sloper...

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

judithh

sloper...

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 00:45

mijn paard is ineens een sloper geworden, hij heeft nu in twee dagen tijd 2 dekens kapot gemaakt, een zweetdeken en een zware eskadron winterdeken van nog geen dag oud... Scheve mond ...
iemand tips??

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 00:48

je hebt bijtkappen Haha!
maar ik heb ook gehoord van een spray voor op de dekens

ellepel

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 07:57

passen die dekens wel goed?
heeft ze misschien teveel energie?
ik zou gaan zoeken naar ene oorzaak, misschien zijn de dekens te warm?

lailapri

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 09:45

waarom sloot hij ze? ik weet van mijn pony dat ze gewoon geen deken opwil, ze vind denk ik de druk en vermindering in bewegingsvrijheid niet lekker, ik heb er dus ook geen deken op.Wilde haar wel scheren, maar dus ook maar niet gedaan...

Buckje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 10:31

Waarom sloopt hij ineens heb hij ergens pijn ? heeft hij het warm ? zitten ze niet goed ? zijn ze te klein ? verveelt ze zich ? enz enz enz

Paradiso

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:11

Toen ik Dandy net had, heeft hij in 3 dagen 2 dekens gesloopt ... Dit waren '"normale" dekens, geen super dure en niet waterdicht.
Ik heb toen een Harry's Horse, waterdicht, ademend, enz gekocht: rib uit mijn lijf ... In gesprayd met "kippenspray" (PBH spray oid) (dit is spray die ervoor zorgt dat kippen niet elkaars veren uittrekken). Stinkt erg, maar Dandy heeft zijn dekentje heel gelaten! Misschien ook een tip om eens te kijken wat voor voering er in de winterdeken zat?! Ik dacht dat Dan msischien geirriteerd was met de voering van de ene deken, dus daarom heb ik die HH gekocht met een totaal andere, zachtere voering. Misschien heeft hij het ook best warm?! Want dan gaat een deken snel irriteren. Een speeltje in zijn stal, zorgt ook dat hij er niet meer op let en is afgeleid...
Succes!

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 11:34

de meeste paarden hebben een reden voor het slopen, zoals niet goed passen te warm of verveling.. er is ook een enkeling die het voor de lol doet..zoals mijn vorige paard..stond de hele dag in de wei maar nog gingen die dekens eraan.. ik heb toen een bucas gekocht.. all-in-one geloof ik.. hij stond nog steeds in de wei met de voorsluiting in zijn snufferd alleen ging deze niet meer kapot
als hij erin bijt kun je ook proberen er wat cribox op te smeren misschien dat ie er dan vanaf blijft...maar kijk eerst of de deken wel goed past

vencedor

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:19

antibijt spray erop...stinkt gruwelijk. moet je wel niet zn nieuwe deken gebruiken..

judithh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 20:47

ergens pijn hebben geloof ik niet zo, het enige wat ik kan bedenken is dat hij sinds 2 weken op een andere stal staat waar het stukken drukker is dan waar ik vandaan kom en hij is nogal uit z'n doen door de drukte, goed hij moet daar maar gewoon aan wennen, zal ook best wel goed komen, en ik moet zeggen dat deze "dure" eskadron deken geen bilkoorden heeft (had), dus wat ik me dan in kan denken is dat hij er aan heeft staan te plukken, en dat toen de deken naar voren is geschoven en dat hij dat toch wel een erg leuk spelletje vond...ik weet het anders ook niet.

lonk

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:27

Die anti- bijt spray helpt heel goed, dit weerhoud mijn paard er ook van zijn dekens te slopen! OK dan!

LadyMadonna

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:43

waar sloopt ie? Mijn haf vindt voorsluitingen nl erg intressant (die trekt ze eraf) en daarom heb ik nu een zg, hengstendeken (met dichte borst)
Dit gaat perfect

Sizz

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 21:44

Je hebt ook van die bakjes die je aan het halster kan doen, zodat je paard er niet aan kan eten.

supersambo

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 01:07

MissSisa schreef:
Je hebt ook van die bakjes die je aan het halster kan doen, zodat je paard er niet aan kan eten.

leuk voor zo'n paard ...

Chrissetje

Link naar dit bericht Geplaatst: 28-12-04 01:07

supersambo schreef:
leuk voor zo'n paard ...

je moet wat nietwaar??
desnoods spuitmiddel op het deken...nou das ook lekker om in je mond te krijgen Verward