mijn pony ergens anders laten inrijden 2mnd

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

NWDynamite

mijn pony ergens anders laten inrijden 2mnd

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 12:09

ik heb een grote e-pony thuis maar hij heeft een aantal vervelende eigenschappen zoals naar de uitgang rennen als je erop zit en nog een aantal wat kleinere dingetjes... hij is nu 3,5 jr, ik had een idee om hem naar een bepaalde stal te brengen en hem dan goed te laten doorrijden en trainen (voor 2 maanden). wie heeft hier ervaring mee en heeft ook een keer z'n paard/pony naar zo'n stal gebracht? welke? waar?

groetuuwh nathalie

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 12:16

Wij hebben het gedaan met Zorro, die rende nog weleens weg als hij het in zijn kop kreeg. Eigenlijk had hij daar door gereden moeten worden door er niet al teveel op te letten en hem elke dag te rijden. Ik had daar geen tijd voor (ik kon maximaal 3x per week) en omdat het meisje dat hem verder door zou rijden niet goed genoeg kon rijden om hem daardoor te helpen is hij weggebracht naar een africhter. Die heeft het probleem in een week verholpen.
Deze stal was in Zalk. De naam weet ik zo niet, maar het zal denk ik toch te ver weg zijn voor jullie. Die jiongen die het heeft gedaan heeft heel veel geduld met paarden. Echt super OK dan! .

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 13:01

zijn er geen mensen op je stal die er ervaring mee hebben? ik ken er wel een aantal die dat bij ons doen *LOL* pony's en paarden inrijden *LOL*

NWDynamite

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 14:11

waar zit Zalk? we hebben het best ervoor over om hem een eindje weg te brengen... heb je erna geen last meer gehad van het probleem?

marina

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 19:35

Ik zou wel een stal in de buurt neme, zodat je zelf meer betrokken kan zijn bij het proces.
Verder heb ik geen ervaring met zulk soort stallen, dus kan je daar ook geen advies in geven Lachen

eveline_B

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 00:31

Zalk ligt in de omgeving van Zwolle aan de andere kant van de IJssel.

Ik had zelf zoiezo niet zoveel last van dat probleem. Ik ben er ook nooit afgevallen. Het was ook geen gemenigheid eerder onwennigheid.
Maar mijn instructrice laat haar paarden daar ook beleren. Het is echt een heel prettig adres. De eerste paar keren dat je er zelf op gaat helpt hij je met het paard.

Britty

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 14:07

Een paardje van onze stal is nu naar stal Hexagon (van Lieren) om af te laten richten. Ik denk dat je er wel verstandig aan doet, als je nu inziet dat je dit zelf niet kan oplossen, kan je het beter door iemand anders laten doen.

Maar zou idd ook kiezen voor eens stalling in de buurt. De eigenaar van het paardje wat nu bij Hexagon staat, reist zich volledig ondersteboven om het proces een beetje te kunnen volgen. Maar wat ik ook belangrijk vind: dat je nog om instructie thuis kan vragen van deze zelfde mensen. Je moet er niet blindelings van uit gaan dat je paardje "kuur-vrij" weer terug komt. Er bestaat altijd kans dat hij thuis weer wat trucjes uit de doos gaat halen. Het zou fijn zijn dat ze dan nog wat hulp zouden kunnen bieden.

Er zijn vaak ook wel proff.ruiters die op locatie komen rijden. Je kannatuurlijk ook kijken of je een ruiter aan huis kan laten komen, een x aantal keren per week

Pink_Horizon

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 20:49

Verplaatst naar VMR

tenemieken

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:00

ik heb het met men paardje ook wel eens gedaan voor dressuur en het helpt echt wel maar soms heltp het helemaal niet (bij een vriendin van mij was het zo) je moet echt wel opletten daarmee.

het makkelijkste is iemand die bij jou thuis kan komen dan weet je hoe ze er mee bezig zijn en weet je ook wat je moet doen als je alleen bent

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 21:44

De ene stal is de andere niet...

Ik heb de afgelopen jaren een hoop gezien om me heen en besloten dat ik mijn eigen beesten net zo goed thuis kan houden(enkele uitzonderingen daargelaten). Om er een stagiaire op te laten zitten of mijn paard aan de molen te laten lopen hoef ik echt geen 400-500 euro per maand te betalen, dan ga ik er zelf wel gewoon opzitten Knipoog

Renske_

Link naar dit bericht Geplaatst: 29-12-04 22:27

weet je wat het grootste probleem is, als je pony supernetjes gecorrigeerd wordt en je krijgt hem goed doorgereden weer thuis, dan gaat het eventjes goed, tot je pony door heeft dat jij weer op zn rug zit, en dan beginnen die streken weer van voor af aan.
wat het beste werkt is goed les nemen, en hem desnoods 1 of 2x in je eigen bak laten rijden door iemand anders, waarbij jij zelf komt kijken hoe degene je pony aanpakt en hoe je hem zelf dus ook moet gana rijden.

succes!

monya

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:24

Je moet inderdaad een stal uitzoeken waarbij je zelf zo vaak mogelijk betrokken bent bij de training, anders komen thuis geheid de problemen weer terug. Wij werken altijd zo, als een eigenaar zelf de tijd niet wil/kan investeren, nemen we het paard niet eens in training aan. Het is belangrijk om aan de combinatie te werken aangezien je zelf thuis in je uppie verder moet kunnen!

KiWiKo

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 13:26

Je kan beter een goede instrukteur zoeken die je twee a drie keer in de week begeleid

__Nathalie__

Link naar dit bericht Geplaatst: 01-01-05 21:28

mijn paard is ingereden bij femke (stal noordeneind www.noordeneind.nl) zei rijd ook paarden door ik ben er zeer over te spreken en mijn paard loopt ontzettend fijn!! ik heb alles gevolgt van het inrijden door middel van filmpjes en foto's die ze voorme maakte en via msn stuurde en ze gaat super met die dieren om bij haar op stal|!! echt een aanrader, als je meer wilt weten kun je me pben!

DS_anne

Link naar dit bericht Geplaatst: 13-01-05 18:19

Kijk eens op de bovenste site uit mijn onderschrift. Bij ons kun je je pony door laten rijden. Eigenlijk hebben we maar 3 a 4 weken nodig om dit probleem echt op te lossen. Maar als je hem langer wilt laten staan is dat natuurlijk ook niet erg, dan rijden we hem nog verder door. Voor meer info kun je natuurlijk altijd bellen of een keertje komen kijken.