laarzen, chaps?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

meikemarieke

laarzen, chaps?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 17:59

Ik heb een vraagje, merkt je paard verschil als jij laarzen of chaps aan hebt?? Ik weet niet of het aan mij ligt, maar het lijkt bij mij zo dat als ik met laarzen rij dat ze dan minder op mijn been reageert dan met chaps.
Dat lijkt me best lastig, want met wedstrijden moet je laarzen aan toch? dan rij ik toch liever met chaps, maar ik weet het niet zeker, het kan ook aan mij liggen.....

Ellie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:04

het lijkt me sterk dat die minder voorwaarts op de ene schoen of laars is dan de ander maar dat die het opeens raar vindt om iets anders tegen zijn lijf aan te voelen en dat die in het begin een beetje schrikt zou best wel kunnen

ik rij atijd met laarzen maar in de winter met thermolaarzen de eerste keer dat ik met me thermolaarzen der op ging zitten schrok die zo dat die opeens weg vloog.

meikemarieke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 18:08

ja maar ik reed eerst wel altijd met laarzen, maar sinds de zomer met chaps, dus ze was er al wel aan gewend, het was ook niet zo dat ze schrok, maar ik had het idee dat ze minder op mn been reageerde

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:17

tja...ik heb er opzich weinig last van...ik rijdt op de wedstrijden altijd met me leren laarzen en heel af en toe tijdens training ook wel eens,en voor de rest altijd met chaps,maar ik merk er nietzo veel verschil bij hoor... Haha!

Puera

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:22

Het zit tussen je oren, ik heb er ook last van hoor. Knipoog Tenminste, bij mij is het heel duidelijk te merken. Als ik met mijn laarzen rijd dan is mijn paard veel minder goed voor m'n been. Maar als ik het vergeet, dat ik met laarzen rij, is ze ineens wel goed voor m'n been.
Dat komt omdat ík mijn laarzen niet fijn vind rijden omdat mijn laarzen veel stugger zijn dan m'n chaps. Bovendien heb ik een standaard model laarzen heb en met m'n model spijker heb ik eigenlijk maatwerk nodig.

Heureka

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:23

Ik vind dat je met laarzen een mooie stillere beenligging ziet EN.....
je kan je hakken niet zo makkelijk optrekken met laarzen aan Cool
Let maar eens op, mensen die rijden met chaps zitten heel vaak (niet allemaal!)
te drijven met opgetrokken hak....

Daarbij let ik ook op het veiligheidsaspect, als je de chaps draagt met
jodphers dan is er niets aan de hand, maar met berg- of gymschoenen is
de zool niet glad en dat heeft weer gevolgen voor het makkelijk uitgaan
van de beugel als je van je paard/pony af mocht vallen....

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:24

Ik wel, ik vind met laarzen veel amkkelijker om nauwkeurige hulpen te geven, maar met springen vind ik chaps fijner.