probleem shetlander-->wat doen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

garfieldjuh

probleem shetlander-->wat doen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 14:25

Sinds een klein half jaartje heb een bijrijdstertje voor jody Lachen
klikte meteen al kei goed en het rijden ging ook goed.
maar sinds kort komt ze ook op andere dagen dan alleen zaterdag, dan samen met een vriendinnetje en dan ben ik er dus eigenlijk nooit.
Nou al een paar weken gaat het rijden niet goed bokken ,rondjes draaien enz. en laatst had ze gesteigerd volgens hun Scheve mond
nu kunnen hun haar zelf niet meer kunt poetsen of ze bijt,trapt of plet hun tegen de muur.
verder kun je zien dat ze niks meer leuk vind en niks meer doet.
terwijl ze toch elke week weer iets anders met haar doen.
Ik zou niet weten wat er nou met haar is want normaal kun je echt iedereen op haar laten of mee knuffelen ofzo Lachen

wat zou dit kunnen zijn waarom ze nou zo doet? Lachen

Liefs,Patricia

love_nadira

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:28

Ik hoop dat iemand een Oplossing weet..
want jody doet echt raar de laatste tijd Scheve mond

Shetfan

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 15:00

Misschien mist ze jou. Waarschijnlijk ziet ze die verzorgertjes nog niet echt als haar baas en gehoorzaamt ze alleen als jij er bij bent. Misschien moet je maar weer afspreken dat ze een tijdje alleen op zaterdag komen en dat jij je dan nergens mee bemoeit, alleen van een afstandje toekijkt. Als je shetje dan gewoon braaf doet weet ik het niet maar als ze vervelend wordt moet ze waarschijnlijk leren dat ze ook moet luisteren naar haar verzorgertjes. En dit kun je bereiken met grondwerk.
veel succes!

Lowara

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:05

ik dnek dat die verzorgers niet consequent blijven, en daardoor gaat je pony zich raar gedragen. ga een paar keer kijken, gewoon om te zien wat ze nou hem je pony doen, en hoe ze er mee rijden.

livo

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:20

Het blijft een shetlander die van zichzelf eigenwijs is....als hij het leuk vind om een keer per week gereden te worden door een klein mesije en raaf is houdt dat niet in dat hij dat drie keer per week ook nog leuk vind om maar niet te praten over het getrek van die kinderen met zo'n pony......lijkt me ook niet echt veilig om kinderen alleen te laten met een pony...al lijkt ie nog zo mak

Ididit

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:24

hoe oud is je pony? misschien is ze aan het puberen en kunnen die meiden daar idd niet consequent genoeg mee omgaan?
lowara's tip is wel goed...

Sjonniej

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:50

lowara schreef:
ik dnek dat die verzorgers niet consequent blijven, en daardoor gaat je pony zich raar gedragen. ga een paar keer kijken, gewoon om te zien wat ze nou hem je pony doen, en hoe ze er mee rijden.

Juist. En niets anders Lachen

garfieldjuh

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 17:37

ze is nu 10 jaar Lachen
ja,Lowara denk ook eigenlijk wel dat het daar aan (of gedeeltelijk) ligt.
Alvast bedankt

Heranda

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 18:17

Ik denk dat Lowara ook wel gelijk zal hebben...
Aangezien ze weet dat jij haar baasje bent, jij kent haar goed enz. en die verzorgers dat niet consequent zijn om te laten weten dat zij de baas zijn als jij er niet bij bent!
Succes er mee Lachen