Crossen zonder zadel

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Katie1989

Crossen zonder zadel

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 19:20

Ik wil eigenlijk morgen naar het strand zonder zadel....dat lijkt me wel is leuk.

Maar wat zijn jullie ervaringen daarmee en hoe kan je bij het crossen het beste, en prettigste voor je paard, gaan zitten?

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:25

ik ga meestal glijden Haha! dus ik vind het veiliger met zadel. maar ik weet niet hoe jou paard is dus dat moet je sowieso zelf weten. als ik zonder zadel cross, ga ik meestal iets naar voren zitten. heb je in harde gang ook betere houwvast

Stybba

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:29

Ik heb nog nooit zonder zadel op t strand gecrost, maar het beste is idd wat naar voren gaan zitten.
Veel plezier! Haha!

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:29

Grote pluk manen en niet gaan klemmen(alleen in nood gevallen).

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:14

ik ging wel eens in rengalop zonder zadel op sommige lange paden in het bos en dat ging eigenlijk prima, ik zat op een bolle fjord dus dat is zoiezo al makkelijker zitten Haha! gewoon goed zitten, beetje naar voren gewoon zoals je normaal ook doet eigenlijk Lachen

Smari

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:16

Ik vind het vooral 's winters (lekker warm) eigenlijk lekkerder dan met zadel. Gewoon lekker ontspannen zitten en gáán.

pluimpje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:54

idd, vooral als je hard gaat ontspannen en een klein beetje voorover zitten, dan zit je het makkelijkst. wat je niet moet gaan doen is heel erg gaan klemmen, want daar gaan ze meestal alleen maar harder van

Lenneke_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:59

probeer eerst even in de bak hoe je het lekkerst zit. Ik zit altijd iets naar voren met m'n benen ook best ver naar voren, dan hou ik het best m'n evenwicht.
Ik rij heel vaak zonder zadel, vind het fijner dan met (lekker warm Tong uitsteken ) en m'n eerste lessen waren ook zonder zadel, dus heb zo best goed leren zitten zonder zadel

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:05

likkt me nogal riskant op het strand...

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:20

Als je in het losse zand rijdt val je wel zacht. Haha!
Ik zou gewoon eerst eens oefenen in de bak.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:42

Ik waag het er niet op.. mijn Fries zit niet zo gemakkelijk en springt af en toe opzij haha Knipoog

XSereentjeX

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:44

haha ja..
als je zit er nog niet goed voor is is het ook niet verstandig...
denk je niet in wat er zou kunnen gebeuren Lachen

maar je kan natuurlijk wel altijd naar het strans met zadel gaan Haha!

nienke07

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:46

Voor zover ik het me herinner reed 'vroeger' vaak op een fjord zonder zadel op het strand zat ik juist altijd een beetje achterover, benen naar voren, echt op je billen dus!

En pas op met onverwachte golven...het is mij vaker dan 1x gebeurd, dat ik in zee lag en mijn pony bij de duinrand stond..... Haha!

KimB

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:52

Je schrijft er niet bij, of je al eerder met je paardje naar het strand bent geweest.
Zoniet?! dan zou ik maar eerst MET zadel gaan.

Zowel,, tjaa het blijft riskant.. maar als je toch besluit te gaan rijden zonder zadel, zou ik voor de zekerheid iemand mee nemen (met een longeerlijn) zodat als je eraf zou vallen, iemand anders hem nog vast heeft.
Crossen zonder zadel is heerlijk! maar of het op het strand nou zo veilig is??
Ben benieuwd of je gaat MET of ZONDER zadel, wel laten weten hoe het verlopen is he!!

Veel plezier en wees voorzichting!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 23:06

Maar of je nou crost op het strand of in het bos zonder zadel, maakt wat veiligheid betreft lijkt mij niet uit. Op het strand val je minder hard, en je hebt minder kans dat je paard ergens de weg oprent.

Ik moet zeggen dat ik het nut niet echt inzie van zonder zadel rijden op het strand ofzo, ik vind het een prima uitvinding zo'n zadel, en aangezien mijn zadel duur genoeg was gebruik ik hem graag. Haha!

Natascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 08:43

Leuk dat je het durft maar dat je op zacht zand zachter valt gaat niet altijd op. Ik ben in draf vanmijn paard gevallen op een zandvlakte en heb mijn rug gebroken. Het is maar net hoe je terechtkomt. Maar je gaat niet rijden met het idee dat je eraf gaat vallen dus ik wens je veel laagvliegplezier Haha!

Katie1989

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 11:37

Ik ga vandaag en ik vind het zelf nie echt eng, ben vaker naar het strand geweest, maar eehm 1 reactie was iemand er met een longeerlijn aan...in rengalop Verward Maar k heb in de bak zovaak zonder zadel gecrosst en hij zit heerlijK! En ik a met een heel sloom paardje Tong uitsteken Als de achterhoede Tong uitsteken

wezentjeu

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:19

haaa crossen zonder zadel is fijn vooral als ze veel manen hebben (dan is het veiliger) je moet er ook wel rekening mee houden dat de kans dat je valt ook wel verhoogt dus maak dat je zacht valt en het niet op een harde ondergrond doet

Kyno

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:42

Je moet het natuurlijk helemaal zelf weten, maar het lijkt mij ietwat riskant.

Helemaal op het strand. Lachen

Fem

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:46

ik ben nu al 2 keer op een ponykamp geweest waarbij we heel de week zonder zadel reden... en dat is voornamelijk in de gallop ideaal!! je bent dan namelijk 1 met je paard... en als je je totaal ontspant... dan zit je heerlijk!!
in de gallop idd gewoon een beetje naar voren gaan zitten, maar niet al te veel.. en je benen lekker ontspannen laten hangen...

Veel gallopeer plezier!!

KimB

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 12:54

Ik bedoelde niet met longeerlijn in RENGALOP, maar gwn ind draf! Lachen
Natuurlijk kan dat niet in rengalop!

Dus om misverstanden te verkomen, was dus een beetje raar omschrijven van mijn kant Knipoog

GHIS_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:48

hay hay keet was wel leuk heh op het strand, behalve op de terug weg dan...jammer dat het niet helemaal goed ging:( majah volgende keer beter maar ga eerst nog maar is een paar keer gewoon met zadel...lijkt me wat handiger!:)

Talisa

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:51

Natascha schreef:
Leuk dat je het durft maar dat je op zacht zand zachter valt gaat niet altijd op. Ik ben in draf vanmijn paard gevallen op een zandvlakte en heb mijn rug gebroken. Het is maar net hoe je terechtkomt. Maar je gaat niet rijden met het idee dat je eraf gaat vallen dus ik wens je veel laagvliegplezier Haha!

Wow zeg Scheve mond en ben je weer hersteld enzo.. ?

Pff ik zou het btw nooit doen/durfen zonder zadel te crossen, je weet maar nooit Lachen

Whoops1

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 11:59

GHIS_1990 schreef:
hay hay keet was wel leuk heh op het strand, behalve op de terug weg dan...jammer dat het niet helemaal goed ging:( majah volgende keer beter maar ga eerst nog maar is een paar keer gewoon met zadel...lijkt me wat handiger!:)

Blijkbaar zijn ze gweest en is er iets gebeurt, of niet..?

GHIS_1990

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 12:30

jah er is iets gebeurd jah...katie heb het zand van heel dichtbij gezien Bloos! ....en gevoelt ook Ach gut