Zonder regendeken buiten?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Deau

Zonder regendeken buiten?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:19

Mijn pony staat altijd zonder deken buiten, heeft ook een dikke teddyvacht. Ik heb op 12 december een wedstrijd gehad, en omdat mijn pony altijd op de wei staat, was ik bang dat ze klets nat ofzoiets zo worden. Dus ikhad van een vriendin van mij haar ongevoerde regendeken mogen lenen. Alleen in dat weekeind was is haar haffie overleden, en ik vond de deken erg fijn, dus ik mag de deken nou lenen totdat ze de deken weer terug moet.
Nou heeft het gisternacht veel gesneeuwt, en ik had verwacht dat de deken nat zo zijn. En dat was dus ook.

Dus toen heb ik haar zonder dek terug op het land gezet. Maar wat had ik beter kunnen doen, de deken weer omgooien en er onder een zweetdeken legen, maar ik dacht dat ik dan morgen een zieke pony had.
Dus had der maar zonder dek op het land gezet.
Wat zouden jullie hebben gedaan?

MarjoEisla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:42

nou als ie altijd zonder deken heeft gestaan dan heeft ie echt geen deken nodig hoor!!

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:44

Gewoon zonder deken laten staan als ze toch al een dikke vacht heeft!

pferdtje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:44

Ik begrijp het niet helemaal omdat je een wedstrijd hebt en bang bent dat ie klesnat wordt zet je hem onder een deken. dan wordt hij juist kletsnat. je kan hem beter gewoon laten staan en als ie kletsnat is uitstappen totdat ie droog is.Een pony die buiten staat kan je het beste geen deken op doen

XSereentjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:45

als die altijd zonde rheeft gestaan?
ach dan kan het niet kwaad hoor
je pony smelt niet Knipoog

Deau

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 22:51

pferdtje schreef:
Ik begrijp het niet helemaal omdat je een wedstrijd hebt en bang bent dat ie klesnat wordt zet je hem onder een deken. dan wordt hij juist kletsnat.

Omdat er die avond veel regen werd voorspelt had ik er geen zin in dat ik een natte pony van de regen zou hebben. Ik moets al om 7 uur opstaan moest namelijk al om 9 uur weg. En had dus geen tijd om droog of wat dan ook te maken.

Ik heb de regendeken omliggen omdat ik het niet fijn vind om met een zeiknatte pony van de regen of met een vieze pony op de club te komen Knipoog

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:31

Je kan best een enkele keer die regendeken omdoen als je een wedstrijd oid hebt. Kan geen kwaad, en hij kan daarna gewoon weer zonder.
Je hebt er absoluut goed aan gedaan er geen zweetdeken onder te doen. Als de deken al nat was aan de binnenkant en je doet er een deken onder gaat het water ook door die deken heen, en omdat hij een dek op heeft kan de vacht ook niet optimaal functioneren zodat er niks door de vacht gaat. Dus je hebt het goed aangepakt.