Bedrijven die mest ophalen

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

peeky

Bedrijven die mest ophalen

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 09:56

Ik heb via de zoekfunctie genoeg reacties gezien van mensen die mest op laten halen door particulieren in kleine hoeveelheden en van mensen die het bij de buren droppen, maar daar zit ik dus niet op te wachten. Ik ben specifiek op zoek naar bedrijven die de mest op komen halen hier in Brabant (ook mest die ouder is dan 2 weken) en die nog een beetje te betalen zijn....we betalen namelijk 100 euro per vrachtwagentje en dat vind ik toch wat aan de dure kant Geld, geld!

irene

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:00

Dat probleem heb ik dus ook, heb gisteren via www.paardensport.nu een aantal adressen gevonden.
Deze sprak me het meest aan http://alexvandenbrom.bravepages.com/

die hebben de mogelijkheid om een minicontainer te huren die ze dan komen legen. Dan ben ik gelijk van het probleem van de mestopslag af. ik heb maar 2 stallen waar alleen 's-nachts 2 pony's in staan, dus heel veel mest heb ik niet.
Ik ga ze vandaag eens bellen voor de kosten.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:14

TequilaRos

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:15

Bij ons kwamen ze vroeger de mest ophalen met vrachtwagens van Amco! Volgens mij zitten die ergens in Limburg of Brabant. Misschien dat die dat willen doen??

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:04

Amco kwam eerder ook bij kennissen van ons in Voorthuizen, zover ik weet komen ze door heel Nederland.

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:11

Bij ons komen ze ook 2 keer per week ( AMCO) de mest word gebruikt voor de champignonen

Linda86

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:10

Irene, kan je mij de prijzen ervan ook een PB'en, aangezien ik ook met een 'mestprobleem' zit dalijk! Alvast bedankt!

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:25

Amco uit Milsbeek komt bij ons thuis (ook Brabant), afhankelijk hoe fanatiek ik ben geweest met uitmesten, komen ze eens in de 2, 3 of 4 weken, en ik ben nog goedkoper uit dan zelf wegbrengen. OK dan!

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 14:44

Ik zag ze al rijden vanochtend op de weg, maar had begrepen dat ze geen mest willen die ouder is dan 2 weken en van minimaal 20 paarden ofzo...

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:12

peeky schreef:
Ik zag ze al rijden vanochtend op de weg, maar had begrepen dat ze geen mest willen die ouder is dan 2 weken en van minimaal 20 paarden ofzo...

Dacht ik ook, ik heb de mensen van Amco ook even moeten overtuigen, maar toen ze enorme berg stront van mijn 3 grote + 1 kleine lievelingetjes zagen, waren ze om Haha!
Hoe vaak mest jij dan uit en hoeveel paarden heb je zelf?

Amanda_T

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:18

TequilaRos schreef:
Bij ons kwamen ze vroeger de mest ophalen met vrachtwagens van Amco! Volgens mij zitten die ergens in Limburg of Brabant. Misschien dat die dat willen doen??

Ja daar heeft mijn vader gewerkt. Er zit ook een bedrijf van hun op Moerdijk (Noord-Brabant) en eentje in Milsbeek (richting Limburg dacht ik)Alleen willen ze alleen verse mest, en ik geloof dat het was dat die niet ouder dan 2 weken mocht zijn. Ik zou niet weten hoeveel je betaald. Maar ik dacht dat het goedkoper was dan € 100, die je nu betaald. Je zou eens kunnen informeren bij hun. Ook is het zo dat ze officieel alleen ophalen bij pensionstallen en maneges. Omdat ze daar de grote vrachten mest kunnen halen natuurlijk. Mijn mest gaat daar ook al jaren heen Lachen, maar mijn vader kon het gewoon zelf meenemen omdat hij daar werkte. Succes! Lachen

Ilse

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 16:35

Bij de shetlanders die ik vroeger reed werd de mest gewoon opgehaald door van Vliet..

peeky

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 16:43

labe schreef:
Hoe vaak mest jij dan uit en hoeveel paarden heb je zelf?

Ik heb momenteel 1 paard en 2 mini's en mest dagelijks 2 stallen uit. Daar komt ongeveer 1 kruiwagen per dag vanaf. Niet echt veel dus.

labe

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 17:06

Ik haal per dag en per box 2 volle kruiwagens er uit, soms wel 3 en eens per week haal ik de boxen helemaal leeg, dat scheelt best wel veel.

Heb je al eens geinformeerd bij een boer (sorry, agrarier)? Dan kun je bijvoorbeeld afspreken dat ze het een paar keer per jaar bij je weg halen.