Orun theoretisch??

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

joycje

Orun theoretisch??

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 10:22

Hallo allemaal,

Ik zit eraan te denken om de orun te gaan doen. Omdat ik al wel regelmatig lesgeef maar geen papieren heb. Nou was eigenlijk mijn vraag of dit ook alleen theoretisch kan... Ik kan op het moment namelijk niet rijden door nekletsel....
En weet je dan hoeveel dat gaat kosten als je alleen theorie doet???

Groetjes joyce

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:29

Om je ORUN eerste fase te halen moet je toch echt praktijkexamen (kunnen) doen, anders krijg je je papiertje echt niet..
Je moet ook op de paarden van andere cursisten rijden om te laten zien dat je in staat bent problemen op verschillende paarden op te lossen.
Je zou het kunnen informeren bij de KNHS, maar ik geef je erg weinig kans..
Laatst bijgewerkt door Bettine op 28-12-04 10:42, in het totaal 1 keer bewerkt

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 10:33

ik ken iemand die dat wel gedaan heeft..... Tis toch basisinstructeur ofzo...

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:37

Volgens mij hoef je geen paarden te rijden , maar moet je juist les geven.
Misschien dat Gijsenkim je verder kan helpen die volgt de opleiding ook

Bettine

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:38

Dan zou je het eens aan haar kunnen vragen hoe zij dat geregeld heeft, of de KNHS bellen

En wil je de basis gaan doen of de eerste fase?

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 10:41

Gewoon eerst maar even de basis. En als ik dan straks hopelijk weer kan rijden. dan de eerste fase... Maar als ik de basis heb dan heb ik iig maar een papiertje.. Thanks.. Ik ga gijsenkim ff pben.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:46

Bij basis moet je iig wel les kunnen geven, en dat ook een paar keer laten zien. Of je ook perse zelf moet rijden weet ik niet, je word instructrice, dus dan hoef je niet zelf te rijden lijkt me.

daffodil

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 10:47

je hebt gelijk hoor, als je basis instructeur doet hoef je zelf niet te rijden. Meestal doen een hoop dat wel, maar dat hoeft dus niet, ook niet met je examen. Alleen.....de eerstvolgende cursussen starten pas weer in november/december volgend jaar. Alles is nu al begonnen en het wordt maar 1 x per jaar gedaan.

Kandidaatinstructeur (eerste fase) moet je wel rijden en zelfs om de week, dus daar kan je niet aan beginnen als je niet kunt rijden want je kan ook geen examen doen dan.

Maar in jouw geval kun je makkelijk basis doen, echt een hele leuke cursus (spreek uit ervaring).

joycje

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 28-12-04 10:48

thank you!!!!!!! Lachen..

Dan nog maar even wachten en dan met een beetje geluk kan ik volgend jaar meedoen met de eerste fase... Lachen En zo niet kan ik de basisinstructeur dinges doen Lachen.

Groetjes joyce