Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
). Als je dat allemaal bij elkaar neemt is het goed om een paard aan de teugel te laten komen, in plaats van in de krul te trekken....
Ach ja, het gaat mij niet om die krul, ze moet wèl gehoorzaam zijn aan mijn been en goed te sturen, kort gezegd, ze moet luisteren.
Sjonniej schreef:1--> Door goed te rijden. Achterhand eronder. Rug los. Loslaten van voren. Totale ontspanning in ruiter en paard. Dan is het nageeflijk zijn een gevolg van het hiervoor genoemde.
Zodra je ervoor aan de voorkant moet prutsen is het niets anders als in de krul trekken.
2--> Aan de nageeflijkheid van mijn pony kan ik zien, of k goed rijd. Of ik goed zit, niet teveel in zijn mond zit etc. Het is dus iets waaraan ik mezelf kan toetsen.
Kimpjeuh schreef:oké ik ben het met jullie eens maar er zijn super veel mensen die denken "als mijn paard niet aan de teugel loopt dan denken de mensen dat ik niet goed kan rijden" en die zagen een beetje links rechts en zo loopt (trekkken) ze hun paard in de krul! en dat gebeurt héél veel! voor mijn paard (4 jaar) moet ik nog hard werken voor ze op haar gat te krijgen wanneer ik door verschillende oefeningen(verlengen,verkorten, opspannen, wijken, stelling binnen-of buitenwaarts ) ze op haar achterhand krijg dan komt ze volledig uit zichzelf mooi met haar hoofdje omlaag maar ik kan ze niet diep laten lopen( toch niet veel) omdat ze dan vrij snel terug op haar kop gaat lopen. maar bijvoorbeeld in galop loopt ze perfect op haar gat maar niet zo goed aan de teugel, vindt ik niet erg, ze is nog jong en ik ga zeker niets zitten afdwingen ofzo!
Kimpjeuh schreef:zo lijkt het wel heel simpel je moet wel iets doen, door er gewoon op te zitten en je paard aan de teugel te laten zal het ook niet lukken denk ik