Slobber

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Memuska

Slobber

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 10:31

Een paar weken na het bloedonderzoek en het bijvoeren van het krachtvoer, blijft Memuska mager. De DA stelde voor om haar slobber te gaan bijvoeren, in een extra maaltijd. Natuurlijk ben ik weer allerlei dingen vergeten te vragen en omdat ik weet dat ze het zo druk heeft leg ik liefst eerst mijn oren bij jullie ten rade, dus here we go:
- waarom voeren jullie slobber?
- kopen jullie het in zakken (bv die van Pavo) of maken jullie zelf en zo ja, hoe maken jullie dat dan?
- hoeveel voeren jullie?
- laten jullie het een tijdje in het (warm?) water staan trekken en zo ja hoe lang?
- hoe vaak per week voeren jullie het?
- voeren jullie het 's ochtends, 's avonds, 's middags... of heeft dat geen belang?

Alvast dank!

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:37

VRaag 1 : omdat hij het lekker vind.
vraag 2 : ik koop het is 20 kilo zakken bij de veevoerderhandel
vraag 3 : 1 klein schepje en dan ook het zelde schepje met water
vraag 4 : het moet 15 minuten afkoelen ofzo staat op de zak.
vraag 5 : in het weekend
vraag 5 : geen belang wanneer ik er ben meestal smiddags

Stilla

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:55

1) Omdat ze dikker moet worden

2) * Kwart schep bietenpulp, vervolgens een dag of nacht laten weken.
* Een kwart zemelen
* Een kwart eiwitarme musli
* 200 ML olie
Dit vervolgens allemaal met elkaar mengen, en je hebt een halve emmer.

3) Zie antwoord hierboven

4) Bietenpulp staat een dag/nacht in koud water te weken. De zemelen maak ik met heet water klaar. Als ik dan alles met elkaar meng, heb ik een lauw papje

5) Iedere dag

6) Naar mijn weten geen belang. Ik voer het wanneer ik heb gereden.

knightloekie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:03

waarom voeren jullie slobber?
Omdat ik dat meng met knoflook poeder, vind ie errug lekker

- kopen jullie het in zakken (bv die van Pavo) of maken jullie zelf en zo [color=orange]ja, hoe maken jullie dat dan?
Ik koop het altijd bij de boerenbond in een 20 kg zak..en geef hem 2x per week wat

- hoeveel voeren jullie?
2x per week een schep met i schpje knoflook poeder

- laten jullie het een tijdje in het (warm?) water staan trekken en zo ja hoe lang?
nou ik meng het met water, maak het goed nat en geef het dan meteen

2x / 3x per week:P

- voeren jullie het 's ochtends, 's avonds, 's middags... of heeft dat geen belang?
dat heeft voor mij geen belang

Faas

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:09

Waarom --> omdat ze het erg lekker vinden en ik ze er een plezier mee doe.
Hoe we het kopen ---> In zakken. Irish Mash van St. Hippolyt
Hoeveel --> ongeveer een schep p/p en een halve voor onze welsh. Daar gaat dan nog wat muesli bij, liefst Sinfonie want dat gaat megalekker ruiken en wortelen en evt. appels.
Laten we het warm ---> Laat het een paar minuten even lekker wellen
hoevaal ---> 2 x per week
wanneer ---> niet belangrijk.

Zoals je ziet is het voor ons echt als lekker hapje te geven. Verder geen functie.

Quarterh0rse

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:15

- waarom voeren jullie slobber?

* Ze vinden het lekker, afwisseling maar m'n vriendin voert het doordat haar paard dikker moet worden.

- kopen jullie het in zakken (bv die van Pavo) of maken jullie zelf en zo ja, hoe maken jullie dat dan?

* Altijd uit zakken idd

- hoeveel voeren jullie?

* Voor het lekkere voeren we een halve schep maar m'n vriendin voert een hele. ik denk dat je het gewoon een beetje moet opbouwen.

Vaak koken we gewoon water doen het op de slobber en als we dan klaar zijn met rijden geven we heb en is het al zo'n ongeveer afgekoeld. Maar je kan het ook makkelijk met koud water geven, inprecipe maakt het niks uit het ligt er ook een beetje aan hoeveel tijd je heb denk ik Haha!

M'n vriendin gaf het elke dag maar wij geven het zo'n 1 soms 2 keer per week

Dat maakt volgens mij niet echt uit, We geven het meestal na het rijden. 's middags dus.

Miepmiept

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:48

- waarom voeren jullie slobber? Als extra 'feestmaaltje', als het koud is, op een zondag.
-kopen jullie het in zakken (bv die van Pavo) of maken jullie zelf en zo ja, hoe maken jullie dat dan? Koop het in een zak (subli) en mix daar nog een beetje zemelen door, musli, appeltje, worteltje
- hoeveel voeren jullie? Anderhalve schep per paard. In totaal dan he. Want ik meng het 1 op 1. Dus ik maak met enkel slobber voor ieder 1 schep klaar. Maar daar gaat nog een beetje musli e.d doorheen
- laten jullie het een tijdje in het (warm?) water staan trekken en zo ja hoe lang? Ik maak het thuis, laat het dan iets afkoelen en neem het mee.. Dan moeten die paarden etc nog naar binnen dus ik denk dat het een kwartiertje staat.
- hoe vaak per week voeren jullie het? Geen touw aan vast te knopen. M'n jonge paard een week elke dag ivm de slokdarmverstopping die ze had gehad. Ik denk gem. 1x in de 2 weken.
- voeren jullie het 's ochtends, 's avonds, 's middags... of heeft dat geen belang? 's Middags, naja rond 6-én. Maar ik denk niet dat dat verder belang heeft..

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:16

waarom : voor de lekker
hoe: maak het zelf van muslie en lijnzaad appels wortel enzo in stukjes doorheen.
hoeveel: 2 kometjes lijnzaad 2 muslie en 3 appels ofzo
warm: ik maak het thuis en lijnzaad trekt het water in dus op stal gooio ik er nog warm water in dan is het lekker lauw warm om te eten.
hoevaak: eens in de maand ofzo
wanner: geen belang nadat ik gereden heb,
sucses ermee