Paard heeft week stil gestaan. Hoe weer beginnen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Mariek1983

Paard heeft week stil gestaan. Hoe weer beginnen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 11:09

Haaaai,

ja door de vorst en de feestdagen heeft mn paardje nu ruim 1 week stilgestaan. ze reageerd daar altijd heel erg sterk op, en is nu al niet meer te houden! En als ik nu naar buiten kijk dan vrees ik dat de grond alweer te hard is, om te rijden Scheve mond
aangezien wij geen binnenbak hebben, ben ik dus jammer genoeg van het weer afhankelijk Boos!
Maar als de grond weer goed is, wie heeft er dan tips om weer te beginnen met werken???
Ik dacht zelf aan beginnen met longeren? Maar zijn daar nog speciale oefeningen voor???
Bedankt alvast voor het meedenken...

OK dan! Mariek

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:09

Of gewoon een staprit gaan maken over de weg. Daar begin ik altijd mee als mijn paard na een lange endurancerit rust heeft gehad. Kunnen de spieren weer wennen aan beweging en de volgende dag kun je dan wat actiever aan de slag.

_June

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:14

Ik denk dat je bedoelt dat ze heel fris is ofniet Marieke? Ik laat ze dan meestal gewoon even los in de bak dan kunnen ze een beetje uitrazen enzo, daarna stap ik er gewoon op!!

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 11:16

ja precies! Heel fris na 2 dagen stilstaan stap ik er al niet meer op zonder bijv longeren. En loslaten doe ik ook altijd wel als ik nie kan rijden, maar dan voert ze niks uit in de bak ook zoiets vaags. Doet ze alleen mega gek als ik erop zit...

Cassidy

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:16

Ik zou idd longeren, maar de grond zal bevroren zijn. Als je geen vlakke bak hebt waar ze zich even kan uitleven zou ik haar niet losgooien en al helemaal niet longeren. Doe een hoofdstel in en ga een stukje met haar wandelen voordat je er opstapt.

Sting

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:31

Ook ik zou gaan longeren, en dan niet ze veel aan het werk zetten, gewoon lekker laten lopen, op een grote volte. Of loslaten in de bak.

Karin

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:41

Als je paard te fris is om er meteen op te gaan zitten, dan wordt het idd een ander verhaal. Dan kun je beter gaan longeren. Speciale oefeningen weet ik niet, ik zou iig niet bijzetten: gewoon lekker even een tijdje op eigen benen laten lopen zodat ze niet meteen in een houding wordt 'gedwongen' en haar energie kwijt kan.

DiantaM

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:43

Als het kan, lekker losgooien, dan kan ze zelf de spanning eruit halen. Daarna zou ik haar gaan longeren zonder hulpmiddelen en dan morgen erweer op. En als de bak weer te hard is, moet je maar even kijken of ze te fris is op de weg.

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:09

Of losgooien of longeren Haha!
Eerder longeerde ik altijd maar nu gooi ik ze ook wel even los en gooi ik daarna het zadel erop Lachen Maar dat moet je zelf maar even bedenken wat je het beste lijkt

_Mars_

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:27

hoi als ik jou was zou ik zoals none losgooien of logeren dat hij llekker al zijn bokken eruit kan gooien dat doe iemand bij ons en dat gaat veel makkelijker

TeamSpirit

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:37

naja een week is niets *LOL*
soms staat die van mij ook zo lang stil door schooldrukte
gwn trainen maar niet te zwaar

bibi76

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 14:10

Inderdaad los gooien als daar een mogelijkheid voor is, het liefste zou ik kiezen voor een stukje land, ze kunnen dan zelf bepalen waar ze lopen en zien zelf snel genoeg waar het gled is of niet.
Bij een bak heb je net niet genoeg ruimte, of het moet een bak zijn van 20+60

Leoniee

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 15:15

Gewoon even losgooien, en dan lekker laten uitleven... Maar als de grond bevroren is (zoals vandaag Boos! ) dan zou ik een hoofdstel omdoen en gewoon rondje wandelen ofzo..

Elise

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 16:15

Heeft ze dan ook een week binnen gestaan...?
Jeej, arm paard Scheve mond
Ik ben er vandaag na een week ook opgestapt, niets aan de hand. Wel lekker actief, maar hij geeft zichzelf dan ook de hele dag alle beweging die hij maar wil

Mariek1983

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 16:24

Nee, ze heeft niet een week binnen gestaan! ik heb dr elke dag een uur buiten gezet in het paddockje bij ons. Alleen daar vind ze nie zoveel aan omdat de grand telkens hard was.
Maarre heb vandaag lekker uurtje gewandeld was wel geslaagd. Af en toe was ze wel behoorlijk gek aan t doen, maar ja hoort erbij zal ik maar zeggen he!

wouterpaard

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:38

Wouter staat wel vaker in de winter een week stil ik kan daarna gewoon rijden, als ik de dag daarna maar wel even loop ofzo ivb spierpijn