bultjes

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Excuseme

bultjes

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 20:44

ik trof op een veulen vandaag harde bultjes aan, die je er met moeite uit kunt kammen, er komt dan een plukje haar mee. Ze zijn ongeveer zo groot als een kleine zonnepit. Wat is dit en wat valt er aan te doen?

Lisjuh87

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 20:53

Uhm kunnen het niet gewoon korstjes zijn dat had een paard bij ons op stal laatst ook maar dat waren gewoon korstjes

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 21:05

Lisjuh87 schreef:
Uhm kunnen het niet gewoon korstjes zijn dat had een paard bij ons op stal laatst ook maar dat waren gewoon korstjes

Nee, zijn het niet.

qwinty

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:20

het kan zijn dat hij niet tegen veel eiwitten kan , dat had een pony van me vriendin en die kreeg door te veel aan eiwitten harde kleine bultjes..
laat er anders eens een VA naar kijken dan weet je het zeker

horse_girl

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:26

Misschien heeft hij in iets liggen rollen? Een allergie kan je er niet zomaar uitborstelen lijkt me.. Soms ontdek ik op een paard ook plekjes die er alleen uitgaan met een plukje haar mee, maar dan ist het gewoon vuil of is er haar op een kortje gegroeid... Verder zou ik het zo gauw ff niet weten.. Grtz

noekie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:37

Komt aan het einde van het plukje een stukje huid mee wat er wittig uit ziet?

Fredt

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:45

Een 2,5 jarig paardje bij ons op stal heeft dat ook. De eigenaresse heeft me gister nog uitgelegd dat het vuil (dat op de huid zit) door de dikke vacht niet zo gemakkelijk weg komen, en ertussen gaan zitten. Waardoor het een soort kleine klontjes worden. En die gaan aan de haren zitten, zodat je zo eens kleine plukjes haar met vuil/vet uit de vacht haalt.

libertysnowy

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:46

het kan ook schimmel zijn als je er stukjes wit mee uit trekt (ronde plekjes??)

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:48

Fredt schreef:
Een 2,5 jarig paardje bij ons op stal heeft dat ook. De eigenaresse heeft me gister nog uitgelegd dat het vuil (dat op de huid zit) door de dikke vacht niet zo gemakkelijk weg komen, en ertussen gaan zitten. Waardoor het een soort kleine klontjes worden. En die gaan aan de haren zitten, zodat je zo eens kleine plukjes haar met vuil/vet uit de vacht haalt.

mij lijkt ook dat het dit is

Excuseme

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 22:12

Fredt schreef:

Ja, dat is het!