Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

fancylover schreef:ik zou een veelzijdigheidszadel richting springen kopen! dat lijkt me het beste omdat je ook wil dresseren voor het springen en dat kan weer beter met een veelzijdigheidszadel! en een veelzijdigheidszadel lijkt mij ook beter rijden als je bv gewoon een buitenritje ga maken!

Sjellii schreef:Springzadel.
Ik heb zelf ook een Dressuurzadel, maar wil voor als ik ga springen een Springzadel erbij. Ik wil wel echt Wedstrijd gaan springen, dus ik weet niet hoe serieus jij wilt gaan springen?
Ik heb zelf mijn oog laten vallen op een Rossner Springzadel, ligt in de €700.

Dan heeft een veelzijdigheidszadel echt geen enkele toegevoegde waarde meer
Dat is handig als je maar 1 zadel hebt en zowel wilt springen als dressuren.

fancylover schreef:ik zou een veelzijdigheidszadel richting springen kopen! dat lijkt me het beste omdat je ook wil dresseren voor het springen en dat kan weer beter met een veelzijdigheidszadel! en een veelzijdigheidszadel lijkt mij ook beter rijden als je bv gewoon een buitenritje ga maken!
ikke schreef:Mijn idee!![]()
![]()
Je moet jezelf goed afvragen hoe nuttig een springzadel is. Als je je niet heel serieus met springen wilt gaan bezig houden, zou ik het niet doen. Een veelzijdigheidszadel biedt meer mogelijkheden, bijvoorbeeld met buiten rijden en dressuurmatige oefeningen. Daarbij zijn ze wat goedkoper en is het dus eenvoudiger om voor een nette prijs een kwalitatief goed zadel te kopen; lees: voor hetzelfde geld heb je een veel beter zadel.
Niet zonder reden zijn springzadels zo duur, ze worden maar weinig verkocht, omzetsnelheden zijn dus erg laag.
Maar ik ben het met ikke eens, in het geval dat je je dressuurzadel verkoopt. Dan ben je beter af met een vzh zadel.