Mijn paard briest overmatig tijdens rijden!

Moderators: Neonlight, C_arola, Firelight, Sica, Dyonne, NadjaNadja, balance, Essie73

Toevoegen aan eigen berichten

Kitty1

Mijn paard briest overmatig tijdens rijden!

Link naar dit bericht Geplaatst door de TopicStarter : 26-12-04 09:20

Mijn haflinger heeft in de lente/zomerperiode altijd last van de pollen in het gras, hooikoorts dus. In deze periode voer ik altijd fenegriek en dan heeft ze er verder geen last van. Nu heeft ze dezelfde klachten sinds een aantal weken! Als ik al ga losstappen gaat ze al briesen en proesten, er komt dan veel wit schuim langs haar mond en soms ook wat kwijl... Als ik dan ga draven en iets meer aanleuning wil, gaat ze dit nog erger doen! Ik voer weer fenegriek maar dit keer helpt het niet! Haar hooi laat ik al de hele nacht buitenstaan om het te laten doorluchten. Ze staat overdag altijd buiten en ze heeft een buitenstal... Wat kan dit zijn? Zouden er pollen in het hooi kunnen zitten? Ik heb 1e klas hooi... Ik heb een aantal weken terug wel een nieuwe lading gehad. Wie oh wie herkent dit? Ze hoest niet. En als ze haar hooi eet proest ze ook niet...

Nouvel

Link naar dit bericht Geplaatst: 26-12-04 10:25

Het kan zijn dat ze het gewoon fijn vindt om weer in frisse lucht te zijn en dan lekker gaat briesen!

Anders zijn misschien haar luchtwegen een klein beetje geirriteerd en probeert ze de irritatie 'weg te proesten'...

Misschien kun je eens proberen of het helpt als je je hooi nat maakt...