schuine of rechte beugelblokjes ?????

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Jody

schuine of rechte beugelblokjes ?????

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 21:35

ik rij nu al een jaar op een springzadel en heb schuine beugelblokjes. nu krijg ik van mijn instructeur te horen dat ik mijn benen afsteek naar voren. kan het er aan liggen dat dat door mijn beugelvlokjes komt ??? hoor het graag bedankt.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:37

Het kan ook gewoon aan je beugelriem hangen, hangen ze loodrecht naar beneden?
En wat voor zadel gebruik je?

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 21:41

ik heb een stuben springzadel en ja mijn beugelriemen hangen recht naar benenden. ik doe het het meest met mijn rechter been.

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:44

Ik zou je instructrice eerst informeeren of het aan de beugels kan liggen voor je er nieuwe koopt.
Heb je ditzelfde probleem ook met een ander zadel?
Of is het echt enkel als je met je stübben rijd?

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:53

leen even bij een stalgenoot platte beugel blokjes..kijk even hoe dat gaat en als dat beter gaat ga je ze kopen

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:07

hmmm misschien toch door stubben
ik heb momenteel ook een stubben...zitten toevallig ook scheve blokjes in! maar met dat zadel steek ik sneller mijn benen af!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:44

Ik merk zelf geen verschil tussen scheven blokjes of gewoon rechte.

_Ilona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:21

Ik had ook een stubben en daar moest ik er ook op lette dat ik mijn bene niet afstak naar voren ik denk dat het gewoon aan het type zadel ligt!

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:25

Mmh op mijn Stubben zit ik juist heel goed. Misschien dat je van iemand een ander zadel kan lenen om te proberen of dat een verschil maakt? Is het zadel niet achterover gezakt, ligt t nog wel goed?
Volgens mij maken de beugelblokjes toch niet zoveel uit of je wel of niet je benen afsteekt, want je been wordt met schuine blokjes toch juist naar binnen gedraaid?

Biertabje

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 18:19

ik heb vandaag mijn andere beugels er aan gedaan(rechte blokjes) maakte totaal niet uit. maar ik zit gewoon niet lekker stevig in dat zadel!!

Jody

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 17-01-05 22:34

het probleem ligt niet aan het zadel zoals sommige van jullie denken. ik rij ook nog paarden voor iemand anders en daar doe ik het niet in is ook een stubben zadel maar heeft rechte bugelblokejes!! dus nu is de vraag als ik geen schuine heb gaat het dan beter. heb nu de rechte en het gaat inderdaat beter maar nu doe ik het nog steeds met doorzitten wat nu ?

Solvej

Link naar dit bericht Geplaatst: 17-01-05 23:05

Schuine beugelblokjes helpen je om je tenen wat naar binnen te draaien verder doen ze niks. Zou het kunnen komen dat je paard zich sterk maakt en je daardoor verkrampt zit. Meestal komt dit door spanning of wanneer je met springen je paard erg terug moet houden.