Wat mag je verwachten van Hyporama kwaliteit?+foto

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ibikus

Wat mag je verwachten van Hyporama kwaliteit?+foto

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:47

Ik was al een tijdje op zoek naar een fijne, niet te dure zweetdeken voor erbij en afgelopen zondag bij Hyporama N'gein dacht ik dè deken te hebben gevonden.
Eentje met niet al te harde stevige wol, maar juist wat luchtiger zodat ze beter en sneller afzweten. Hij kostte bijna 60 euro.

Ik heb hem bij thuiskomst even snel over de deken van Triumph gegooid en hij leek goed te passen en ik heb de kaartjes er af getrokken.
Vanmiddag heb ik hem echter op Jonkvrouw 'gebruikt' en hij lag echt voor geen meter. Ik moet haast wel kippig geweest zijn toen ik hem bij Triumph opgooide... Verward
Het lijkt wel of de deken ipv een 'holle rug', een bolle rugvorm er in heeft zitten terwijl mijn paarden hele normale bovenlijnen hebben.
Ik dacht dat het misschien nieuwigheid was en ik heb hem een uurtje of 3 op JV laten liggen met een andere deken er over heen. Maar na die tijd was het nog net zo.
Ook pluist het ding als een gek, JV zat helemaal onder de wollen pulletjes. Het is dus ook geen deken die je voor je wedstrijd even over je paard heen gooit want dan zit je shabrack helemaal onder. Zelfs mijn rijbroek had een waas van die deken terwijl ik hem nauwelijks tegen mij aan heb gehouden.

Nou heb ik altijd al een lichtelijke aversie (understatement Schijnheilig ) tegen Global/Harry's Horse etc. spullen, maak ik een keer een uitstapje naar dit merk, gebeurt me dit Boos!
Ik heb volgens mij geen kaartjes of bonnetjes meer maar ga morgen toch bellen, ik vind dit zoooo waardeloos! Ik heb nog wel zo'n mooie Equiline dikke wollen deken in mijn handen gehad, had ik dat nou maar gedaan, die was 2,5 keer zo duur maar waarschijnlijk had ik daar zoveel plezier aan gehad Verdrietig

Ik heb hem net nog even opgelegd om het jullie te laten zien:
Afbeelding

Deze vezels en pluisjes zitten op JV terwijl de deken hier 2 minuten heeft opgelegen! Kan je nagaan hoe ze er uitziet als ik hem langer opgooi.
Afbeelding

Ik ben nu ook erg blij dat ik mij niet heb laten verleiden door de aanbieding van de Global transportbeschermers en dat ik toch bij Freddy's deze van Pessoa heb gekocht! Hier zit een gladde voering in zodat er van binnen geen strootjes en troep in blijft kleven, ze zijn veel steviger zodat ze beter beschermen en minder snel afzaken of draaien en ze zijn ook nog eens mooier:
Afbeelding

youngster

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:49

mijn hemel zeg.. Bloos! Ik zou idd even bellen ja.. dat ze zulke dekens kunnen maken..

Kiara

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:53

In DIT geval zou ik zeker zeggen:
Goedkoop is duurkoop!
Zelf heb ik er twee jaar terug een heel fijn wollen dekentje gehaald voor destijds 40 euro.
Maar ja, dan zul je net zien dat jij als sceptische koper iets treft dat niet pluis is (let op de woordspeling Tong uitsteken )
Ik hoop dat je hem nog kunt ruilen of iets dergelijks.
Op bokt raak je hem vast niet meer kwijt Haha!

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:54

Ik wil geen enkele Bokker met deze nare creatie opschepen,
of het moet een Bokker zijn die een paard met een karperrug heeft. Nagelbijten / Gniffelen

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:59

Ik heb laatst een hele mooie zweetdeken gekocht, met kruissingels en 2 gespsluitingen voor voor 22.50 euro, merkloos. Het is dus niet altijd goedkoop=duurkoop.

Maar 60 euro voor zo'n deken is veel te veel. Hier zou ik ook mee teruggaan. Het zijn niet eens de pluisjes, soms is het 1 keer wassen en is het over, maar de pasvorm, die lijkt op de foto wel heel erg beroerd. (of je hebt hele rare paarden Knipoog )
Laatst bijgewerkt door germie op 28-12-04 18:01, in het totaal 1 keer bewerkt

astridastrid

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:59

Ohoh, dat is wel erg!
Ben benieuwd wat ze ervan zullen zeggen (dat het hoort ofzo Verward).

Sjuimpje schreef:
of het moet een Bokker zijn die een paard met een karperrug heeft. Nagelbijten / Gniffelen

Gezien het aantal mensen dat hier met Anky-pad rijdt, zou je dat haast wel gaan denken, ja Knipoog.

Vue

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:01

vreselijk ! Scheve mond wat een geweldige kwaliteit Schijnheilig

Nadir

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:03

Sorry Suzan, volgende keer zal ik je ter plekke zeggen dat je echt voor de duurdere deken moet gaan. Bloos
Dit had ik niet verwacht, ik heb volgensmij precies dezelfde deken, maar nog nooit zoiets gehad.

Volgende keer vertel ik je niks meer over hypoDrama acties, ga dus maar gewoon naar Freddy's. Haha!

Lydiia

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:39

Hee Sjuim, die transportbeschermers zijn mooi hoor! Haha!

Maar die deken.. eh.. niet zo Haha!

