Ik wil een Voortuig en Martingaal in één kopen, ik zit alleen een beetje te twijfelen tussen een Cob of Full. Het gaat om dit paard, hij is ongeveer 1,65 maar niet heel Fors gebouwd.
Wat denken jullie, Cob of toch een Full?
Lenneke_
Geplaatst: 27-12-04 10:55
Ik denk dat hij toch wel een full moet hebben! Heb er niet veel verstand van hoor. Maar je moet er wel rekening mee houden dat hij zich boven de sprong helemaal lang maakt en het borsttuig moet hem daar niet in belemmeren.
Mikkie
Geplaatst: 27-12-04 10:57
Welke maat martigaal je nodig hebt is vrij makkelijk te bepalen. Als je de singel vast maakt, dan moet de totale martingaal van singel tot de kaaklijn lopen. Dus als je het borststuk vast maakt, dan moeten de "twee armen" van de martingaal tot aan de kaak kunnen houden. Of dat dan voor jouw paard cob of full is, vind ik een beetje moeilijk te zeggen. Je kunt het natuurlijk altijd opmeten en in de winkele de martingaal nameten. Dan weet je zeker dat je de goede maat koopt.
Sjel
Geplaatst door de TopicStarter: 27-12-04 11:07
Ik wou er een op internet bestellen, vandaar deze vraag. Anders zou ik gewoon met mijn oude Martingaal kunnen meten.
KozieZ
Geplaatst: 27-12-04 12:24
de meeste internetbedrijven hebben een telefoonnummer om vragen te stellen. Je zou je oude martingaal op kunnen meten en eerst even bellen, voordat je de echtebestelling doet. Dan weet je het zeker. (hebben ze geen telefoonnummer, dan kan je altijd mailen)