (ikzelf) richt schade toe aan een ander, dus dat wordt vergoedt. Of is dat een heel vreemde en gemakkelijke oplossing? Lachen

Mist

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:02

Coby schreef:
Bedankt voor de antwoorden.
WA is toch voor schade die je aanricht aan een ander. Mijn paard (ikzelf) richt schade toe aan een ander, dus dat wordt vergoedt. Of is dat een heel vreemde en gemakkelijke oplossing? Lachen

Als jij met je paard voorbij een trailer loopt en je paard krijgt een gekke bui en ramt de trailer in elkaar..........JA.
Maar in dit geval geeft de eigenaar toestemming om trailer te gebruiken (hij aanvaardt het risico) dus dan ben je NIET verzekerd.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:07

Mijn trailer is 2x beschadigd geraakt terwijl ik hem had uitgeleend.
1x een deuk in de aluminium kap en 1x het deurrubber vernield en beide keren is het vergoed door de WA verzekering van de lener.
heb wel begrepen dat niet alle verzekeringen dit doen.
Ondertussen heb ik mijn trailer all risk verzekerd voor 70 euro per jaar, daar wil ik geen risico's voor lopen (soort caravan/aanhanger verzekering van de Europeesche).