Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73
PriscaZ schreef:zet wel je benen helemaal klem en het veiligheidssysteem van je beugels werkt niet meer (beugel die van de haak komt als je mocht vallen en blijft hangen...)
Huertecilla schreef:en jij dacht dat dit werkt? Ik zou zeggen; 'probeer het eens'. Uiteraard nagebootst.
De riemen onder de zweetbladen geeft een makkelijker rustig been.
PriscaZ schreef:mijn beugelriemen komen er al af als je je beugels op maat wilt maken... (wat ik gelukkig bijna nooit hoef) dus dat werkt bij mijn zadels zeker wel. Zou het ook raar vinden als het niet zo was. Ik heb ook al ooit iemand door de bak gesleurd zien worden, omdat ze haar beugels onder de zweetbladen had en het systeem dus niet werkte... was geen leuk gezicht.
En die rustige benen heb ik liever zelf dan dat ze zo gedwongen worden.
En het gebeurt wel vaker dat die dingen niet losschieten ookal heb je ze boven het zweetblad het verschilt gewoon per val tja das kwestie van geluk of geen geluk dan 
Lisjuh87 schreef:Uhm lekker link als je beugels er al zo SNEL afgaan...en ik begrijp et trouwens niet want als ik de beugels boven of onder doe zitten ze inhetzelfde systeem vast dus waarom zou het dan niet werken als je ze onder het zweetblad hebt, het effect blijft gewoon het zelfde of er nou een zweetblad tussen zit of niet
PriscaZ schreef:Ik bedoel ook als je met beugels stellen je beugels naar achter trekt ipv recht omhoog of omlaag. Met gewoon rijden zijn ze er nog nooit afgegaan hoor. Zover heb ik mijn benen niet naar achteren...
Het effect is anders, want als je je beugelriemen onder je zadel hebt gaan ze door een opnening in het leer. De beugel schiet van de haak (als het goed is dus) doordat je beugelriem naar achteren getrokken wordt. Als je beugelriem door die opening in het leer zit, kan je beugelriem niet ver genoeg naar achteren getrokken worden om ervanaf te gaan.
Maar verder ieders eigen keus hoor, als je ze er graag onder hebt, dan vooral doen... was niet als aanval bedoelt of zo... Ik ben alleen al ooit héél hard gevallen en vermijd daardoor liever dingen die het onnodig gevaarlijker maken.