Springzadel of veelzijdigheidszadel kopen?

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

wat zou ik nemen?

springzadel
10 (43%)
veelzijdigheidszadel
13 (56%)

Totaal aantal stemmen: 23

Mo_I_Rana

Springzadel of veelzijdigheidszadel kopen?

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 13:18

Ik zou in de zomer graag wat meer gaan springen, maar ik heb nu alleen een dressuurzadel
ik zou dus graag een nieuw zadel aanschaffen, maar nu weet ik nog niet welk.
Een veelzijdigheidszadel is altijd wel evident, maar om echt mee te springen mss niet meer
een springzadel zou ik het liefst wel kopen, maar de prijzen zijn meestal wel erg hoog. En om een beetje losrijden en beetje te dresseren voor het springen is dit dan ook niet handig.

wie kan er mij helpen?

ik zou graag een zadel aanschaffen waarvan de prijs toch niet veel hoger dan €800 is

gelieve een berichtje te plaatsen als je op de poll hebt gereageerd

fancylover

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:35

ik zou een veelzijdigheidszadel richting springen kopen! dat lijkt me het beste omdat je ook wil dresseren voor het springen en dat kan weer beter met een veelzijdigheidszadel! en een veelzijdigheidszadel lijkt mij ook beter rijden als je bv gewoon een buitenritje ga maken!

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:48

Springzadel.
Ik heb zelf ook een Dressuurzadel, maar wil voor als ik ga springen een Springzadel erbij. Ik wil wel echt Wedstrijd gaan springen, dus ik weet niet hoe serieus jij wilt gaan springen?
Ik heb zelf mijn oog laten vallen op een Rossner Springzadel, ligt in de €700.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 13:50

fancylover schreef:
ik zou een veelzijdigheidszadel richting springen kopen! dat lijkt me het beste omdat je ook wil dresseren voor het springen en dat kan weer beter met een veelzijdigheidszadel! en een veelzijdigheidszadel lijkt mij ook beter rijden als je bv gewoon een buitenritje ga maken!

ja, dat kan ik idd ook doen OK dan!
ik zal nog even wachten hoe andere bokkers gaan reageren.

Ineke2

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:50

Springzadel...tot 700 euro zijn er echt wel leuke 2de hands zadels te vinden van een redelijk tot goed merk

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 13:51

Sjellii schreef:
Springzadel.
Ik heb zelf ook een Dressuurzadel, maar wil voor als ik ga springen een Springzadel erbij. Ik wil wel echt Wedstrijd gaan springen, dus ik weet niet hoe serieus jij wilt gaan springen?
Ik heb zelf mijn oog laten vallen op een Rossner Springzadel, ligt in de €700.

ik zou ook graag wedstrijden doen
Leuk dat Rossner zo'n laag prijsje heeft
mijn dressuurzadel is trouwens ook van Rossner
velen vinden de kwaliteit best bagger, maar ik heb er geen problemen mee of geen last van!

none

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:53

Ligt er aan wat je er echt mee wilt.
Maar voor 800 euro kan je wel een springzadel krijgen als je een beetje geluk hebt.
En als je al een dressuur zadel hebt is het toch helemaal handig? Ik weet niet hoe de prijzen precies zijn maar anders kan je ook een vz kopen richting springen, kan je ook heel goed mee springen hoor.

Sjel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 13:59

Mijn vriendin heeft het Rossner Springzadel, heb er weleens op gereden en vind het een fijn zadel!
Als je al een Dressuurzadel heb, waarom zou je dan niet een Springzadel erbij nemen? Dat is echt specifiek voor het doel springen.
Op Divoza staat het Rossner Springzadel, ik geloof dat die site er alleen tijdelijk uitligt.

ilufprincess

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 14:01

ik spring ook véél met mijn paard
maar toch gekozen voor een wintec vzh... Haha!

Marliesje

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:20

Ik zou als ik jou was gewoon een zadel kopen waar je lekker op zit, is dat een vz dan koop je dat, zit je lekkerder op een springzadel, dan koop je dat. Beetje dressuur rijden gaat prima met een springzadel, er zijn genoeg mensen die zelfs dressuurwedstrijden rijden met een springzadel.
En een 2ehandssprinzadel is er echt wel te vinden voor € 800,-

Concorde

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 16:23

Ik heb ontzettend mazzel gehad, kon een springzadel op de kop tikken voor 200 euro (compleet)
Een ontzettend fijne pessoa, jaar of 6 oud, zit super, past haast overal op.
Ik had eerder ook een dressuurzadel en een veelzeidigheid, maar toen ik meer ging springen heb ik de veelz. dus wel ingewisseld voor een springzadel, en dat springt gewoon 100 x beter.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 18:57

ik denk dat ik nu een springzadel ga aanschaffen
en dan volgend jaar een vhz Lachen
ik heb het vorig jaar ook alleen maar met mijn dressuurzadel moeten doen en heb er geen last van gehad vb. om te gaan wandelen, behalve met het springen, dat ging moeilijker!

bedankt voor de reacties Kusje

gomir

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 21:01

Als je al een dressuurzadel hebt zou ik zeker een springzadel erbij kopen Dan heeft een veelzijdigheidszadel echt geen enkele toegevoegde waarde meer Dat is handig als je maar 1 zadel hebt en zowel wilt springen als dressuren.

