Met dit weer zet ik de paarden niet in de weide maar in de bak maar nu zit ik met het volgend probleem. Ik heb dus een merrie en een veulen en nu heb ik een nieuwe merrie bijgekocht. Ze is van gisteren hier. Mijn grote merrie, Tache is nogal dominant naar andere paarden toe en heel beschermend naar haar veulen toe. Graag zou ik nu de 2 grote (dus mijn veulen niet) buiten in de bak zetten. Maar kan ik ze zomaar bij elkaar zetten????? Ik ben niet in de mogelijkheid om de bak te delen dus zullen ze samen moeten. Ik dacht van eerst Tache buiten te zetten zodat ze wat kan uitrazen en dan Blue erbij te zetten. Het veulen blijft dan maar even op stal tot de 2 grote dames terug binnen zijn. Zou ik ze gewoon bij elkaar zetten of wat zouden jullie doen. Ze staan nu naast elkaar in een stal en kunnen elkaar via de tralies zien. Tache zit de hele tijd van die merrie geluiden te maken en er bij te stampen maar Blue lijkt rustig.
Marliesje
Geplaatst: 28-12-04 10:52
Waarom niet gewoon omstebeurt in de bak, en als het beter weer is proberen of ze samen kunnen?
silleke
Geplaatst door de TopicStarter: 28-12-04 11:02
Ze zouden morgen samen op de trailer naar de les moeten en dan had ik ze liever al eens samen buiten gezet.
Santos_05
Fotograaf
Geplaatst: 28-12-04 11:04
Ze staan al naast elkaar, dus je weet al hoe ze op elkaar reageren (in elk geval een eerste indruk). Zolang Blue niet dominant is zal er niet zoveel aan de hand zijn. Tache zal direct laten weten dat Blue bij het veulen weg moet blijven.... Als je het echt niet vertrouwd natuurlijk niet doen, maar als Blue zich er zelf niet druk over maakt kan je het altijd proberen.
Chessie
Geplaatst: 28-12-04 11:10
hmm.. wij hebben ook een vrij dominante merrie (zonder veulen) en die laat onze nieuwe ruin (die er nu al weer 3 maanden is) niet echt bij haar in de buurt komen. Gilt en bijt nog regelmatig naar hem. Toen ze een paar weken naast elkaar binnen hadden gestaan hebben we het buiten geprobeert, maar dat ging dus niet. Misschien is jouw merrie wat socialer en gaat het prima, maar ik zou wel zorgen dat je voer bij je hebt en iemand extra erbij om de paarden te vangen als het niet goed gaat. succes!