Dyonne
Moderator Over Paarden

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 18:59

Ik heb heel veel goedkope zweetdekens, en die liggen super op mijn pony's. Maar dit ziet er idd wel heel vreemd uit, qua ligging.
Transportbeschermers zijn wel mooi hoor!!

Georgette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:05

Jeetje, die deken ligt inderdaad wel heel erg beroerd. En dan heb ik het nog niet eens over die pluisjes...

Wel super mooie transportbeschermers zeg!

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:08

hmm raar idd! zoiets heb ik nog nooit meegemaakt, heb een aantal verschillende zweetdekens, mn fijnste 2 zijn van HH en S&K dus niet wat je zegt de duurste die er bestaan

maar zo'n pluisding als dit heb ik nog nooit gezien! ook ligt ie wel errug vreemd Nagelbijten / Gniffelen

maar je transportbeschermers zijn wel super!!

Roselie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:43

Pluizen doen ze allemaal wel in het begin maar niet zo erg....

Pascha

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:10

Misschien helpt het als je deken een keer wast, misschien zijn dan de pluizen minder. Maar inderdaad, erg vreemd! Ik heb ook wel wat goedkopere zweetdekens (fleece) en die bevallen prima. Maar voor winterdekens enzo wil ik alleen nog maar horseware, omdat ik 2 nare ervaringen heb met Pagony en nog zo'n ander merk... Haha! (deken aan flarden)
Die transportbeschermers zijn gaaaaaaaffffff!!!(hoeveel kosten die? Lachen )

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:45

ik heb ook een zweet deken...ziet er bijna het zelfde uit..ik dacht ook dat het de zelfde was toen ik bij tentenkamp was..maar zo te zien is de kwaliteit veel slechter dan bij mijn deken....(en dan nagaan dat mijn deken nieuw maar 14,95 excl. btw was)

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:51

ik vind Global een prima merk, en als je die deken 1 keer wast zijn die pluisjes ook weg. Kom op zeg

Fabienne1

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 20:59

Hij ligt inderdaad wel vreemd op het paard. Helemaal recht.
Misschien kun je nog wat regelen?

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 21:05

Ik ga dus geen nieuwe wollen deken wassen,
zeker geen eentje met zo'n pasvorm!
Sorry Monteaura, maar ik neem geen genoegen met een deken met zo'n slechte pasvorm, deze deken hoort op een paard,
niet op een:
Afbeelding

Fabiënne;
ik ga morgen bellen en ik ga sowieso terug, òf om mijn geld terug te halen òf (wanneer ze telefonisch geen bevredigend antwoord hebben gegeven) om ze de deken en foto's te laten zien.
Kan ik hem daar ook op zo'n kunstpaard gooien om ze te laten zien hoe waardeloos dat ding op een paard ligt.
Maar goed, nu loop ik iets te ver op de feiten vooruit, ik ga er in eerste instantie vanuit dat ze dit netjes oplossen Lachen

Ptries

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:24

Ziet er inderdaad niet uit die deken zeg, zou er zeker mee terug gaan.

Ik was gisteren ook bij de Hypodrama (net zoals half paardrijdend Nederland, heb wel een half uur in de rij gestaan bij de kassa), heb wat rijbroeken gepast, maar heb toch maar weer een Pikeur genomen (overigens wel met 20% korting), zit toch het lekkerst.

Met Global dekens heb ik geen ervaring, maar ik moet zeggen dat Harry's Horse (die je ook noemt) wel erg fijne dekens heeft. Scheur- en slijtvast en liggen ook netjes op het paard (die van mij heeft snel schuurplekken, tenminste dat hebben ze verteld toen ik haar kocht, maar ze heeft nog geen plekken gehad van haar HH-deken), schijnt overigens wel zo te zijn dat HH de afgelopen jaren de pasvorm van de dekens enorm verbeterd heeft.

Dus in het geval van deze deken was goedkoop duurkoop, maar dat hoeft natuurlijk niet altijd zo te zijn. Wel jammer dat als je dan een keer wat goedkoops probeert je meteen zo'n poedersuiker treft.

Alja

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:31

brutaal vraagje: wat kosten die transportbeschermers nieuw?

monteaura

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:40

Zo relaxed als je paardje zo'n vorm heeft! Ik d8 trouwens dat je paardje gewoon zo was Bloos

jantina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 21:44

Alsjeblieft zeg Ik heb een zweetdekentje van 20 euro van een beurs en die ligt nog 10x mooier! *LOL*

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 22:16

waardeloos zeg, en echt erg goedkoop vind ik het ook niet, en dan zo'n slechte kwaliteit hebben... Scheve mond

ik had ook nog een goede stunt bij hypodrama...ik koop een paar kalfslederen handschoenen van 59,- euro en ik wil er vandaag lekker mee gaan rijden en het zijn dus 2 rechter handschoenen, ik kan dus ook morgen terug naar die ...zaak, dit is dus echt de laatste keer geweest dat ik daar heen ga, iedere keer is er wel wat...ik ben genezen...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:06

monteaura schreef:
als je die deken 1 keer wast zijn die pluisjes ook weg.

Been there, done that, dat helpt niet
(Met een uitrijdeken van hetzelfde merk die ook zo pluist, de pasvorm is wel ok.)

ibikus

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 29-12-04 00:18

Ik ben dus ook genezen, voortaan ga ik alleen nog maar voor een emmertje zeewier, een liksteen of halstertouw.
Mooi dat ik van Margreet nog even verneem dat dat pluizen dus niet minder wordt in loop van tijd, kan ik dat evt. ook aanhalen.

De transportbeschemers waren volgens mij 75 euro.