MIjn zusje heeft een Rossner, dat is een fijn zadel en niet te duur. En je kunt natuurlijk ook altijd voor een tweedehands springzadel kijken

RanouK

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:53

Ik zou een springzadel nemen, dan heb je een precies zadel om te springen en een precies zadel om dressuur te rijden. Lachen
Ik heb nu ook een dressuur + VZH zadel.
Maar ik heb dan ook al van juli niet meer gsprongen met Ranouk. Bloos
En om buiten te rijden kun je een van de twee nemen, persoonlijk vind ik een dressuurzadel het beste zitten. Lachen

Mickey

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 23:58

Ik heb juist een VZH zadel richting springen gekocht om mee te springen.
Ik wilde namleijk nog wel een zadel hebben met een wat diepere zit zodat ik mijn paard fijner kon blijven rijden dan bij een platter zadel.
Dit had ik ook met mijn spirnginstructeur overlegd. Wellicht kun jij het ook eerst even overleggen met iemand die je kent, je rijden en je dus een advies kan geven.

Naomi21

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 00:14

Ik heb gestemd op t vzh zadel Knipoog. Zolang er geen al te diepe zit inzit vind ik VZHzadels toch net iets fijner dan springzadeltjes. De echte springzadels vind ik iid ook met te "plat" om lekker te zitten maar dat zal persoonlijk zijn Knipoog. Voor 800 euro kun je zowel een mooi spring als VZHzadel aankomen!

Liesje89

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 00:31

Ik zou een springzadel nemen. Is ook wel fijn voor buiten, mocht je paard uit zijn dak gaan. Op een springzadel zit je bokken ed toch wat makkelijker uit, naar mijn idee.

PrietPraat

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 00:42

veelzijdig Lachen
daar kan je ook eens dressuur mee doen
met springzadel is dat moeilijker *LOL*

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 08:49

als je je dressuurzadel houdt zou ik een springzadel erbij kopen. Ik heb pas een 2ehands stubben gekocht voor 750 euro, helemaal super.

Anoniem

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 08:52

Ik heb er 2 jaar geleden een springzadel bijgekocht, had ook al een dressuurzadel.
Ik heb toen 800 euro voor een 1 jaar oud Hulsebos springzadel betaald.
Gebruik het springzadel nu ook veel om buiten te rijden.

ikke

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 09:24

fancylover schreef:

Mijn idee! OK dan! OK dan!
Je moet jezelf goed afvragen hoe nuttig een springzadel is. Als je je niet heel serieus met springen wilt gaan bezig houden, zou ik het niet doen. Een veelzijdigheidszadel biedt meer mogelijkheden, bijvoorbeeld met buiten rijden en dressuurmatige oefeningen. Daarbij zijn ze wat goedkoper en is het dus eenvoudiger om voor een nette prijs een kwalitatief goed zadel te kopen; lees: voor hetzelfde geld heb je een veel beter zadel.
Niet zonder reden zijn springzadels zo duur, ze worden maar weinig verkocht, omzetsnelheden zijn dus erg laag.

germie

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 09:36

Ik zou voor een springzadel gaan, hier kun je ook prima op dressuren als dat een keertje zo uitkomt. Een goed VZH zadel is net zo duur als een goed springzadel. Je hebt misschien wel wat minder keus tweedehands.

Een evt. andere optie is de stubben siegfried VSS. Dit is een VZH zadel richting springen. Met nog een vrij diepe zit. Hier kun je prima mee springen.

Wil je echt voor close contact gaan, dan is Forrestier een optie of de stubben Edelweiss.

Lielle

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 09:43

ikke schreef:
Mijn idee! OK dan! OK dan!
Je moet jezelf goed afvragen hoe nuttig een springzadel is. Als je je niet heel serieus met springen wilt gaan bezig houden, zou ik het niet doen. Een veelzijdigheidszadel biedt meer mogelijkheden, bijvoorbeeld met buiten rijden en dressuurmatige oefeningen. Daarbij zijn ze wat goedkoper en is het dus eenvoudiger om voor een nette prijs een kwalitatief goed zadel te kopen; lees: voor hetzelfde geld heb je een veel beter zadel.
Niet zonder reden zijn springzadels zo duur, ze worden maar weinig verkocht, omzetsnelheden zijn dus erg laag.

springzadel is net zo duur als een dressuur of vzh zadel Knipoog Maar ik ben het met ikke eens, in het geval dat je je dressuurzadel verkoopt. Dan ben je beter af met een vzh zadel.

Mo_I_Rana

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 27-12-04 14:55

ik ga mijn dressuurzadel ook houden Lachen
maar ik denk toch dat ik een springzadel of toch VHZ richting springen ga kopen.

manonutjuh

Link naar dit bericht Geplaatst: 27-12-04 16:52

wintec veelzijdigheid kan je vrongen veranderen Tong uitsteken