wat kost dat ongeveer.

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

ponyy

wat kost dat ongeveer.

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 13:18

ik kan met mijn pony verhuizen naar een oude boerderij waar stallen en een groot stuk land. als ik dit doe betekend dit dat ik alles zelf moet zegelen hooi stro voer e.d.

op dr stal waar ik nu sta is dit allemaal al geregeld en hoef ik alleen te mesten.

nu is mijn vraag wat ik ongeveer( gemiddeld) kwijt ben per maand aan het hooi stro voer en alles wat erbij hoort, als ik dit doorzet. zomer en winter. en wat ik per jaar kwijt ben aan dit alles.

ik hoop dat jullie mij hierbij kunnen helpen.
alvast bedankt

EstherSi

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:26

ik denk dat je per maand toch ongeveer minimaal aan 60 euro moet denken, het hangt verder van je eigen verbruik en materiaal af..

paddie

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:15

haha bij ons (springstal) betalen pension paarden 200 euro per maand:D

Arzil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:35

Ik sta op een stal waar je ook het hooi, stro, voer en alles zelf moet regelen.

- Ik ben aan stro 22,50 kwijt per paard per 5 a 6 weken ongeveer.
- Het hooi is 1 tot 2 keer in het jaar. Dat is dan zo´n 50 euro in totaal volgens mij, want we halen dat zelf van het land.
- De bemestkosten en de kosten van het maaien enzo komen er voor ons dan ook bij.
- Verder moeten we ook betalen om de mest op te laten halen. Dat is ongeveer 15 euro.
- Voor voer betaal ik gemiddeld 10 euro per zak. Ik koop altijd 3 zakken in 1 keer per 2 tot 3 maanden.
- Wormenkuren moeten we ook zelf betalen, dat is per 8 tot 12 weken rond de 12 euro.

Verder heb je dan ook nog de dierenartskosten enzo, maar die heb je zowiezo, ook als je op een manege staat volgens mij.
In de winter moet je opletten dat je waarschijnlijk meer stro verbruikt dan in de zomer.

Dus in totaal ben ik per jaar kwijt zo´n 500 euro. Reken op zo´n 40 euro per maand. Soms betaal je 1 maand heel weinig en soms ben je 100 euro kwijt, omdat alles tegelijk komt. Als je gewoon zorgt dat je iedere maand 50 euro apart legt, kom je altijd wel uit.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 14:48

Het is ok een beetje afhankelijk van wat er bij jou in re gio voor stro en hooi gevraagd word. Koop iig wel zoveel mogelijk in een keer, vaak is het dan goedkoper.

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:05

hey, ik ben meestal zo'n 50 eurie kwijt aan stro per maand. Maar dat is erg ruim genomen hoor! En met een zak biks van 10euro doe je ong 2 weken. Dus reken maar uit. en hooi kost me 15 euro per maand dus in totaal rond de 75 euro...

Succes ermee...

Marieke

piggeljay

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 15:45

ik ben precies 170 euro per maand kwijt aan: voer, strooisel,dierenarts hoefsmid, en verzekeringen ( vergeet je WA verzekering niet dat moet je ook hebben als je een eigenstal hebt)

ponyy

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 23:50

bedankt, ik heb nu ongeveer een richtlijn, en weet ik wat ik kan verwachten. ik denk dat ik dit zeker doorzet.

MissDonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 10:57

ik gebruikte vorige winter voor mn paardje 4 plakken per dag, zaten 14 plakken i dus ik deed er ong. 4 dagen mee lag er aan hoe schon ze het hield.. Maar een baal kost hier nu 3,50 :|

Tittel

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 11:01

piggeljay schreef:
ik ben precies 170 euro per maand kwijt aan: voer, strooisel,dierenarts hoefsmid, en verzekeringen ( vergeet je WA verzekering niet dat moet je ook hebben als je een eigenstal hebt)

Je hoeft niet speciaal een verzekering te hebben als je een eigen stal hebt waar je paard in staat. Normaal gesproken heeft iedereen een AVP (aansprakelijkheids verzekering particulieren). Hieronder valt ook je huisdier.

Groetjes Tittel