Wat vinden jullie van de Thorowgoodzadels???

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

xThalyx

Wat vinden jullie van de Thorowgoodzadels???

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 16:06

Dat is dus me vraag Lachen
Zet er ook ff bij welke je hebt...

Thnx.. Lachen

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:09

Mijn eerste zadel was een Thorowgood. Zat erg stevig, maar ik vind leer zelf prettiger.

Barrie

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:22

Ik heb ook tijdelijk een Thorowgood zadel gehad (Griffin dressuur). Ik vond het een fijn zadel voor een kunststofzadel, maar ik heb ook liever leer... Het was een vrij vlak en hard zadel zonder al te veel wrong.

Mijn zusje heeft het zadel nu en het past op heel veel paarden. Dat is ook wel handig natuurlijk. Bovendien blijft het er zonder moeite mooi uitzien (qua onderhoud is het gewoon zeer gemakkelijk).

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:48

Sorry even extra vraagje; liggen de prijzen van de zadels een beetje goed tov. de kwaliteit? Of vinden jullie ze erg duur?

Erika3

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:56

Ik heb een Thorowgood maxam. Vond het een fijn zadel maar sinds ik een (leren) dressuur zadel heb wil ik niets anders meer. Ik vind de prijs/kwaliteit verhouding wel goed ja Lachen Ik heb die van mij nu wel te koop maar dat is ook puur omdat ik nu dus dat andere dressuurzadel heb Lachen

Lusitana

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:02

Ik heb een tijdje een Thorowgood Griffin veelzijdig gebruikt van mijn vriendin en zal er zeker zo een aanschaffen moch ik ooit weer een paard kunnen hebben. Ik heb in mijn 32 jaar paardrijden veel zadels gevoeld en deze is bijna net zo fijn-voor mij- als mijn favoriet, Schöntal. Ik vind het feit dat het licht is en weinig onderhoud hoeft, voor mij speciaal (met mijn reuma en slechte schouders) ideaal. Ik kan je ook zeggen dat mijn vriendin op al haar paarden inmiddels kunststofzadels heeft en die doet in ruitervakanties, dus je mag zeggen dat ze intensief gebruikt worden, en ze gaan echt heel lang mee!

Jenbuc

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 17:15

bij ooteman zijn ze onder de 300 euro geloof ik of tussen de 300 en de 500 euro

xThalyx

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 17:30

Thnx voor jullie reactie's.
Het zit namelijk zo... ik heb dus nu een Passier zadel met heel weinig tot geen wrong.. Ik heb zelf nog al moeite met dit zadel om er goed in te kunnen blijven zitten en niet te ver voorover te gaan zitten omdat mijn paard ook iets overbouwd is..
Ik zit, vind ik zelf, best onstabiel..
Omdat ik hoorde dat de thorowgood erg licht zijn van gewicht is dat dus ook wel gunstig voor de rug...
Dus ben nog even aan het nadenken erover...

marijkedam

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:34

ik heb ook een thorowgood griffin dressuur. Ik vind hem superfijn. Had gelijk toen ik ging zitten het gevoel van: ja, dit is 'm. Ik denk dat je dat met een zadel moet hebben, dan weet je zeker dat ie lekker zit.

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:35

Ik heb met een Thorowgood Maxam vzh gereden en dat was een zitverzieker, de mensen die op dat zadel gereden hebben zag je achteruit gaan qua zit, een houding alsof ze in een leunstoel zaten. Toen ze een ander zadel onder hun kont kregen leek het nergens meer op.

meagan_sarah

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 19:45

Ben het daar eigenlijk wel mee eens. Ik heb er toen ongeveer driekwart jaar mee gereden en toen ik overstapte zag het er in het begin niet uit. (maar dat kwam ook omdat ik overstapte op leer, maakt ook een hoop verschil)

texeenmaikey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:56

ik heb ook een Thorowgood Maxam en ik ben echt heel blij met mijn zadel.

en voor mijn oude fjord had ik een Thorowgood Griffin (4 punts) en daar heb ik ook altijd goed en lekker op gereden voor mijn geen ander merkzadel

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:22

meagan_sarah schreef:
Ben het daar eigenlijk wel mee eens. Ik heb er toen ongeveer driekwart jaar mee gereden en toen ik overstapte zag het er in het begin niet uit. (maar dat kwam ook omdat ik overstapte op leer, maakt ook een hoop verschil)

Ik wissel zonder problemen tussen KN Symphony drs, Stubben Siegfried vzh, Pessoa (extreem close-contact) springzadel en oude Wintec-pro dressuur.
Op het ene zadel zit je gewoon wat netter dan op het andere, uiteraard.
Maar volgens mij kwam het niet door het kunststof Scheve mond
Misschien zijn andere modellen van Thorowgood wel goed, maar dit zadel ziet er ook echt uit als een 'kuipje', ook als je erop kijkt zeg maar. Een vriendin van me heeft zo'n 'Beauty'zadel en die heeft dat ook, daar krijg je ook zo'n stoelzit van (je wil niet weten hoe die meid op d'r paard zit, en ik ook na 5 minuten op dat zadel)

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 22:23

En qua gunstig voor de rug maakt het gewicht van het zadel niet veel uit hoor, die paar kilo doet 't m niet. Je gaat er tenslotte op zitten.
Voornaamste is dat het perfect past.

