Show

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Whisperke

Show

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 13:05

Hallo,

Ik zou graag willen weten hoe het zit met show wedstrijden!!!

Nou een aantal vragen:
Waar kun je je daarvoor opgeven?
Wat zijn de eisen?
Wat moet een paard daarvoor allemaal kennen?

Nou alvast bedankt

marn

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:30

Bedoel je met een show iets van vrijheidsdressuur? volgens mij zijn daar niet echt wedstrijden voor.. Een show geeft je om mensen te laten zien wat je paard allemaal kan.. Je paard leert dat niet 1,2,3, dus dan kan je eerst nog een paar jaar gaan oefenen..

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 14:59

ja dat vind ik ook heel leuk en ga ik zeker oefenen maaruh ik bedoel meer waar ze predikaten kunnen "winnen" zoals keur of ster!!!
Maar toch bedankt voor je reactie!!!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:01

Je hebt zeker een merrie??? Een kwpn-er???

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 15:10

Ja ze is eigenlijk niet van mij maar ik mag er mee doen wat ik wil
Wel aardige mensen

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 17:42

Nou omdat het niet helemaal duidelijk is of ik niet duidelijk genoeg maak wil ik effe het op een rijtje zetten.

Ik wil weten hoe het is om op keuring te gaan (dus voor een predikaat)
Ik wil graag weten wat de eisen zijn?
Wat je er van kan verwachten?
Wat ze van jou verwachten?

Ik hoop dat jullie het nu snappen anders mogen jullie het gerust effe zeggen dan probeer ik het uiteraard opnieuw uit te leggen.

Nou alvast bedankt en ik hoop dat jullie antwoord hebben op mijn vragen

Groetjes

Revanches

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:52

1)Ik wil weten hoe het is om op keuring te gaan (dus voor een predikaat)
2)Ik wil graag weten wat de eisen zijn?
3)Wat je er van kan verwachten?
4)Wat ze van jou verwachten?

1) beetje moeilijk uitleggen,maar koop of lees een keer de IN DE STRENGEN,daarin staat meestal een hoop beschreven over keuringen en waar ze ook gehouden worden
2)een kwpn merrie,en meestal zo jong mogelijk(3 tot 6 jaar)
die netjes uitziet,en goed bewegen kan
3)je krijgt gewoon een beoordeling op exterieur(uiterlijk)/ beweging en eventueel springtechniek
4)ze verwachten dat j'm netjes kunt opstellen,dat het kan VRIJspringen,dat het op de harde weg goed kan bewegen(stap en draf)
en daarop krijg je een beoordeling,is deze hoog genoeg(ik geloof meer dan 68 of 70 punten) dan kun je een predicaat halen...

succes Knipoog

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 18:48

Nou harstikke bedankt!!!

Maar nu heb ik nog 1 vraag waar moet je je dan ergens aanmelden????

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:52

Ze verwachten dat je met een fatsoenlijk paard in de ring komt. Netjes gevlochten en gepeotst. Dat als eerste!!! Je wilt dus dat je paard ster wordt??? Nou, je laat haar dan eerst op de straat monsteren, dan ga je naar binnen en laat je haar los. Voor het type en beweging krijg je punten.

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 18:55

Ze verwachten dat je met een fatsoenlijk paard in de ring komt. Netjes gevlochten en gepeotst. Dat als eerste!!! Je wilt dus dat je paard ster wordt??? Nou, je laat haar dan eerst op de straat monsteren, dan ga je naar binnen en laat je haar los. Voor het type en beweging krijg je punten. Bij 70(???) punten krijgt ze het ster predikaat. Mss mag je dan ook naar Ermelo naar de NMK. Maar je paard moet daar wel goed voor zijn!!! Je hoeft je paard niet vrij te laten springen!!! Dit is niet verplicht. Doe dit alleen als je zeker weeet dat het paard door springen het gemiddelde niet omlaag haalt!!! Als je je paard keur wilt hebben moet ze meedoen aan de Merrietest of IBOP. Als je je paard Elite wilt hebben moet ze goedgekeurd worden door de DA, klinisch en rontenologisch. Je paard wordt Prestatie, als zij Z dressuur of Z springen wordt met WP!!!

Whisperke

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 17:19

Nou harstikke bedankt maar waar kan ik de paarden aanmelden voor mee te doen aan de wedstrijd of moet je gewoon ook zo'n starterskaart daarvoor aanschaffen???