Zijn paarden vrij?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

vamp

Zijn paarden vrij?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 12:59

Ik typ eerst een stukje, dan komt mijn vraag...
ik las laatst een stukje in een of ander blad over dieren. het zou zo zijn dat paarden niet echt vrienden zijn van de mens, maar dat ze alleen bevelen opvolgen.
ik ben er eens over na gaan denken, en een deel klopt wel. wel vind ik dat je echt vrienden kan zijn met een paard, maar volgens mij ben je wel continu bezig met bevelen geven. alleen met poetsen al! wat dacht je van bijvoorbeeld aan je paard vragen of hij zijn voet op wil tillen?

gister zag ik een super mooie film, over paarden.
En over de vriendschap tussen een jongen, en een veulen. Ze renden samen in de woestein, en de jongen had het paard niet vast, het iep gewoon los. Als de jongen floot, kwam het veulen naar hem toe.

nu is mijn vraag, tot hoeverre heeft jou paard vrijheid, en vind je het belangrijk?
Volgt je paard je bevelen op, of denk je dat hij vrijwillig voor jou werkt?

maaykuhhh

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:21

ik denk dat als je het paard genoeg beloond en normaal met hem om gaat dat hij het niet meer zo als bevelen ziet, ik denk dat hij het op den duur wel leuk gaat vinden mits je hem beloond bij elk nieuw ding dat hij goed doet! Haha! je kunt zeker een band opbouwen met je paardje. mijn paard hinnikt laag als ik eraan kom en dat is een begroetings hinnikje. zo heb je vele dingen waaraan je kunt zien of je paard je mag.

natuurlijk heb je ook mensen die minder met hun paard omgaan en juist alleen maar bevelen geven en totaal geen band hebben met het paard, maar das weer een ander verhaal! Lachen

Amazone2

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:33

Dat vrij volgen doet mijn paard ook omdat hij mij als leider ziet. Dat is een natuurlijke dominatie die paarden in het wild ook gewend zijn. De dingen die ik mijn paard leer gaan op een hele vreedzame wijze en ik prijs hem de lucht in als hij doet wat ik wil. De volgende keer doet hij die dingen dus graag nog een keer.