Allegra

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:33

Ik heb sinds kort een thorowgood griffin endurance. Ik vind het echt een super zadel. Er zijn maar weinig zadel waarbij ik wat aan de kniewrongen heb, maar bij deze juist wel. Ik heb daarvoor een beauty zadel gehad, en dat is idd net een luie stoel.
Voor geïnteresseerden, ik heb een nieuw thorowgood vzh zadel te koop, met een brede boom, zo een met een afgevlakte lepel. Er zit echt geen krasje op. Doe maar een bod als je geïnteresseerd bent.

Caira

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 12:37

voor mij geen plastic fantastic!

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 13:15

Concorde schreef:
Ik heb met een Thorowgood Maxam vzh gereden en dat was een zitverzieker, de mensen die op dat zadel gereden hebben zag je achteruit gaan qua zit, een houding alsof ze in een leunstoel zaten. Toen ze een ander zadel onder hun kont kregen leek het nergens meer op.

Die ervaring heb ik persoonlijk niet. Een Thorowgood heeft absoluut geen gedwongen zit, waardoor je dus zelf meer moet werken aan je zit. Ik vind dat fijner dan een zadel waarin je gelijk in een model geperst wordt.

Ik heb fijne ervaringen met Thorowgood, zowel VZH als dressuur. Makkelijke pasvorm, fijne zit, makkelijk te onderhouden, interessant geprijsd. Ik zal het merk zeker overwegen als ik in de toekomst een zadel moet kopen voor mijn paardje.

noekie123

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 16:42

Laatst 1 maal op een Thorowgood gereden.
Het kraakte van alle kanten en was vrij stug.
Maar ik was dan ook wel best verwend met mijn leren vzg-zadel dat gewoon helemaal naar mijn achterwerk en benen is gevormd Bloos

In stap zat ik wel lekker.
Maar in draf had ik niet op de juiste plekken steun, waardoor ik naar mijn gevoel heel wiebelig zat.

Ik had er ook over staan denken een dressuurzadel aan te schaffen, maar ik spaar nog een tijdje door voor een goed leren dressuurzadel.

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:13

Het blijft kunststof he... Imo kan dat echt nooit tippen aan een goede kwaliteit leer. Het is nooit zo goed op maat te maken (voor paard en ruiter) en heeft nooit die levensduur. Bovendien vind ik het vreselijk lelijk, maar dat is persoonlijk.

Als het niks mag kosten, dan zou ik wel eerder een kunststof zadel aanschaffen dan een Argentino Economic Start of hoe die kartonnen rommel van zadelmarkt enzo ook mag heten.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:29

Margreet schreef:
Als het niks mag kosten, dan zou ik wel eerder een kunststof zadel aanschaffen dan een Argentino Economic Start of hoe die kartonnen rommel van zadelmarkt enzo ook mag heten.

Idd, en dat is het punt nou juist. Ik vind het heel veel zadel voor dat geld, de prijskwaliteitverhouding is zeer goed. Het liefst zou ik ook gelijk een KN of een Euroriding aanschaffen, maar ja...

Margreet

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:33

Voor een beperkt budget is het zeker een goede keus. Maar voor de prijs van nieuw kunststof (Wat kosten die dingen? 500 ofzo voor een "luxe"?) heb je ook goed tweedehands leer... Het blijft een afweging.

Tessebes

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 17:48

Margreet schreef:
Voor een beperkt budget is het zeker een goede keus. Maar voor de prijs van nieuw kunststof (Wat kosten die dingen? 500 ofzo voor een "luxe"?) heb je ook goed tweedehands leer... Het blijft een afweging.

Dat is absoluut waar, maar een passend tweedehands leren zadel is ook niet altijd gemakkelijk te vinden. Ik zou overigens zo'n thorowgood ook niet nieuw kopen hoor.

figora

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 19:27

Mocht hier iemand een torrowgood willen aanschaffen: PB MIJ!!

Ik heb een nieuw zadel liggen, nooit gebruikt. het nieuwe dressuurzadel griffin richard davidson. Super mooi!!