pension of thuis

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

pension of thuis

ik heb pension
16 (66%)
ik heb weitje
4 (16%)
ik wil pension heb weitje
Geen stemmen
ik wil weitje heb pension
1 (4%)
's zomers weitje en 's winters pension
3 (12%)

Totaal aantal stemmen: 24

manonutjuh

pension of thuis

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 13:18

ik wou graag weten waar jullie staan op een pension stal of op een weitje in de polder of thuis.

capopjekop

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:19

wij hebben zelf de stallen. en ze lopen in de wei van de buren, aangezien ons eigen land een half uur op de scooter is.

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:48

Ik sta op een pensionstal.

Aan de ene kant zou ik haar wel bij huis willen hebben, maar dan moet je altijd oppas regelen als je een keer weg gaat. Pension is dan wel zo lux. 1 telefoontje naar stal, en alles wordt geregeld.

haf_jessie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:55

Ik ga nu voor de winter naar een manege met binnenbak en van de zomer ergens anders naar de wei

Charaz

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:57

Ze staan aan huis, hebben zelf stallen en wei

LadyAngel

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:29

Mijn paardjes staan gewoon bij me thuis, stallen staan in de kas, waar ook een soort binnebakje is gemaakt, voor als het buiten te hard of te nat is.. Buiten hebben we een ronde bak waar later ook gelongeerd in kan worden, en achter de kassen hebben ze een lekker stuk land Haha!
Van het voorjaar gaan ze ook nog een weitje voor maken, achter het huis, zou niet anders meer willen dan dat ze thuis staan..

Kaya

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:43

Thuis, altijd al. Loopstal, bak, weiland. Ben te eigenwijs voor een pensionstal, heb zo mijn eigen kijk op paardenhouderij Knipoog heb wel altijd paarden hier in pension gehad tegen lage kosten en met de regel dat zij de wei+bak uitmesten. Stal is in de winter opgestrooid (potstal), wordt niet uitgemest, en die wordt door ons mechanisch 2x per seizoen leeggehaald. Geeft een heel warm bed, wat zeer op prijs gesteld wordt. Omheiningen en weide-onderhoud is voor ons. De voerbeurten worden gedeeld, dus ik heb ook regelmatig vrij. Ik kan gewoon op vakantie, dan zorgen de pensionmensen voor onze paarden en de buren letten op (hebben ook paarden). Ideaal!

laura2span

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:45

mijn pony's staan bij vrienden in de wei. als ze nat zijn of het koud is mogen ze daar in stal.

Daantje1981

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:46

Mijn paarden stonden eerst bij mijn ouders thuis, toen ik daar nog woonde. Echt ideaal. Grote wei en een stal.
Maar nu ik verhuisd ben staan 2 pony's bij een boer, die staan lekker op rust. Grote stal veel wei.
Mijn andere paard staat op een pension. Hier hebben ze jammer genoeg geen wei dus ik ben nu al aan het rondkijken voor aankomend zomerseizoen.

Karamell

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 16:50

Wij houden ze aan huis, ze kunnen altijd in de paddock als ze willen, wei alleen als het niet te nat is Lachen

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:29

Pony´s staan aan huis, maar we hebben geen eigen weide. Wel een paddock en we kunnen een weie huren aan het einde van de straat.

Ik zou écht niet op pension willen, dan moet je allereerst al daarheen fietsen en heb je dus meer tijd nodig. In een halfuurtje kan ik thuis een hoop doen, op pension niet door de reistijd. Ook heb ik een hekel aan alle roddelende mensen, mensen die zich overal mee bemoeien en alles beter denken te weten.

Miepje1982

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 17:31

Hallo,
ik heb 1 paard in pension ergens staan en mijn andere twee thuis, ik heb 8 stallen en huur weide, maar heb geen mogelijkheden voor het trainen thuis, ga elke dag met de twee paarden naar de manege om ze de nodige beweging te geven . In de zomer heb ik ze hele dagen buiten en in de winter alleen op stal eigenaar van het gehuurde land wil ze er nu niet in hebben, word het hele land omgeploegd, is ook wel zo, heb al gevraagd om een klein stukje, maar was niet te regelen , ben ik best boos om geweest! hoe hebben jullie het met de paarden geregeld en met het huren van grasland?
groetjes