Mijn pony graaft met zijn hoef

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Anoniem

Mijn pony graaft met zijn hoef

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:57

Mijn pony graaft heel erg met zijn hoef. En ik weet dat hij dit doet, om de aandacht van mensen te trekken, als het om eten gaat. Hij graaft hele kuilen, en weet absoluut van geen ophouden . En als hij graaft, en ik negeer hem heeft dat ook totaal geen effect. Mijn andere pony neemt het van hem over, omdat zij het ziet als een manier waarop ze haar eten krijgt . Maar nu graaft hij dus hele kuilen in de paddock, en ik weet echt even niet meer wat ik hier nou precies mee moet doen. Want ik kan hem (en mijn andere pony ook wel, maar die doet het in veel mindere mate) wel negeren en niet voeren, maar hij blíjft maar doorgaan...

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:00

gooi zijn eigen poep in die kuilen, dan blijven ze er wel uit, verder proberen te zorgen dat ie zich minder verveelt, takken geven of het hooi vaker over de dag verdeeld voeren.
ze doen het ook vaak omdat er toch iets eetbaars zit in de bodem, wortels van bomen of mineralen in het zand.

wenny

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 19:20

mijn paard doet dit ook
hij krijgt genoeg kuil
maar blijft het doen
als hij opstal staat doet hij het ook en trapt daarbij
dan ook nog op zijn deur
ik straf het wel af maar tja dat werkt niet

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 10:23

Wilgentak heb ik al een tijdje hangen, vind ie wel interessant. Mineralenliksteen ligt ook al in de stal. En hooi krijgt ie ook genoeg en verdeeld... Dat van zijn poep in de kuilen gooien zal ik proberen, hopelijk heeft het effect. Bedankt!