Stubben parzival kwaliteit ?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

gelderskwpn

Stubben parzival kwaliteit ?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 17:40

met welk ander zadel zouden jullie de kwaliteit van dit zadel vergelijken ?Ik ben namelijk aan het sparen voor een zadel en wil wel ongeveer dezelfde kwaliteit kopen die ze nu ook heeft, ze heeft nu dus een stubben parzival ?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:45

stubben is absoluut een goede kwaliteit !
zit is alleen vrij hard, daar moet je van houden
maar een stubben is altijd zeer oke

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:56

maar met watvoor zadel zou je het kunnen vergelijken ?

eowynnie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:56

qua kwaliteit en prijs dus ?

CM_

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:36

is een A merk, zeer goede kwaliteit, maar daar betaal je dan ook wel voor
ligt in de middel-hogere prijsklasse, zoals euroriding ,
betere kwaliteit dan kieffer, en mindere kwaliteit dan passier

Kyona

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:19

Waarom wil je een ander zadel?
En perse een nieuw? Een goed zadel van bijv. 2 jaar oud is veel goedkoper en waardevast. Als een goede zadelmaker het passend maakt, kan je daar vele jaren plezier van hebben.

gelderskwpn

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 22:14

Hoi Kyona, Nee ik hoef niet per se een nieuwe, tweedehands is ook goed. Maar die ze nu heeft is in mijn ogen gewoon erg oud! Hij past opzich nog wel prima op haar rug, maar hij is gewoon erg oud en lelijk geworden.
Ik ga zowiezo pas denken over een te kopen als ik weet waar ik straks ga studeren, want als ik naar een andere stad ga en haar niet meer kan doen heb ik straks voor niets een zadel gekocht. Maar was gewoon even benieuwd hoeveel ik ongeveer kwijt zou zijn, dan kon ik daar toch alvast een beetje rekening mee houden.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:20

Een Stubben is een goed zadel dat meestal op veel paarden past, maar om een zadel aan te schaffen voor een paard waar je niet zeker van weet waar je op blijft rijden... Stubben is nieuw behoorlijk duur (hogere prijsklasse!) maar je hebt wel een zadel voor t leven, 2hands is ook een beetje mazzel hebben maar een nieuwere Stubben liggen toch wel op zn minst rond de 500 euro. Kijk anders even op marktplaats.nl daar kun je veel prijzen vergelijken Knipoog

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 09:07

De parzival kostte volgens mij vorig jaar 1415 euro. Mooi zadel. Binnenwerk EXACT gelijk aan de Siegfried. Leerwerk is anders, ander leer. Maar volgens de zadelmaker maakt het kwalitatief niet uit welke je neemt.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 09:11

germie schreef:
De parzival kostte volgens mij vorig jaar 1415 euro. Mooi zadel. Binnenwerk EXACT gelijk aan de Siegfried. Leerwerk is anders, ander leer.

Yep, kalfsleer om precies te zijn. Kennis van mij had zo'n zadel. Het is niet hard, in tegenstelling tot een Siegfried (had ik jaren) en is absolute topkwaliteit, eigenlijk nergens mee te vergelijken, gewoon het beste wat er is, de Rolls Royce onder de zadels.
Kortom: gaaaaaan voor dat zadel, regardless of cost. Of zoals Rolls Royce zegt: Quality remains long after the price is forgotten.
Gooi die Hollanders-mentaliteit nou eens overboord en ga voor topklasse.