2e keer scheren of toch maar niet?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

simongek

2e keer scheren of toch maar niet?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 16:37

Ik heb mijn paard dit jaar voor het eerst geschoren. Hij vond het niet zo'n succes ondanks de spuit sedalin.
Daarom had ik de benen en zijn hoofd erin laten zitten.

Nu is het probleem dat hij binnen no time weer een dikke vacht heeft aangemaakt. Op zijn benen zitten haren van een paar cm en het lijkt nu net een shetlander van 1.70 Haha!

Hij staat in een binnenbox en heeft een 370 grams van Rambo en een IR van 300 gram op. Zolang het niet vroor wou ik geen 3e opdoen en dit zou toch genoeg moeten zijn maar meneer heeft toch weer vacht aangemaakt.

Nu zit ik te twijfelen. Het ziet er niet mooi uit voor de wedstrijden en hij is zelfs in de buitenbak snel bezweet. Alleen het probleem is hoe scheer ik zijn benen en op de stal waar hij staat zadelen ze hem zo op en gaan buiten rijden. Dus niet instappen met deken. Uitstappen gebeurt met deken in de molen.

Brand maar los Haha!

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:41

Ik snap het laatste niet zo: Alleen het probleem is hoe scheer ik zijn benen en op de stal waar hij staat zadelen ze hem zo op en gaan buiten rijden. Dus niet instappen met deken.

Het is toch jouw paard??? Dan bepaal jij toch dat ie ingestapt word met deken?

Ik zou de benen toch maar laten zitten, hij vind het gewoon al niet leuk, waarom dan pesten? Alleen voor het mooie...op de benen zweet hij toch niet.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:45

Ik zou hem weer scheren, en ditmaal iemand vragen die met een praam weet om te gaan en hem ipv de spuit Sedalin, door de DA plat laten spuiten. Kijken of het lukt met de benen, desnoods praam erop. Ondanks dat hij het niet leuk vindt zal hij er toch in zijn leven aan moeten wennen geschoren te worden en dat het niet eng is.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 16:49

ja dat doe ik zelf ook maar daar rijden ze er zo veel op een dag dat ze daat niet aan beginnen. Vindt ik wel jammer maar ja wel logisch als je een handelsstal/africhtingsstal en 20 paarden moet doen Haha!

Ik zat ook al aan een betere verdoving te denken want van de praam draait hij helemaal door. Zeer slechte ervaringen mee opgedaan op de stal waar hij stond toen ik hem kocht als 2.5 jarige.

Maar ja platspuiten omdat ik hem wil scheren gaat dat niet wat ver Verward

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:53

Wat wil je liever? Een flippend paard? En africhtingsstal of niet, als jij hulp vraagt, zijn ze dan niet bereid om je helpen? Slechte service hoor, desnoods betaal je voor de tijd die een ander aan je besteed.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 16:57

Mocht het dan nog kunnen ( niet te laat) dan is het misschien een optie om
hem te scheren als hij naar huis komt.

Wij longeren hem met deken en als ik ga rijden kan ik dan een uitrijdeken op doen met in en uitstappen.

Dat wordt waarschijnlijk eind januari.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:59

Het instappen en uitstappen met deken doe ik ook niet, maar ik heb dan ook een dikbilpaard (Quarter). Dat je paard weer langere haren heeft gekregen heeft niet met het aantal dekens te maken maar eerder met het tijdstip van scheren.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 17:01

Hij is eind november geschoren en mijn arabier liet ik ook altijd in die periode scheren . Die hield tot maart een zeer kort vachtje en kwam dan netjes in haar zomervacht.

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:14

Eind November is iig niet te vroeg. Echter kun je een Arabier niet met een ander ras vergelijken...

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:59

Ik ga mijn paard donderdag voor de 3e keer scheren, dus jij kan hem makkelijk voor de tweede keer scheren. Mijn paard vind het bij zijn achterbenen niet leuk, dus scheer ik niet onder het spronggewricht. Aan de voorbenen lukt het nog makkelijk. Eigenlijk zie ik er geen verschil aan dat het onderstuk van de achterbenen niet gedaan zijn.
En hoeveel moeite is het nou om hem in en uit te stappen met een deken? Al zou je er 20 op een dag rijden, op en af doen van een deken is dan toch binnen 1 minuut of zelfs korter zo gebeurd? Maargoed dat terzijde.

Pops

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:32

Geriette schreef:
En hoeveel moeite is het nou om hem in en uit te stappen met een deken? Al zou je er 20 op een dag rijden, op en af doen van een deken is dan toch binnen 1 minuut of zelfs korter zo gebeurd? Maargoed dat terzijde.

Dat dacht ik dus ook Schijnheilig

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 21:36

Voor mij is het ook geen moeite en doe het dus ook altijd.

Op deze stal heb ik daar echter geen inspraak in. Hij wordt doordeweeks door hun getraind. Degene die hem rijdt haalt hem op van de wasplaats waar hij klaarstaat met deken over het zadel maar die gaat er af als hij opstapt.

Geriette

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:42

simongek schreef:
Voor mij is het ook geen moeite en doe het dus ook altijd.

Op deze stal heb ik daar echter geen inspraak in. Hij wordt doordeweeks door hun getraind. Degene die hem rijdt haalt hem op van de wasplaats waar hij klaarstaat met deken over het zadel maar die gaat er af als hij opstapt.

Hij kan je paard er toch ook mee in en uitstappen en de deken over de rand van de bakdeur hangen? Het is jouw paard, dus ik zou gewoon vriendelijk vragen of ze hem even in en uit willen stappen met een deken.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 16:48

Ik was er van de week en had hem klaar staan met wollen deken maar die moest ik er meteen afhalen.

Voor de rest wordt hij goed gereden en hij komt toch binnenkort thuis maar ideaal vindt ik het ook niet.

Niffie

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 16:57

Ik zou hem ook lekker nog een keer scheren, uren drijfnat op stal staan is volgens mij ook niet erg gezond. Voor een verdoving zou ik even de DA vragen. Sedalin helpt niet echt vind ik, tenminste bij mijn vorige paard niet. Zodra de Sedalin was ingewerkt en ik het scheerapparaat aan zette was ie al weer wakker.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 17:06

Ik vind het een beetje bizar dat jij je eigen paard zou moeten scheren als ie ergens in training staat.

Hebben zij geen handige groom die je paard met behulp van een spuit sedalin en een praam helemaal kaal krijgt?

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 19:04

Hij heeft de vorige keer ook een spuit sedalin gehad en stond ons nog mooi wakker aan te kijken.

toen hebben we dus zijn benen erin laten zitten.

praam gaat helaas niet want dan wordt hij helemaal gek door dingen die n het verleden zijn gebeurt.

simongek

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 30-12-04 19:05

Ik wacht het nog even af en als ik het echt zat ben dan laat ik hem wel scheren als hij thuiskomt.

Alleen dan met betere verdoving zodat zijn benen ook gedaan kunnen worden.

Jes

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:16

bij ons is er vandaag ook een pony geschoren, ook met hulp van sedalin, hij ziet er super uit!!!! alles (behaalve een stukje onder t zadel) is geschoren........... maar, nu zit ik er over te denken om mijn paard ook te scheren......., wie weet hoe een zwart paard er dan uit komt te zien??? en is het verstandig dan nog een onderdeken op te doen????

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 30-12-04 20:19

Een zwart paard word grijs...Als je nu al een dikke deken op hebt liggen, zou ik er zeker wel een onderdeken onder doen als hij geschoren is.