Jullie mening over Wintec en Thorowgood Maxam

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Joyce

Jullie mening over Wintec en Thorowgood Maxam

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 12:55

Ik ben opzoek naar een nieuw zadel voor mijn haflinger omdat mijn oude zadel niet goed meer ligt. Nu zag ik verschillende zadels, zoals Wintec en Thorowgood Maxam zadels voor de bredere pony's, maar omdat ik er zelf geen ervaring mee heb ben ik benieuwd naar ervaringen en meningen van andere. Andere suggesties zijn ook altijd welkom

Wintec 500
's Werelds meest populaire kunststofzadel. Sterk kunststof, leather look bovenmateriaal, diepe zit, wol gevulde kussens, verwisselbare boom, licht in gewicht, eenvoudig in onderhoud, geheel compleet incl. beugels, riemen en singel.

Thorowgood Maxam speciaal voor haflingers
Perfect veelzijdigheidszadel voor paarden met een ronde bouw, zoals Haflingers, Arabieren, Friesen, IJslanders, Fjorden en jonge paarden met een nog niet volgroeide schoft. Het Maxam Haflinger veelzijdigheidszadel geeft je een goed contact met je paard, waardoor je niet het gevoel hebt dat je op een te hoog zadel zit.

Thorowgood Maxam vzh
Een veelzijdigheidszadel voor dagelijks gebruik. Gemakkelijk in breedte te verstellen, dus ideaal voor een jong paard met een lichaam dat nog in ontwikkeling is!
Het zadel wordt geleverd met een wijde kamer en kan met een meegeleverd setje vullingen binnen een paar seconden worden verstelt naar Medium-Wijd of Medium.

Banjer
Lid Nieuwsredactie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:57

ik heb zelf voor Banjer een Wintec gehad... ideaal! lekker licht, zit lekker, en paste op haar, maar ook op een totaal anders gebouwd paardje... Lachen

Is boomloos geen optie voor jou en Veerle? zit lekker hoor... Tong uitsteken

Sonja_vR

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:05

ik heb zelf jaren een maxam van thorowgood gehad en ik vond hem geweldig
paste op veel paarden , zat comfy en bleef na een jaar of 8 gebruik nog steed mooi
en makkelijk schoon te maken
de wintec 500 daar zit ik niet lekker in , maar dat is persoonlijke voorkeur

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 13:10

Nee ik wilde eerst een boomloos zadel maar heb me bedacht.

Wat ik me afvraag, ze hebben die speciale Thorowgood voor haflingers, maar die andere lijkt mij toch ook op haflingers te passen? Aangezien je die ook in breedte kan verstellen lijkt me die erg fijn?

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 13:11

Persoonlijk vind ik een Maxam vele malen comfortabeler dan een Wintec 500.

Ganna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:01

Ik heb ook een MaxaM, heerlijk zadel al heel erg veel km's mee gereden. Past op meerder paarden goed. Op mijn Fjord ligt ie super.

moeshie

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:08

Ik heb ook een thorowgood, geweldige zadels!
En de maxams voor haflingers zijn eerder voor de breedere types.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:18

Ik heb een thorowgood vzh Breed te koop. Ook speciaal voor haflinger e.d. Lijkt op de maxam, maar dit is een griffin, en je merkt duidelijk verschil in kwaliteit. Het kunststof is veel soepeler en het suede ook veel mooier. Het is een super mooi zadel, gloednieuw, er zit geen krasje op. Ik doe hem weg omdat mijn pony een normale schofthoogte heeft en daardoor heb ik te weinig ruimte bij de kamer. Maar op pony's met een lage schoft past ie perfect.
Morgen komen er mensen kijken die er 250 euro voor willen geven, dus als je interesse hebt, laat het snel horen.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:39

Wij hebben voor onze hafs wintecs 2000 vzh liggen, en ik ben er heel tevreden over! Sinds kort hebben we ook een Kieffer Frysk voor een van de hafjes, maar dat is een speciaal dressuurzadel voor bredere paarden, alleen te verkrijgen bij Divoza. Staat me iets van bij dat hij ook te verkrijgen was in de vzh-vorm, maar dat weet ik niet helemaal zeker!

Joyce

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 14:49

Ik hoor veel positiefs over de Thorowgood, daar ben ik wel blij om Haha!
Allegra, ik heb je een pbtje gestuurd Lachen

Thnx voor de reacties allemaal, erg fijn.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:49

Ik vind trouwens een Wintec 2000 moeilijk vergelijkbaar met een 500.

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 15:09

Ik heb een wintec springzadel en vind hem heel fijn. Hiervoor leende ik altijd een wintec 500 en die vond ik ook heel fijn. Vind wintec fijner dan thorowgood omdat ik niet van de stofachtige hou, maar liever een glad zadel heb.

pmarena

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 13:40

Ik verwacht volgende week een Griffin Dressuur , normale brede versie , en een Griffin VZ brede versie die aan te passen is met het Fish-system. Allebei gloedje nieuw en 17,5 inch.

Ik weet nog niet precies wat ik daarmee ga doen , nieuwprijs is rond de 500 euro maar als ik ze verkoop mogen ze voor 400 sowieso weg.

Dus als je over een week of later nog geen zadel hebt kun je deze wellicht eens passen / proberen Lachen

MarchaL

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:08

Ik heb een Wintec 500 en ik vind het een prima zadel OK dan! Hij is lekker licht, makkelijk schoon te houden en het feit dat je de boom kunt verwisselen vind ik ook wel een voordeel. Daarnaast is de prijs natuurlijk ook heel gunstig. Je hoort wel eens dat de Wintec's snel zouden slijten maar daar heb ik tot op heden nog weinig last van.

marianna

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 14:43

Ik heb een wintec proc cair dressuur op mijn haffie liggen en rijdt perfect. Hij ligt ook ontzettend mooi en is makkelijk in onderhoud.